Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua kaivataan, tilitoimiston virhe

Vierailija
21.02.2023 |

Mikä on tilitoimiston vastuu tapauksessa kun ovat palkasta pidättäneet vähemmän mitä ulosottoon on tilitetty? Itsellä loppui työt vuoden loppuun ja nyt tuli tuommonen ilmotus sähköpostiin, että pitäisi maksaa puuttuva osa vaikka tilitoimisto tehnyt laskuvirheen, kyllä kyrsii kun muutenkin tulee kädestä suuhun elettyä. Onko tietoa kellään?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä tajua vieläkään mikä ongelma. Älä päästä asioita menemään siihen pisteeseen että olet ulosotossa.

Älä päästä.. voi että oot yksinkertainen kermaperse. Kato kun kaikille ei elämässä jaeta samoja kortteja. Jos sairastut keuhkosyöpään niin tulenko minä nauramaan sinulle että pitikö se yksi tupakka polttaa vuonna -95? Voi harmi, mitäs poltit. Et tajua mikä ongelma? Ei ehkä kannattas kommentoida mitään jos ei aivokapasiteetti riitä

Sinä et tiedä minusta yhtään mitään. Tyhmä olet jos et maksa laskujasi ja nyt itket asiaa vauvapalstalla, mieti vähän.

Sen kyllä tiedän että et järin fiksu ole kun et lukemaasi ymmärrä. En tietääkseni kysynyt että olisiko lasku pitänyt maksaa vai ei? Et tuonut mitään lisää tähänkään keskusteluun niin voit aina poistua. Kuvitteletko olevas joku parempikin ihminen kun et ole ulosotossa? Tyhmä kyllä oot kun saapas ja vannekin kiristää päätä

Minä en ole työtön ja ulosotossa. Kumpi meistä on tyhmä?

Vierailija
42/45 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä tajua vieläkään mikä ongelma. Älä päästä asioita menemään siihen pisteeseen että olet ulosotossa.

Älä päästä.. voi että oot yksinkertainen kermaperse. Kato kun kaikille ei elämässä jaeta samoja kortteja. Jos sairastut keuhkosyöpään niin tulenko minä nauramaan sinulle että pitikö se yksi tupakka polttaa vuonna -95? Voi harmi, mitäs poltit. Et tajua mikä ongelma? Ei ehkä kannattas kommentoida mitään jos ei aivokapasiteetti riitä

Sinä et tiedä minusta yhtään mitään. Tyhmä olet jos et maksa laskujasi ja nyt itket asiaa vauvapalstalla, mieti vähän.

Sen kyllä tiedän että et järin fiksu ole kun et lukemaasi ymmärrä. En tietääkseni kysynyt että olisiko lasku pitänyt maksaa vai ei? Et tuonut mitään lisää tähänkään keskusteluun niin voit aina poistua. Kuvitteletko olevas joku parempikin ihminen kun et ole ulosotossa? Tyhmä kyllä oot kun saapas ja vannekin kiristää päätä

Minä en ole työtön ja ulosotossa. Kumpi meistä on tyhmä?

Se kun vaikuttaisi fiksuuteen. Onhan kehitysvammaisiakin töissä, ja nyt en tarkoittanut sinua, vaikka siltä vaikutat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi päinvastoin. Ihmettelin kun helmikuun palkka oli nettona pienempi kuin aiemmin, mutta ajattelin sen johtuvan helmikuussa voimaan tulleesta verokortista. Mutta muutaman päivän päästä tilille tuli ulosotolta maksusuoritus, palkanlaskenta oli tilittänyt sinne liikaa ja hienoa että huomasivat virheensä. (Ja juu, olen huono ihminen kun olen ulosottoon erinäisistä syistä päätynyt, mutta se vajaa 900 euroa on kohta maksettu.)

Musta on outoa ajatella, että mun pitäisi itse osata laskea ja tarkistaa kaikki veroprosentin muutokset, ylitöiden osuudet (mikä kellonaika menee milläkin kertoimella suhteessa tehtyihin viikko- ja kuukausitunteihin jne.) yms. yms. kun ei mulla niihin TES:in kiemuroihin ole mitään koulutusta. Siitähän työnantaja palkanlaskennalle maksaa? Totta kai virheitä sattuu, se on ihan ymmärrettävää ja inhimimilistä - mutta ei palkansaajan siitä pitäisi joutua kärsimään. Tilanne on tietysti eri jos jostain syystä tilille on tullut isompi summa rahaa, mutta en minä ainakaan osaa joka euroa tuosta tilinauhasta tarkistaa.

Vierailija
44/45 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis palkasta on pidätetty 700 € ulosottoa, ja tilitoimisto on maksanut ulosottotilitystä 850 työnantajan tililtä.

Ja nyt työnantaja yrittää periä sinulta 150 €.

Ei sinun tarvitse maksaa, sinä et ole tehnyt mitään väärää.

Tilitoimisto voi pyytää liikaa tilitetyn rahan takaisin yrittäjän tilille, tai summaa jää työnantajan tappioksi.

Ei AP:n pidä maksaa. Jos firma on maksanut liikaa ulosottoon, niin ulosotto voisi maksaa ylimääräisen summan takaisin. Muuten ulosotostahan tulee kuitti, paljonko ovat saaneet ja mihin se on käytetty.

Ja ulosoton kuittia pitäisi olla mahdollista verrata AP:n palkkakuittiin. Jos AP:n palkasta on otettu 750 e ulosottoon ja sama summa näkyy ulosotossa maksuna siellä, niin asia on AP:n osalta selvä.

Tuo "puuttuva" summa on firman, tilitoimiston ja mahdollisesti ulosoton välinen selvitettävä asia.

Vierailija
45/45 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletetaan nyt, että se summa, mitä ulosottoon on pitänyt tilittää on 700€. AP:n tiliotteessa lukee 700€ ja bruttopalkasta on vähennetty tuo 700€. Jos tilanne on tämä, ja tilitoimisto silti maksanut ulosottoon 850€, tämä ei ole AP:n moka eikä AP:n pidä maksaa työnantajalleen mitään. Se on tilitoimiston virhe ja tilitoimisto olisi velvollinen selvittämään maksujen palautuksen ulosottoviranomaisen kanssa.

Eihän AP edes ole voinut mistään tietää, että ulosottoon on mennyt väärä summa? Vai tuleeko noista ulosotossa olevalle kuukausittain joku tosite / laskelma tms, josta asia olisi saattanut selvitä?