Kuinka paljon säästöön/kk?
Tähän lasketaan puskurirahastot ja rahasto- ja osakesäästäminen. Kuinka kauan olette säästäneet ja minkä ikäisiä olette?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla hirveät säästöt ja tulot, mutta aloitatte päivänne vauvapalstalla? Tosi uskottavaaxD
Samanlaisia syrjäytyneitä kelapummeja te olette kuin minäkin
Onko av:lla jonkin tuloraja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla hirveät säästöt ja tulot, mutta aloitatte päivänne vauvapalstalla? Tosi uskottavaaxD
Onko av:lla jonkin tuloraja?
On näköjään! Kaikki omistajaportaan osakeporhot vain viettää täällä aikaansa:D
Aina kun vastaan näihin viattomiin kyselyihin totuudenmukaisesti ("ei jää säästöön, on pienet tulot ja paljon menoja, jotka liittyy aiempaan raha-asioiden sössimiseen"), saan vain liudan alapeukkuja. Joten ei kiinnosta vastata. Uskon, että otos näissä kyselyissä on aika vinoutunut.
Vierailija kirjoitti:
Mitään ei jää säästöön. Aiemmin olin ulosotossa eikä todellakaan pystynyt säästämään kun kaikki rahat meni elämiseen. Nyt opiskelen AMK:ssa ja tällä hetkellä olen opintovapaalla, joten tulot laskeneet koska saan aikuiskoulutustukea.
Minä olen palkkatöissä, mutta yksinelävänä on todella vaikea saada mitään säästöön. Yritän kyllä, mutta en voi kuvitellakaan saavani säästöön edes sitä 100€ - puhumattakaan sitä suurimmista summista. :( Miten täällä jokaikinen tuntuu saavan säästöön jonkun 1000€/kk? Tai sitten taas vaan liioitellaan... Ehkä joskus pystyn säästämään enemmän, nyt on liian paljon laskuja ja kun ruoka yms. kustannukset nousee koko ajan, ei toivoakaan. Palkankorotus tosin tulossa ja muutan myös edullisempaan asuntoon, joten ehkä toivoa vielä on.
Aloitin koulutustani vastaavassa työssä 1999. Sen jälkeen menot on olleet reilusti pienemmät kuin tulot ja tällä hetkellä perheen nettotuloista keskimäärin puolet ei mene välttämättömiin/pakollisiin kuluihin. Itse säästän 500-1500/kk ja mies tasaisemmin 900/kk.
Pyrin säästämään 10% tuloistani. Kun saan velat maksettua pois, kasvatan säästöt 40%. Kassa jäi vajaaksi opintovapaalla ja nyt pitää kiriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään ei jää säästöön. Aiemmin olin ulosotossa eikä todellakaan pystynyt säästämään kun kaikki rahat meni elämiseen. Nyt opiskelen AMK:ssa ja tällä hetkellä olen opintovapaalla, joten tulot laskeneet koska saan aikuiskoulutustukea.
Minä olen palkkatöissä, mutta yksinelävänä on todella vaikea saada mitään säästöön. Yritän kyllä, mutta en voi kuvitellakaan saavani säästöön edes sitä 100€ - puhumattakaan sitä suurimmista summista. :( Miten täällä jokaikinen tuntuu saavan säästöön jonkun 1000€/kk? Tai sitten taas vaan liioitellaan... Ehkä joskus pystyn säästämään enemmän, nyt on liian paljon laskuja ja kun ruoka yms. kustannukset nousee koko ajan, ei toivoakaan. Palkankorotus tosin tulossa ja muutan myös edullisempaan asuntoon, joten ehkä toivoa vielä on.
Edullinen asuminen, ei lapsia, ei autoa. Näin saan vajaan 2400 e nettotuloista säästöön 800-1000 euroa kuussa. Ilman lemmikkejä saisin vieläkin enemmän säästöön, sillä päivittäisten kulujen lisäksi eläinlääkärikäynteihin voi mennä satasia kerralla.
Yksi tili yli 100 000€, säästötili 5000€ ja käyttötili tilipäivänä 2500€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä voi tehdä myös muulloin kuin klo:8-16 🤗
Ja aamukahdeksalta on pakko tarkistaa vauvikselta mistä ihmiset on taas pahoittaneet mielensä? Kyllä ihmisellä, jolla olisi 100k tilillä ja mehevät säätöt, olisi muuta tekemistä kuin päivystää täälläxD Just saying
Minulla on säästössä ja sijoituksissa lähes 200 000, mutta luen kyllä nyt työmatkalla metrossa aikani kuluksi keskusteluja täällä, kun työsähköpostit tuli jo luettua.
Ja aamukahdeksalta on pakko tarkistaa vauvikselta mistä ihmiset on taas pahoittaneet mielensä? Kyllä ihmisellä, jolla olisi 100k tilillä ja mehevät säätöt, olisi muuta tekemistä kuin päivystää täälläxD Just saying