Puhumattomuus ja ongelmat suhteessa
Pari ekaa vuotta pystyimme puhumaan aivan kaikesta. Sitten pikku hiljaa mies sulkeutui yhä enemmän. Minua satuttaa mieheni käytös. En tiedä mitä hän ajattelee minusta enää.
Hän käyttäytyy myös ristiriitaisesti. Hän saattaa pyytää mukaansa, mutta ei odota minua ja jättää jopa jälkeensä. Ei edes istu viereeni bussissa. Jos jään jälkeen niin laittaa viestiä, että tule jollain bussilla perässä.
En ymmärrä milloin suhteestamme tuli näin pinnallinen ja outo. Jos en puhu niin ei oikein mieskään. Tänään koitin taas kysyä mikä häntä vaivaa, mutta en saanut kysyttyä! Minua jotenkin kauheasti pelottaa mitä hän sanoisi tai sanooko mitään. Kyllä, tähän jamaan on suhteemme päätynyt.
Miten voisin aloittaa keskustelun? Hän pelaa koko ajan tietokoneella, joten sekin estää puhumisen aloittamista. Onko kukaan saanut korjattua näin pahaksi päässyttä suhdetta?
Kommentit (71)
No hyi hemmetti. Toivottavasti tajuat kysyä asiaa ja jos ei halua olla avoin ja jutella ja ottaa tuntemuksiasi todesta niin eronpaikka. Ei kannata alistua ja vaikka vielä on rakkautta häneen jäljellä niin se ei estä sitä mitn hän sinua kohtelee eli kannattaa varautua eroon jos ei toimi. Ei kannata roikkua tuollaisessa mieslapsessa, niitä on pilvinpimein muutenkin maailmasssa.
Ap, sun mies on peliaddikti. Lähde, älä tuhlaa enää yhtään elämääsi tuollaisen kanssa. Mies on peliriippuvainen, terapiaan ja psykiatrille! Älä enää alistu tuohon, miehen sairaus tuhoaa myls sinut, jonka jo huomaat.
Eikö hän siis suostu puhumaan asioista, jotka painaa mieltäsi?
Tilanne on tukala. Parisuhdeterapian varaan en laskisi.
Kokeile nyt aloittaa keskustelu. Tuloksena sama välttely-vähättely meininki arvaan.
Puhumattomuus on henkistä väkivaltaa. Roskaksi nimittely on alistamista ja vallankäyttöä. Hae itsellesi apua, mies ei sitä tule hakemaan, addikti ei tunnusta ja tunnusta riippuvuuttaan, tuhoaa itsensä ja sinut vähä vältä. Aloita uusi elämäsi ilman addiktia!
Itsesi takia älä anna kävellä päältäsi. Tätäkö toivoit suhteeltasi? Väheksyntää, vinoilua ja vihan purkauksien kuuntelijana olijana. Löytyy niitä mukaviakin ja sopivampia miehiä.
Olemme olleet 4 vuotta yhdessä vasta. Voisiko hän oikeasti tuossa melkein vain parin metrin päässä minusta kirjoitella jollekin toiselle naiselle. Voinhan melkein koska vain nähdä mitä kirjoittaa.
Tulee mieleen, kun alkuaikoina kysyimme mitä huonoa aiemmat kumppanimme ovat sanoneet meistä niin hänellä oli empatiakyvyttömyys. Onkohan hänen aiemmat suhteet kaatuneet juuri tähän käytökseen. On mielenkiintoista huomata kommenteista, että jotkut ovat parisuhteessa, mutta elävät kuin kämppikset. Joku kysyi miksi kehun häntä. No välitän hänestä ja tykkään hänen ulkonäöstään, yksinkertaista.
Pitäisi puhua, mutta en saa sanoja suustani. Ennen pystyin sanoa kaiken heti, en enää. Taidan pelätä kuulevani ettei rakasta minua enää ja haluaa eron. En usko edes löytäväni enää ketään toista ja yksinäisyys pelottaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olemme olleet 4 vuotta yhdessä vasta. Voisiko hän oikeasti tuossa melkein vain parin metrin päässä minusta kirjoitella jollekin toiselle naiselle. Voinhan melkein koska vain nähdä mitä kirjoittaa.
Tulee mieleen, kun alkuaikoina kysyimme mitä huonoa aiemmat kumppanimme ovat sanoneet meistä niin hänellä oli empatiakyvyttömyys. Onkohan hänen aiemmat suhteet kaatuneet juuri tähän käytökseen. On mielenkiintoista huomata kommenteista, että jotkut ovat parisuhteessa, mutta elävät kuin kämppikset. Joku kysyi miksi kehun häntä. No välitän hänestä ja tykkään hänen ulkonäöstään, yksinkertaista.
Pitäisi puhua, mutta en saa sanoja suustani. Ennen pystyin sanoa kaiken heti, en enää. Taidan pelätä kuulevani ettei rakasta minua enää ja haluaa eron. En usko edes löytäväni enää ketään toista ja yksinäisyys pelottaa.
Kuten oletkin jo huomannut, niin ulkonäöllä ei pitkälle pötkitä, jos on silkkoa sisältä.
Takuulla edelliset suhteet on loppuneet tuosta samasta syystä, joka tuntuu sinusta pahalta. Ei sitten ottanut opiksi edellisistä suhteista. Niinhän minä sanoin, että piintyneitä tapoja ei pysty oikeastaan muuttamaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten oletkin jo huomannut, niin ulkonäöllä ei pitkälle pötkitä, jos on silkkoa sisältä.
Takuulla edelliset suhteet on loppuneet tuosta samasta syystä, joka tuntuu sinusta pahalta. Ei sitten ottanut opiksi edellisistä suhteista. Niinhän minä sanoin, että piintyneitä tapoja ei pysty oikeastaan muuttamaan.
Ap
Niin tää viimeisin kommentti ei ole ap:n, vaan jostain syystä meni samaan tekstiin minun kommentti.
Onko tuo mies siis sinun edustusmies, kun ulkonäkö on se tärkein?
Ap, ethän sä ulkonäön kanssa seurustele, vaan sen luonteen!
Luonnehan on tärkeintä suhteessa, se miltä toinen saa sinut tuntemaan.
Ulkonäköhän on aivan sivuseikka.
Kysy itseltäsi, että millaiseksi hän saa sinut tuntumaan? Miltä sinusta tuntuu?
Jos sinkkuna olisit listannut paperille unelmakumppanin luonteenpiirteitä ja käytöstä, niin olisitko listannut miehesi käytöksen ja luonteenpiirteet sekä miten hän sinua kohtelee?
Listaapa plussat ja miinukset. Se, että mies sattuu olemaan hyvännäköinen, ei paljoa vaakakupissa paina, jos saat noin alentavaa käytöstä osaksesi. Hänhän osoittaa kaikin tavoin sinulle, ettet merkitse hänelle mitään. Hei haloo nyt!
Ero ja äkkiä. Olet paskassa suhteessa, jossa sinua rikotaan koko ajan. Ansaitset parempaa. Sun tehtävä ei ole rakastaa miestä ehjäksi. Hän eheytyy, jos itse sitä haluaa ja lähtee itsenäisesti sitä kohti. Sinä et siihen pysty etkä voi olla hänelle motivaattori, koska jos voisit tehdä jotain ja olisit motivaattori, mies olisi jo lähtenyt parempaan suuntaan elämässään 4 vuotta sitten.
Ketään ei voi rakastaa ehjäksi ja terveeksi ja rakastavaksi, jos he itse eivät sitä tietoisesti ole jo ja tee työtä sen eteen. Ihan sama kuin se, että jos sinulla on nälkä, minä en voi syödä tarpeeksi ruokaa, jotta sinun nälkä lähtisi, enkä edes kokata sinulle tarpeeksi ruokaa ja kantaa sitä nenäsi eteen, jos sinä et aktiivisesti syö sitä omin voimin.
