Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa - lapsi ei nuku!

Vierailija
21.11.2006 |

Meillä on kaksivuotias, joka on aina ollut ikäisekseen vähäuninen. Tilanne on nyt kärjistynyt siten, että lapsi ei suostu enää nukkumaan päiväunia (=vaikka häntä nukuttaisi neljäkin tuntia, ei nuku, ei vaikka pitäisi aloillaan sängyssä tunnin ajan, ei nukahda) ja iltaisinkin nukahtaminen vie aloitusajankohdasta riippumatta sen verran kauan aikaa, että yöunet jäävät n. 8-9 tuntiin - lapsi nimittäin herää viimeistään klo 7 vaikka olisi nukahtanut yöunille klo 23. Kaiken huippuna näihin lyhyisinkin yöuniin mahtuu yleensä 1-4 heräämistä yöllä, jolloin lapsi kiukuttelee, valittaa milloin mitäkin, mihin kuitenkaan mikään ei auta ja mikään ei kelpaa. Olemme molemmat ihan poikki: lapsi karjuu väsymystään kaiket päivät muttei silti nuku ja minä alan olla myös ihan finaalissa, tänään jo mietin, että taidan viskata koko penskan parvekkeelta pihalle. Tätä on nyt jatkunut n. 6 kk. Onko mitään tehtävissä vai tulemmeko vain molemmat pikkuhiljaa hulluiksi ja pilaamme toistemme elämät?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut myös samaa ongelmaa, lapsi nyt 3 v, ja aina ollut vähä ja herkkäuninen. oli myös edellisessä hoitopaikassa ongelma, kun ei malttanut nukkua päikkäreitä ja iltapäivällä oli sitten väsynyt kun muut leikkivät. myös tuo heräily.. meillä vähintään kerran yössä rupeaa unissaan itkemään tms, vaikka ei olla katsottu telkkaria, mitään pahaa ei ole tapahtunut jne. onneksi ollaan muuttamassa suurempaan kämppään niin lapsi saa nukkua omassa huoneessaan, nyt nukuttaan samassa. saa sitten itkeä rauhassa unissaan, olen huomannut ettei minun ´lohduttelu,silittely, puhuminen tms auta, vaan lapsi vain itkee unissaan ja lopettaa sitten kun lopettaa.

en osaa neuvoa, mutta voimia sinne!

Vierailija
2/4 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi muuten ihan terveen oloinen, ei ole koko elämänsä aikana juuri edes nuhassa ollut, vatsa toimii säännöllisesti, syö hyvin, ei koskaan mitään iho-oireita. Puhuu todella paljon ja hyvin ja osaa kyllä kertoa, jos johonkin sattuu tai jokin on huonosti.. Ennen kuin tämä päiväunettomuus alkoi (n. kuukausi sitten) oli kyllä päivisin kunnolla nukuttuaan hyväntuulinen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyynelet silmissä täällä istun kun tuntuu että tämän asian takia olen alkanut vihata lastani. Tai jos en nyt suorastaan vihaa, niin ainakin on tosi vaikea suhtautua häneen ystävällisesti, kun lapsi vain karjuu ja kiukkuaa, vaikka itse tekisin mitä. Ja kun puoli vuotta on nukkunut max 2 h putkeen yössä, alkaa olla voimat niin vähissä, ettei pinnan katkeamiseen paljon vaadita.

Tänään lapsi oli iltapäivällä niin poikki että ruokapöydässä hädin tuskin pysyi hereillä ja sanoi itse, että mennään nukkumaan, äiti tulee viereen pötköttämään. Menimme vieretysten peiton alle, lapsi pyysi silittelemään selkää. Malttoi olla ehkä n. 5 min paikallaan silmät lupsuen, sitten alkoi kiekkumaan ja riekkumaan ja potkimaan ja hyörimään. Tätä se on joka päivä: lapsi on silminnähden väsynyt, mutta ei vaan nuku. Ja öisin meluaminen ei ole vain pientä itkua vaan todella kovaäänistä uhmakiukuttelua.

ap

Vierailija
4/4 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ollut vaan hyväksyttävä.

Meillä päikkärit jäi jo vuoden iässä ja nukkui muuten minua vähemmän.

Nyt on vähän parantunut, lapsi on jo 5, ja nukkuu nyt jo ihan kunnon unet, jopa 8 tuntia.

Lapsi on terve, ei sairastele juuri ollenkaan (oli vesirokko, mutta sitä ei minusta lasketa)

Jaksamista tiedän perheeseen. Yritä olla stressaamasta liikoja, ja anna välillä vaikka valvoa.