Kuinka paljon säästöön/kk?
Tähän lasketaan puskurirahastot ja rahasto- ja osakesäästäminen. Kuinka kauan olette säästäneet ja minkä ikäisiä olette?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3000€/kk tavoite. Menot yleensä noin pari tonnia kuussa ja puolison kanssa nettona palkasta käteen jää 5300€.
Aika paljon saatte säästettyä! Meidän yhteenlasketut nettotulot on n. 7000€ ja kaikki menee. Joka kuukausi.
Mihin ihmeeseen törsäätte noin paljon rahaa?
Huh huh, täällä on rikasta porukkaa.
Lehtien jutut taloudellisesta taantumisesta ja kotitalouksien vaikeuksista taitavat koskea vain pientä porukkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3000€/kk tavoite. Menot yleensä noin pari tonnia kuussa ja puolison kanssa nettona palkasta käteen jää 5300€.
Aika paljon saatte säästettyä! Meidän yhteenlasketut nettotulot on n. 7000€ ja kaikki menee. Joka kuukausi.
Onneksi on muitakin isomenoisia! Meillä nettotulot yhteensä kuukaudesta riippuen noin 10 000-12 000 ja säästöön/sijoituksiin saadaan ehkä 2000 yhteensä. Kaikki muu menee -lähinnä kahden kiinteistön ja auton ylläpitoon- Ei ostella vaatteita, alkoholia tai tupakkaa; ulkona syömiseen/noutoruokaan menee rahaa mutta esim. ostan omat vaatteet kirpparilta ja kotiin pyritään ostamaan käytettynä huonekalut yms
Minkälaisia kartanoita te oikein omistatte? Jos vaikka tonni menee autoon ja 9000e kiinteistöihin niin melkoisia lukaaleja saa olla.
Vierailija kirjoitti:
Puhut siis kahden ihmisen säästöistä.
650 e / kuussa säästöön, nettitulot 2800 e / kk. Ikää 38 vuotta, 1 lapsi, rahastoissa ja tileillä yhteensä 40 k.
Säästössä, eli sijoittetuna on tällä hetkellä 105000e. Tilillä n. 25000€ odottaa sopivaa sijoituskohdetta. Kahdessa vuodessa olen tuon tilille kerännyt, eli n. tonnin saan kuukaudessa säästöön.
Olen 45-vuotias ja säästöön saan nyt noin 2000 euroa kuussa kun sain asuntolainan maksettua muutama kuukausi sitten. Keittiöremonttia aloin juuri suunnitella joten kohta niitä myös menee.
Ei mene enää kuin 50e/kk. Jäänyt joku vanha kuukausirahastosopimus. Sen verran olen pesämunaa saanut säästettyä, että nyt keskityn lähinnä mukavaan elämiseen.
Itse en säästä juuri mitään tavoitteellisesti. Käytän rahani ihan itse ja mieluummin ennen kuolemaani.
Kaikilla hirveät säästöt ja tulot, mutta aloitatte päivänne vauvapalstalla? Tosi uskottavaaxD
Samanlaisia syrjäytyneitä kelapummeja te olette kuin minäkin
Vierailija kirjoitti:
Itse en säästä juuri mitään tavoitteellisesti. Käytän rahani ihan itse ja mieluummin ennen kuolemaani.
Ite koitan jäädä eläkkeelle säästöjen varaan yli 10v ennen virallista eläkeikää. Tietty työkkäristä sitten lisää.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla hirveät säästöt ja tulot, mutta aloitatte päivänne vauvapalstalla? Tosi uskottavaaxD
Töitä voi tehdä myös muulloin kuin klo:8-16 🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite koitan jäädä eläkkeelle säästöjen varaan yli 10v ennen virallista eläkeikää. Tietty työkkäristä sitten lisää.
Miten muka voit saada työkkäristä lisää jos elät säästöjen turvin?
Vierailija kirjoitti:
Töissä joutuu odottelemaan eikä muuta tekemistä kuin surffailu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten muka voit saada työkkäristä lisää jos elät säästöjen turvin?
Ilmoittautumalla työttömäksityönhakijaksi tietty. Karenssitkaan ei silloin paina. TT tukea en tietenkään saisi kun on säästöjä.
Onneksi on muitakin isomenoisia! Meillä nettotulot yhteensä kuukaudesta riippuen noin 10 000-12 000 ja säästöön/sijoituksiin saadaan ehkä 2000 yhteensä. Kaikki muu menee -lähinnä kahden kiinteistön ja auton ylläpitoon- Ei ostella vaatteita, alkoholia tai tupakkaa; ulkona syömiseen/noutoruokaan menee rahaa mutta esim. ostan omat vaatteet kirpparilta ja kotiin pyritään ostamaan käytettynä huonekalut yms