Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhumattomuus ja ongelmat suhteessa

Vierailija
21.02.2023 |

Pari ekaa vuotta pystyimme puhumaan aivan kaikesta. Sitten pikku hiljaa mies sulkeutui yhä enemmän. Minua satuttaa mieheni käytös. En tiedä mitä hän ajattelee minusta enää.

Hän käyttäytyy myös ristiriitaisesti. Hän saattaa pyytää mukaansa, mutta ei odota minua ja jättää jopa jälkeensä. Ei edes istu viereeni bussissa. Jos jään jälkeen niin laittaa viestiä, että tule jollain bussilla perässä.

En ymmärrä milloin suhteestamme tuli näin pinnallinen ja outo. Jos en puhu niin ei oikein mieskään. Tänään koitin taas kysyä mikä häntä vaivaa, mutta en saanut kysyttyä! Minua jotenkin kauheasti pelottaa mitä hän sanoisi tai sanooko mitään. Kyllä, tähän jamaan on suhteemme päätynyt.

Miten voisin aloittaa keskustelun? Hän pelaa koko ajan tietokoneella, joten sekin estää puhumisen aloittamista. Onko kukaan saanut korjattua näin pahaksi päässyttä suhdetta?

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksän kanssa alkoholi voitti. Sellaista se on, mutta olen onnellinen, että tajusin sen 20 vuotta sitten, koska hän on oma itsensä edelleen ja vaimonsa näyttää kuolleelta. Minä taas elän omaa hyvää elämääni kaukana hänestä. 

Vierailija
62/71 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sun kuulu välittää hänestä vaan itsestäsi. Hän on sanonut suoraan, ettei ole kiinnostunut, joten jos sinä nyt annat hänelle sata niin hänellä on kaksisataa ja sulla nolla.  Jos annat kuusikymmentä niin hänellä on 160 ja sulla 40 ja lisäksi hän vaan heittää ne omansa pois, kun ei kiinnosta, eli sun energia ja tunteet valuu hukkaan. 

Juuri eilen aamulla viimeksi rukoilin, että en enää ikinä rakastaisi ketään enempää kuin itseäni vaan varjelisin ja suojelisin itseäni, koska kuka ihme sen tekee, jos en minä. 

Millaista käsittelemätöntä aiemman elämän traumaa sinulla on? Olet tullut ohitetuksi, laiminlyödyksi tai pahoinpidellyksi lapsuuskodissa? Tunnekylmyyttä? Sinua on pakotettu muottiin? Vai väkivaltaisia aiempia suhteita? Jokin on vääristänyt tunnemaailmaasi. Ilmeisesti toivot, että joku pelastaisi sinut ja sitten kaikki olisi hyvin, joten nyt haluat tarjota tuota pelastuksen ihanuutta tuolle miehelle? Sitten teillä olisi kaikki ihanasti ja olisitte onnellisia?

HUOM! Vika ei ole sinussa. Sinä et ole epäonnistunut. Elämä nyt vaan on tällaista. Mutta onnistu tässä: pelasta itsesi huonoilta ihmissuhteilta ja rakenna omaa rakkauttasi ja lempeää hyväksyntää itseäsi kohtaan sekä myös asianmukaista itsesuojeluvaistoasi. 

Minua ei ole pakotettu muottiin. Perheessäni oli alkon kanssa ongelmia, kun olin teini ja inhosin kuunnella riitoja. Lapsuuteni oli ihana. Edellinen mies lähti toisen naisen matkaan, hylkäsi noin vain. Tulin taas hylätyksi, on kyllä järkyttävää olla peliä alemmassa arvossa.

Osuit nappiin. Olen aina halunnut parisuhteen, jossa mies pitää hyvänä ja olla ikuisesti yhdessä. Toivonut, että joku pelastaa minut ja ottaa omakseen. Tarjosin pelastusta hänelle. Olin valmis jatkamaan ja kehittämään suhdetta. Hänellä kesti minuutteja vastata minulle kun kysyin asioista aamulla. Lopulta ei enää vastannut vaan lähti pelaamaan. Nyt on taas kuin joku olisi kuollut. Paiskoo kaapin ovia.

Mietin olisiko mies ikinä saanut sanotuksi, että ei ole enää kiinnostunut, jos en olisi ottanut asiaa esille. Varmasti myös minussa oli vikaa, mutta liian myöhään puhuin ja olin korjaamassa virheitä. Kelloon en ole vieläkään pattereita vaihtanut...

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon niin pahoillani. Nuo ovat hirveitä hetkiä elämässä. Teistä kahdesta sinä kaipaat pelastusta, ei mies. Ole oman elämäsi supersankari ja pelasta itsesi. Näin kohtalosi on omissa käsissäsi eikä toiveissa.

Ja todella toivon, että vielä elämässäsi kohtaat arvoisesi. Ja siihen asti saat elää hyvää elämää itsellesi.

Vierailija
64/71 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon niin pahoillani. Nuo ovat hirveitä hetkiä elämässä. Teistä kahdesta sinä kaipaat pelastusta, ei mies. Ole oman elämäsi supersankari ja pelasta itsesi. Näin kohtalosi on omissa käsissäsi eikä toiveissa.

Ja todella toivon, että vielä elämässäsi kohtaat arvoisesi. Ja siihen asti saat elää hyvää elämää itsellesi.

En olisi ikinä alussa uskonut, että näin käy. Toivon, että vielä jotain hyvää tulisi eteen. Olisinpa puhunut aiemmin hänelle. Toki ei voi tietää olisiko sekään auttanut.

Ap

Vierailija
65/71 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En olisi ikinä alussa uskonut, että näin käy. Toivon, että vielä jotain hyvää tulisi eteen. Olisinpa puhunut aiemmin hänelle. Toki ei voi tietää olisiko sekään auttanut.

Ap

Ei se olisi auttanut. Hän on mikä on. Hän ei koe tarvetta henkiselle kasvulle tai muutokselle, etkä sinä voi sitä häneen istuttaa. Yritä jossain vaiheessa kääntää tämä niin päin, että hyvä että pääset irti ja jatkamaan elämääsi mahdollisimman pian. Et hukannut kymmentä tai kahtakymmentä vuotta enemmän hänen kanssaan. 

Vierailija
66/71 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuitko villeistä vuosistasi?

Vierailija
67/71 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut villejä vuosia. Se ehkä häntä myös häiritsee, kun ei ole niistä kokemusta. Olen niin rauhaa ja uskollisuutta rakastava sekä peruspositiivinen nainen. Olen ehkä liian tylsä. Luulin, että hän hyväksyi minut tämmöisenä. Taitaa kuitenkin kaivata riitoja ja suuria tunteita.

Ap

Vierailija
68/71 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei se olisi auttanut. Hän on mikä on. Hän ei koe tarvetta henkiselle kasvulle tai muutokselle, etkä sinä voi sitä häneen istuttaa. Yritä jossain vaiheessa kääntää tämä niin päin, että hyvä että pääset irti ja jatkamaan elämääsi mahdollisimman pian. Et hukannut kymmentä tai kahtakymmentä vuotta enemmän hänen kanssaan. 

En tajua miksi hän voi olla noin tunteeton. En ikinä missään nimessä kohtelisi ketään ihmistä noin, että en edes vaivautuisi keskustelemaan ratkaisusta pulmiin. Ainakin kohtelisin kuin ihmistä, olisin läsnä.

Tuntuu lohduttomalta ajatella tulevaisuutta. En ehkä hukannut enempää vuosia, mutta hukkasin elämäni tärkeimmän ihmisen. Vaikea häntä korvata.

Ap

Vierailija
69/71 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En tajua miksi hän voi olla noin tunteeton. En ikinä missään nimessä kohtelisi ketään ihmistä noin, että en edes vaivautuisi keskustelemaan ratkaisusta pulmiin. Ainakin kohtelisin kuin ihmistä, olisin läsnä.

Tuntuu lohduttomalta ajatella tulevaisuutta. En ehkä hukannut enempää vuosia, mutta hukkasin elämäni tärkeimmän ihmisen. Vaikea häntä korvata.

Ap

Jossain vaiheessa sinulle valaistuu se, että elämäsi tärkein ihminen olet sinä ja pitämällä toista ihmistä, tunnevammaista ihmistä elämäsi tärkeimpänä ihmisenä, annat vallan omasta elämästäsi huonoihin käsiin. 

Kyllä, sinä tai minä emme ikinä käsittelisi toista ihmistä noin, mutta niitä, jotka ovat tuollaisia kuin miehesi, on yllättävän paljon, sekä miehissä että naisissa. 

Hänet on kyllä helppo korvata, tulet huomaamaan sen tämän vuoden aikana. 

Vierailija
70/71 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut villejä vuosia. Se ehkä häntä myös häiritsee, kun ei ole niistä kokemusta. Olen niin rauhaa ja uskollisuutta rakastava sekä peruspositiivinen nainen. Olen ehkä liian tylsä. Luulin, että hän hyväksyi minut tämmöisenä. Taitaa kuitenkin kaivata riitoja ja suuria tunteita.

Ap

No sitten suojele itseäsi ja juokse.

Olet täydellinen.

Vierailija
71/71 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi vaikuttaa pahasti peliriippuvaiselta, puutteelliset tunnetaidot ja empatia ei ole kehittynyt.

Vaikutat läheisriippuvaiselta.

https://a-klinikkasaatio.fi/ajankohtaista/laheisriippuvainen-koukussa-t…

Älä jää yksin, hanki apua tilanteesi. Kaupungin sosiaalitoimi voi auttaa mm. asunnon etsimisessä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä