Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset arvostelevat kysymättä toisten asuinaluetta?

Vierailija
21.02.2023 |

Olen viimeisen vuoden aikana vähentänyt tavaraa myymällä turhia juttuja nettikirppiksellä. Olen laittanut lähes kaikkiin ilmoituksiin "nouto" ja se onkin sopinut hyvin valtaosalle ihmisistä. Mutta pari ihmistä on sitten tullut hakemaan tavaroita ja ryhtynyt pitkästi selittämään, miksi eivät asu kyseisellä alueella eivätkä edes halua asua.

Kaikilla on tietysti oma makunsa asuinalueen suhteen, mutta miksi selittää pitkästi ja kysymättä, että eivät haluaisi asua toisen henkilön asuinalueella? Onhan se nyt aika töykeää.

Osa ihmisistä sitten on kehunut aluetta valtavasti, ihastellut miten ihanaa alue on ja miten unelmoivat siellä asumisesta. Eli ei tämä nyt ilmeisesti niin kauhea ole. Ja vaikka olisikin, niin eikö sellaiset ajatukset kannata pitää ihan itsellä, se nyt kuuluu ihan perustason käytöstapoihin.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisus

Vierailija
2/30 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisella alueella sitten asut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, ei mulle ole koskaan käynyt kyllä noin.

Itse olen muutamasta paikasta ajatellut, että huh, mutta en minä sitä ääneen sano!

Vierailija
4/30 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaja ei puhu sinulle vaan ympäristölleen, jotta kaikki ymmärtävät, että hän on vain käymässä eikä itse asu vähäosaisten asuinalueella.

Vierailija
5/30 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisella alueella sitten asut?

Ullanlinnassa. Juuri tänään eräs mies selitti pitkään ja pariinkin kertaan, että ei halua asua sellaisessa betoniviidakossa vaan muutti Malminkartanoon mieluummin. Vähän ihmetytti, kun hän siinä alaovela viittoili ympäristöön ja selitti, miten ei halua asua sellaisessa betoniviidakossa. Kun katsoin hänen viittoilemiaan taloja tässä Huvilakadulla ja ihmettelin, että eivät ne minusta nyt mitään betoniviidakkoa ole.

Ymmärrän toki, jos joku haluaa asua vähemmän kaupunkimaisella alueella, mutta miksi sitä pitää julistaa?

- ap

Vierailija
6/30 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaja ei puhu sinulle vaan ympäristölleen, jotta kaikki ymmärtävät, että hän on vain käymässä eikä itse asu vähäosaisten asuinalueella.

Siis itse asun Ullanlinnassa Huvilakadulla, ja nämä kaksi henkilöä asuivat toinen Vantaalla ja toinen (tänään käynyt) Malminkartanossa. Jos itse menisin Malminkartanoon, niin ei tulisi mieleenkään sanoa siellä asuville mitään tuollaista. En itse haluaisi asua siellä enkä Vantaalla, mutta en minä sitä lähtisi julistamaan.

- ap

Vierailija
7/30 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa halutaan parempaa asumisen laatua ja maisemaa, se voi kertoa siitä. Ehkä betonilähiö tai ikävä alue tuo muistoja vaikka menneisyydestä, jolloin on itse asuttu hankalilla alueilla. Jotkut taas viihtyvät "pahallakin" alueella, joka ei toisille toimi yhtään. Tarkoitus ei ole välttämättä loukata, paitsi jos olisi ollut riita tai olisi ylemmyydentunto. Saattaisin sanoa itsekin vahingossa (ilman takajatuksia) että onpa se ja se alue KAUHEA. Sitten toinen alkaa kostamaan haukkumalla mun aluetta. Mutta en osta nettimyyjiltä mitään.

Vierailija
8/30 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihan noin käynyt, mutta nyt kun sanoit, tajuan, että ihmiset joskus selittävät meille miksi eivät haluaisi asua täällä missä me.

Mekin asumme ison kaupungin keskustan lähellä. Hassua kyllä, mutta ei ole käynyt mielessä kertoa maalla asuville tuttaville spontaanisti, että en haluaisi asua siellä missä he.

Tuo siis liittynee jotenkin "kaupungissa" asumiseen. En nimittäin muista tapahtuneen, kun olemme asuneet muualla.

Vierailija
9/30 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis itse asun Ullanlinnassa Huvilakadulla, ja nämä kaksi henkilöä asuivat toinen Vantaalla ja toinen (tänään käynyt) Malminkartanossa. Jos itse menisin Malminkartanoon, niin ei tulisi mieleenkään sanoa siellä asuville mitään tuollaista. En itse haluaisi asua siellä enkä Vantaalla, mutta en minä sitä lähtisi julistamaan.

- ap

Kummatkin näistä tapauksista olivat vielä sellaisia, että heillä oli vaikeuksia maksaa, eli kummatkin pyysivät maksuaikaa kun ei ollut kuulemma rahaa ennen palkkapäivää. Suostuin odottamaan heidän palkkapäiväänsä, joten senkin takia olisin olettanut hieman kohteliaisuutta, että otin huomioon heidän rahanpuutteensa. Joo, ymmärrän että suurimmalla osalla ihmisistä ei ole varaa asua täällä missä asun, mutta onhan se nyt aika epäkypsää ja kuvastaa huonoja sosiaalisia taitoja sitten ryhtyä haukkumaan aluetta jolla ei olisi varaa asua. Itseleni ei tulisi mieleenkään ryhtyä moittimaan köyhempää aluetta. Ja vaikka joku ei nyt oikeasti haluaisikaan asua merenrannalla Helsingin kantakaupungissa, vaan asuu mieluummin lähiössä, niin sekin on ihan fine.

- ap

Vierailija
10/30 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö trolli.

Nää sun Ullanlinnaprovot on niin nähty.

Hölmö.

Vierailija
11/30 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosissasiko kysyt?

Vierailija
12/30 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Kummatkin näistä tapauksista olivat vielä sellaisia, että heillä oli vaikeuksia maksaa, eli kummatkin pyysivät maksuaikaa kun ei ollut kuulemma rahaa ennen palkkapäivää. Suostuin odottamaan heidän palkkapäiväänsä, joten senkin takia olisin olettanut hieman kohteliaisuutta, että otin huomioon heidän rahanpuutteensa. Joo, ymmärrän että suurimmalla osalla ihmisistä ei ole varaa asua täällä missä asun, mutta onhan se nyt aika epäkypsää ja kuvastaa huonoja sosiaalisia taitoja sitten ryhtyä haukkumaan aluetta jolla ei olisi varaa asua. Itseleni ei tulisi mieleenkään ryhtyä moittimaan köyhempää aluetta. Ja vaikka joku ei nyt oikeasti haluaisikaan asua merenrannalla Helsingin kantakaupungissa, vaan asuu mieluummin lähiössä, niin sekin on ihan fine.

- ap

Jotain alemmuudentunnetta? Purkautuu sitten noin.

Vierailija
13/30 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö trolli.

Nää sun Ullanlinnaprovot on niin nähty.

Hölmö.

Joo. Keksinyt mielestään uuden stoorin 🙄

Vierailija
14/30 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän pelkää alueella ja haluaa pikaisesti pois.

Vierailija
15/30 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosissasiko kysyt?

Keksinyt koko tarinan.

Palstan vakio Ullanlinnan asukki 🥴

Vierailija
16/30 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ihan noin käynyt, mutta nyt kun sanoit, tajuan, että ihmiset joskus selittävät meille miksi eivät haluaisi asua täällä missä me.

Mekin asumme ison kaupungin keskustan lähellä. Hassua kyllä, mutta ei ole käynyt mielessä kertoa maalla asuville tuttaville spontaanisti, että en haluaisi asua siellä missä he.

Tuo siis liittynee jotenkin "kaupungissa" asumiseen. En nimittäin muista tapahtuneen, kun olemme asuneet muualla.

Voi olla tosiaan noin. Itse olen aina suhtautunut niin, että jokainen valitsee asuinpaikkansa sen mukaan, mikä itseä miellyttää, eikä tosiaan ole koskaan tullut mieleen kertoa omaa mielipidettä muiden asuinvalinnoista. Ehkä tuo liittyy kaupungissa asumiseen kuten sanoit. Mutta eihän se kivalta tunnu ja eniten hämmästyttää, että miksi joku kokee tarvetta avautua noin? Itse voin kuvitella monenlaisia paikkoja, joissa voisi olla upeaa asua, mutta toisaalta sitten saatan itse miettiä, että en ehkä viihtyisi jossain ulkosaaristossa tai Lapissa. Mutta niille jotka viihtyvät, niin ei tulisi mieleenkään ryhtyä arvostelemaan heidän valintojaan ja ryhtyä kehumaan omaa valintaani paremmaksi. Se olisi vähän kuin menisi toisen kotiin ja ryhtyisi arvostelemaan sisustusta. Eli lähinnä niin, että mielipiteitä ja mieltymyksiä tietysti voi olla, mutta onhan se nyt kohteliasta pitää ne tietonaan jos ne ovat negatiivisia.

- ap

Vierailija
17/30 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla tosiaan noin. Itse olen aina suhtautunut niin, että jokainen valitsee asuinpaikkansa sen mukaan, mikä itseä miellyttää, eikä tosiaan ole koskaan tullut mieleen kertoa omaa mielipidettä muiden asuinvalinnoista. Ehkä tuo liittyy kaupungissa asumiseen kuten sanoit. Mutta eihän se kivalta tunnu ja eniten hämmästyttää, että miksi joku kokee tarvetta avautua noin? Itse voin kuvitella monenlaisia paikkoja, joissa voisi olla upeaa asua, mutta toisaalta sitten saatan itse miettiä, että en ehkä viihtyisi jossain ulkosaaristossa tai Lapissa. Mutta niille jotka viihtyvät, niin ei tulisi mieleenkään ryhtyä arvostelemaan heidän valintojaan ja ryhtyä kehumaan omaa valintaani paremmaksi. Se olisi vähän kuin menisi toisen kotiin ja ryhtyisi arvostelemaan sisustusta. Eli lähinnä niin, että mielipiteitä ja mieltymyksiä tietysti voi olla, mutta onhan se nyt kohteliasta pitää ne tietonaan jos ne ovat negatiivisia.

- ap

Haha hah hah. Mitä nyt harva se päivä teet aiheesta aloituksia vauvelipalstalla.

Vierailija
18/30 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosissasiko kysyt?

Keksinyt koko tarinan.

Palstan vakio Ullanlinnan asukki 🥴

Jaa, en tiedö kirjoittaako tänne muita Ullanlinnassa asuvia, mutta kun Ullanlinnan peruspiirin alueella asuu reilusti yli 20 000 henkilöä, niin kaipa tänne useampi täällä asuva on saattanut vuosien varrella kirjoittaa.

Vierailija
19/30 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös, asutaan uudella asuntoalueella isommassa kaupungissa. Olen kotoisin tästä läheltä pikkupaikkakunnalta. Monet tutut jotka asuvat vielä siellä haukkuvat ihan avoimesti asuinaluettamme. Eivät kuulemma mistään hinnasta muuttaisi tänne postimerkin kokoisille tonteille ym. Tontit on täällä ihan samankokoisia kuin heilläkin, nyt vaan näyttävät pienemmiltä kun puut ja pensasaidat eivät ole vielä kasvaneet, myös talot ovat todennäköisesti isompia. Eipä se mukavalle tunnu, itse en voisi sanoa kenellekään noin.

Vierailija
20/30 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

- ap

Ensin jo uskoin, kunnes luin tähän viestiin asti :D Meni nyt vähän överiksi sulla tämä provoilu maksuaikaa pyytävien köyhien vantaalaisten ja malminkartanolaisten kanssa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi