Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua kaivataan, tilitoimiston virhe

Vierailija
21.02.2023 |

Mikä on tilitoimiston vastuu tapauksessa kun ovat palkasta pidättäneet vähemmän mitä ulosottoon on tilitetty? Itsellä loppui työt vuoden loppuun ja nyt tuli tuommonen ilmotus sähköpostiin, että pitäisi maksaa puuttuva osa vaikka tilitoimisto tehnyt laskuvirheen, kyllä kyrsii kun muutenkin tulee kädestä suuhun elettyä. Onko tietoa kellään?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat tosi fiksulta. Ihme että olet ulosotossa.

Tosi fiksusti kommentoit. Sinä et varmasti koskaan nuorena tehnyt virheitä/tyhmyyksiä, koska olethan itse täydellisyys. Hyvin fiksu taidat sinäkin olla kun mammapalstalla pyörit, voi pyhä yksinkertaisuus

Vierailija
22/45 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revisionsbyråer har försäkringar mot fel som de anställda gör.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole vastuussa. Asiakas on aina viimenään vastuussa virheistä.

Vierailija
24/45 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Kyllä palkanlaskijoillekin virheitä sattuu. Tietäisittepä paljon heillä on laskettavaa, eikä se kone osaa kaikkea tehdä. Pitää tulkita tessiä ja ymmärtää kaikki edut ja vähennykset. Ei se ole kuulkaa ihan helppoa. Ja tulorekisteri tuotti vaan enemmän työtä kun ilmoitustahti vaan tiivistyi. Haluan puolustaa ammattikuntaani ja tilitoimistoja. Siedämme paljon kaikkea asiakkailta, jotka eivät kiitoksia paljoa jakele.

Vierailija
25/45 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niitä virheitä, joka on korjattava heti, kun virhe huomataan. Ymmärsinkö oikein, että sait aikaisemmin vähän liikaa rahaa. Valitettavasti olet itse maksuvelvollinen.

Ei. Eli minun tilinauhassa näkyy että ulosottoon ovat maksaneet 700e, mutta ovatkin maksaneet 850e ja tätähän minä en voi nähdä mistään, koska se raha on lähtenyt firman tililtä. Kyllähän minä sen jollain ilmeellä maksan, mutta kyllähän tuo kyrsii kun oli 2kk aikaa korjata virhe milloin olin vielä töissä ja oli rahaa, mutta ei ole enää

Vierailija
26/45 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Kyllä palkanlaskijoillekin virheitä sattuu. Tietäisittepä paljon heillä on laskettavaa, eikä se kone osaa kaikkea tehdä. Pitää tulkita tessiä ja ymmärtää kaikki edut ja vähennykset. Ei se ole kuulkaa ihan helppoa. Ja tulorekisteri tuotti vaan enemmän työtä kun ilmoitustahti vaan tiivistyi. Haluan puolustaa ammattikuntaani ja tilitoimistoja. Siedämme paljon kaikkea asiakkailta, jotka eivät kiitoksia paljoa jakele.

Joo kyllähän niitä virheitä sattuu, mutta kiittää vielä pitäisi siitä että 3kk aikaa ollut korjata virhe kun olin töissä ja rahaa enemmän, nyt kun työttömäksi jäänyt niin nälkäähän tässä joutuu näkemään kun maksettavahan tuo on, eli KIITOS siitä vaan vi tusti

Vierailija
27/45 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niitä virheitä, joka on korjattava heti, kun virhe huomataan. Ymmärsinkö oikein, että sait aikaisemmin vähän liikaa rahaa. Valitettavasti olet itse maksuvelvollinen.

Ei. Eli minun tilinauhassa näkyy että ulosottoon ovat maksaneet 700e, mutta ovatkin maksaneet 850e ja tätähän minä en voi nähdä mistään, koska se raha on lähtenyt firman tililtä. Kyllähän minä sen jollain ilmeellä maksan, mutta kyllähän tuo kyrsii kun oli 2kk aikaa korjata virhe milloin olin vielä töissä ja oli rahaa, mutta ei ole enää

Ja olet saanut saman verran palkkaa, kuin tilinauhasi osoittaa?