Oletko ottanut kissan pöydälle? Kysynyt, miksi kohtelet kuin samantekevää? Ilmeisesti häpeää sinua.
Mies ei enää uskalla puhua sinulle, kun saa aina haukut sanoi mitä tahansa.
Mies ei jaksa enää sitä, että sinulla kestää joka paikkaan lähtemisessä jumalattoman kauan, ja toivoo että oppisit jossain vaiheessa toimimaan kuin normaalit ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Voisko olla alkolla tuhonnut aivonsa, kuten minun mies. Hän ei kyllä enää juo, kun meinasi kuolla muutama vuosi sitten. No hän ei ymmärrä oikein sitä mistä puhutaan, on hidas puhumaan tai ei suostu kun on uhmaikäisen tasolla.
Sama täällä. Mies saa hirveitä raivareita ja verbaalisesti hyökkää kimppuun kun suuttuu. Luulin että alkon käytön loputtua ns. normalisoituu, mutta ilmeisesti ehti juoda aivonsa siihen kuntoon ettei enää palaa ennalleen.
Sua hyväksikäytetään. Kämppis suhteen ymmärrän kunnes sossusta tulee tukipäätös ja/tai säästät rahaa muuttoa varten. Onko sulla luottiedot kunnossa? Lumosta saa nopeiten kämpän. Opettele kovettamaan itseäsi. Upota pää kylmään veteen ja päätä erota. Et heti ryntää uuteen suhteeseen. Amazon audiblesta kuuntele itsekehitykseen keskittyviä kirjoja. Tulojen salliessa BetterHelp.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei enää uskalla puhua sinulle, kun saa aina haukut sanoi mitä tahansa.
Mies ei jaksa enää sitä, että sinulla kestää joka paikkaan lähtemisessä jumalattoman kauan, ja toivoo että oppisit jossain vaiheessa toimimaan kuin normaalit ihmiset.
Miksei kyseinen mies ota toista miestä? Miehet purkaa vihaansa naisiin hakiessaan selvästi miehiä. Nainen on nainen, mies pysyy miehenä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi pelkäät sinkkuutta? Arvaa miten onnellinen mä olin kun pääsin ekana yönä painautumaan mieluisiin lakanoihin. Vihasin exän sänkyä. Suhde perustui ehtoihin. Voit ensialkuun joutua kitumaan köyhyyden ja tunnemyrskyjen takia. Ajan mittaan happi palaa takasin. Saat päättää syömisistä, sisustuksesta, rahasta. Kelaa.
Siis onko ihan tosi, että menet sitten hänen peräänsä jollain eri kulkuvälineellä? Mitä ihmettä? MIKSI??????
Tiedätkö, voit rakastaa häntä etänäkin ja se on sinulle paljon mukavampaa niin. Voit vaan lähettää hänelle rukouksia ja toiveita paremmasta elämästä, muttei tarvitse rikkoa itseään hänen kanssaan, jos rakkaus häntä kohtaan on ainoa syy jäädä.
Ihan sairas suhde ja ap on kynnysmatto, jonka rakkautta mies ei arvosta pätkän vertaa eikä tule muuttumaan kuin pahempaan. Noi on niin nähty.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jotkut saavat kiksit siitä, että kirjoittelevat parin metrin päässä toiselle. Kaksi naista HÄNEN kontrollissaan. Jotkut saavat kiksit siitä, että juoksuttavat toista perässään eri kulkuvälineellä tai samassa bussissa niin, että toinen joutuu istumaan eri penkillä. Joku on niin hänen vallassaan, että alistuu tuohon! Ihan mahtavaa.
Tiedätkö, noin sairaita ihmisiä on ja miehistä noin 5-10 %.
Hän siis leikin varjolla lyttää sinua sanomalla roskaksi. Leikillään on parempi. Ei nuo ole asioita, joita ladellaan kumppanille leikillään. Oikeasti se tarkoittaa sanomaansa. Miksipä se muuten sellaisia puhuisi. Tietyt tyypit heittää vitsiksi juttunsa, jotta saa oikeuden puheilleen.