Vierailija
28/45 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulle on maksettu tilinauhassa näkyvä nettosumma, niin mielestäni sen mukaan mennään. Ei ole silloin enää sinun asiasi selvittää asiaa. Mielestäni jää työnantajasi tappioksi ja työnantajasi voi vaatia korvausta tilitoimistolta.

Vierailija
29/45 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis firma on ottanut palkasta oikein ulosoton, mutta tilittänyt ulosotolle liikaa, niinkö? No silloin se on firman ja tilitoimiston ongelma. Jos palkasta on pidätetty liian vähän ulosottomaksua ja firma joutunut maksamaan puuttuvan osan, niin silloin se voidaan periä palkansaajalta jälkikäteen.

Vierailija
30/45 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odottiko ulosotto tuosta palkasta 700€ vai 850€? Se tässä kai oleellisinta on.

Vierailija
31/45 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä tajua vieläkään mikä ongelma. Älä päästä asioita menemään siihen pisteeseen että olet ulosotossa.

Vierailija
32/45 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä selitä, valita tai uhriudu. maksa velkasi.

Vierailija
33/45 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

150€ on kärpäsen kusi valtameressä. Paljonko oot velkaa kokonaisuudessa?

Vierailija
34/45 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis eihän nekään sua paljon painaneet kun ulosottoon päästit.

Vierailija
35/45 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis palkasta on pidätetty 700 € ulosottoa, ja tilitoimisto on maksanut ulosottotilitystä 850 työnantajan tililtä.

Ja nyt työnantaja yrittää periä sinulta 150 €.

Ei sinun tarvitse maksaa, sinä et ole tehnyt mitään väärää.

Tilitoimisto voi pyytää liikaa tilitetyn rahan takaisin yrittäjän tilille, tai summaa jää työnantajan tappioksi.

Vierailija
36/45 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä tajua vieläkään mikä ongelma. Älä päästä asioita menemään siihen pisteeseen että olet ulosotossa.

Älä päästä.. voi että oot yksinkertainen kermaperse. Kato kun kaikille ei elämässä jaeta samoja kortteja. Jos sairastut keuhkosyöpään niin tulenko minä nauramaan sinulle että pitikö se yksi tupakka polttaa vuonna -95? Voi harmi, mitäs poltit. Et tajua mikä ongelma? Ei ehkä kannattas kommentoida mitään jos ei aivokapasiteetti riitä

Vierailija
37/45 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä miten se liittyy millään tavalla tähän ongelmanratkaisuun, mutta ei oo enää kun vähän päälle tonni. Työttömän rahapussista tuommonen yllättävä kulu on iso raha maksella

Vierailija
38/45 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä päästä.. voi että oot yksinkertainen kermaperse. Kato kun kaikille ei elämässä jaeta samoja kortteja. Jos sairastut keuhkosyöpään niin tulenko minä nauramaan sinulle että pitikö se yksi tupakka polttaa vuonna -95? Voi harmi, mitäs poltit. Et tajua mikä ongelma? Ei ehkä kannattas kommentoida mitään jos ei aivokapasiteetti riitä

Sinä et tiedä minusta yhtään mitään. Tyhmä olet jos et maksa laskujasi ja nyt itket asiaa vauvapalstalla, mieti vähän.

Vierailija
39/45 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis firma on ottanut palkasta oikein ulosoton, mutta tilittänyt ulosotolle liikaa, niinkö? No silloin se on firman ja tilitoimiston ongelma. Jos palkasta on pidätetty liian vähän ulosottomaksua ja firma joutunut maksamaan puuttuvan osan, niin silloin se voidaan periä palkansaajalta jälkikäteen.

Juurikin tuo ensimmäinen tapaus, mutta aion kyllä maksaa sen puuttuvan osan. En halua polttaa siltoja siihen suuntaan.

Vierailija
40/45 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et tiedä minusta yhtään mitään. Tyhmä olet jos et maksa laskujasi ja nyt itket asiaa vauvapalstalla, mieti vähän.

Sen kyllä tiedän että et järin fiksu ole kun et lukemaasi ymmärrä. En tietääkseni kysynyt että olisiko lasku pitänyt maksaa vai ei? Et tuonut mitään lisää tähänkään keskusteluun niin voit aina poistua. Kuvitteletko olevas joku parempikin ihminen kun et ole ulosotossa? Tyhmä kyllä oot kun saapas ja vannekin kiristää päätä