Miten helvetissä tästä kateudesta eroon???
Kommentit (46)
Olen ollut vain kerran kateellinen. Se oli kamala tunne. Onneksi sitä kesti vain pari viikkoa. Kohde oli minulle tuntematon. Tuttuni tuttu.
En voi käsittää, miten kamalaa olisi, jos tuota tunnetta olisi elämä täynnä. Se oli kertakaikkisen kuluttava ja epämiellyttävä 2 viikkoa. En voi käsittää.
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohi aiheen mutta: Ole kiitollinen jos olet päässyt eläkkeelle, ap.
Oletan että olet nuorempi kun minä , täytän tänä vuonna 53v. Erittäin raskas ja kuluttava työura takana 30v. Psyykkisiä ja fyysisiä sairauksia.
Määräaikaisella eläkkeellä 3v, pysyvä hylättiin kuukausi sitten, vaikka olen täysin työkyvytön.
Paperisota jatkuu, ei olisi voimia.T. N 1970
Kaverini on samaa ikää ja samassa jamassa.
Hän sai vain vuodeksi määräaikaista eläkettä ja nyt sanottiin, että vuoteen ei tuosta samasta vaivasta saa olla sairaslomalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä asioista olet kateellinen? Meillä kaikilla on omat ongelmamme. Ei aina näy ulos päin.
Rahasta, matkailusta, hyvästä tuurista, positiivisesta elämänasenteesta. Hyvin kasvatetuista lapsista, kauniista kodista ja siitä että varaa sisustaa. Siitä että lapsilla näyttää menevän hyvin myös. Hyvistä väleistä isovanhempiin. Kun vaan kaikki tuntuu onnistuvan. Kavereita paljon. Hyvistä kontakteista, luonne puhelias.
Rahan tulo on tiukkaa monilla, mutta noihin kaikkiin muihin voi itse vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohi aiheen mutta: Ole kiitollinen jos olet päässyt eläkkeelle, ap.
Oletan että olet nuorempi kun minä , täytän tänä vuonna 53v. Erittäin raskas ja kuluttava työura takana 30v. Psyykkisiä ja fyysisiä sairauksia.
Määräaikaisella eläkkeellä 3v, pysyvä hylättiin kuukausi sitten, vaikka olen täysin työkyvytön.
Paperisota jatkuu, ei olisi voimia.T. N 1970
Kaverini on samaa ikää ja samassa jamassa.
Hän sai vain vuodeksi määräaikaista eläkettä ja nyt sanottiin, että vuoteen ei tuosta samasta vaivasta saa olla sairaslomalla.
Voimia myös kaverillesi!
On se väärin että nuoria saatetaan päästää eläkkeelle, ja oikeasti sairaat ja vanhemmat ihmiset piinataan.
Oma kokemukseni on, että kateelliset ihmiset ovat kateellisia, ovat heidän asiansa miten hienosti tahansa. Heidän olemuksensa perustuu sille, että he kokevat itsensä väärin kohdelluiksi ja alistetuiksi. Jos heidän elämänsä paranee, se ei muuta mitään muuta kuin vertailukohdan: he löytävät itselleen aina uusia kateuden aiheita ja kohteita. He alkavat verrata itseään uuteen kohteeseen: jos ennen kadehti niitä, joilla oli varaa kolmioon , alkaa sellaisen itse saatuaan kadehtia omakotitaloasujia. Tai jos ennen kadehti hippokisan voittajia, kadehtii saman tekniikan opittuaan piirinmestaruuskisan voittajia. Jos tulee itse piirinmestaruudenkin voittajaksi, alkaa kadehtia niitä, jotka saa enemmän julkisuutta ja sponsoreita. Tai valmentajan huomiota. Tai jotain.
Aina löytyy jotain. Edellleen he ovat huonosti kohdeltuja ja epäoikeudenmukaisesti sorsittuja, nyt vaan eri ihmisiin nähden kuin ennen.
Eivätkå nämä ihmiset oikeasti edes halua päästä kateudestaan eroon. Se on osa heitä ja antaa heille ilmeisesti salaa jotain nautintoa
Vierailija kirjoitti:
Jotkut eivät vain pysty koskaan olemaan onnellisia.
Kun lukee palstsa, niin tämä joukko on hämmentävän suuri.
Minäkin haluan eläkkeelle ilman että olen ansainnut sitä. Olisi kiva loisia toisten rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemukseni on, että kateelliset ihmiset ovat kateellisia, ovat heidän asiansa miten hienosti tahansa. Heidän olemuksensa perustuu sille, että he kokevat itsensä väärin kohdelluiksi ja alistetuiksi. Jos heidän elämänsä paranee, se ei muuta mitään muuta kuin vertailukohdan: he löytävät itselleen aina uusia kateuden aiheita ja kohteita. He alkavat verrata itseään uuteen kohteeseen: jos ennen kadehti niitä, joilla oli varaa kolmioon , alkaa sellaisen itse saatuaan kadehtia omakotitaloasujia. Tai jos ennen kadehti hippokisan voittajia, kadehtii saman tekniikan opittuaan piirinmestaruuskisan voittajia. Jos tulee itse piirinmestaruudenkin voittajaksi, alkaa kadehtia niitä, jotka saa enemmän julkisuutta ja sponsoreita. Tai valmentajan huomiota. Tai jotain.
Aina löytyy jotain. Edellleen he ovat huonosti kohdeltuja ja epäoikeudenmukaisesti sorsittuja, nyt vaan eri ihmisiin nähden kuin ennen.
Eivätkå nämä ihmiset oikeasti edes halua päästä kateudestaan eroon. Se on osa heitä ja antaa heille ilmeisesti salaa jotain nautintoa
Tämä. Naulan kantaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy itseltäsi mitä se hyödyttää. Et saa sen avulla keneltäkään mitään pois etkä itsellesi enempää.
Ei tuo auta mitään. Sitä on vaan entistä kateempi. Ystävä sanoi että ei kannata olla kateellinen kellekään kun ei tiedä heidän elämästään mitään. Että ei toisen elämää kannata kadehtia. Hyvin sanottu mutta ei auta. Veljeni syntynyt auringon aikaan ja kaikki menee kuin suunnitellusti elämässä. En vain jaksa sitä. Sitten otan etäisyyttä kun en kestä hänen hyvää elämäänsä.
Ap
Tässä kohtaa lisäisin luonneanalyysiisi sanan itsekkyys.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa positiivista kateutta ja negatiivista kateutta. Positiivinen kateus on englanniksi envy. Jealous puolestaan on enemmän negatiivisessa sävyssä. Kateus on yksi ihmisen tuntemuksista. Jos olet kateellinen jolle kulle, niin se tarkoittaa että sinun on korjattava jotain omassa elämässäsi. Mutta millekkään Sointu Borgille ja hänen silikoonipalloilleen ei kannata olla kateellinen.
Jealous on suomeksi mustasukkaisuutta, envy itse kateutta. Ei ole olemassa positiivista kateutta.
Mutta mustasukkaisuus on välttämätöntä. Nainen ei diggaa miehestä, joka ei osoita lainkaan mustasukkaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
He elävät statuksesta ja materiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä asioista olet kateellinen? Meillä kaikilla on omat ongelmamme. Ei aina näy ulos päin.
Rahasta, matkailusta, hyvästä tuurista, positiivisesta elämänasenteesta. Hyvin kasvatetuista lapsista, kauniista kodista ja siitä että varaa sisustaa. Siitä että lapsilla näyttää menevän hyvin myös. Hyvistä väleistä isovanhempiin. Kun vaan kaikki tuntuu onnistuvan. Kavereita paljon. Hyvistä kontakteista, luonne puhelias.
Oletko muille noista asioista kateellinen? Vai pelkästään veljesi elämästä? Millaiset välit ja roolit perheessä teillä oli lapsena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa positiivista kateutta ja negatiivista kateutta. Positiivinen kateus on englanniksi envy. Jealous puolestaan on enemmän negatiivisessa sävyssä. Kateus on yksi ihmisen tuntemuksista. Jos olet kateellinen jolle kulle, niin se tarkoittaa että sinun on korjattava jotain omassa elämässäsi. Mutta millekkään Sointu Borgille ja hänen silikoonipalloilleen ei kannata olla kateellinen.
Jealous on suomeksi mustasukkaisuutta, envy itse kateutta. Ei ole olemassa positiivista kateutta.
Mutta mustasukkaisuus on välttämätöntä. Nainen ei diggaa miehestä, joka ei osoita lainkaan mustasukkaisuutta.
Mun mielestä on olemassa myös positiivista kateutta. Se ilmenee siten, että ryhtyy ponnistelemaan saavuttaaksen sen, mitä jollain toisella on ja mitä kadehtii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jatkat tuota susta tulee katkera vanha ukko tai akka.
Kun tätä ei voi hallita mitenkään. On kuin iso möykky sisimmässä. En pysty rentoutumaan. Siksi kait apua kysyinkin.
Ap
Pistä google-hakuun: kateus, sieltä löytyy paljon asiantuntijoiden ohjeita sen hillitsemiseen.
Kateelliset ihmiset kuluttavat suuren osan energiaansa toisten kadehtimiseen. Sillä energialla voisi tehdä aivan muita asioita mutta ei, se kulutetaan toisten ihmisten kadehtimiseen. Itse en ole kateellinen yhtään mistään. Ei vaan kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät asiat seuraavat toisistaan, samoin huonot, koska ne johtuvat samoista syistä. Oletko pari vuotta veljeäsi vanhempi? Vaikuttaa siltä, että et ole pystynyt lapsena käsittelemään veljesi ilmestymistä kilpakentälle, ja olet edelleen sen aikaisten tunteiden vallassa. Vihasi on kaksivuotiaan raivoa, ja kaikki tämä kateus ja muu riehuminen on sen oikeuttamista. Tosiasiassa sinun pitäisi käsitellä pienen lapsen kipu ja rakentaa turvallisuudentunteesi uudelleen. Veljesi on syytön olemassaoloonsa. Sinä et ole syytön siihen, ettet tee mitään uskoaksesi sen. Itsemyötätuntosi suuntautuu väärin, hemmottelet itseäsi ja ruokit vihaasi. Tee toisinpäin. Hyväksy tuskasi ja lakkaa syyttämästä maailmaa siitä, että et osaa käsitellä asiaa. Voit opetella tekemään niin nyt, kun olet aikuinen. Ja unohda ne kostofantasiat, joilla todistelet ansaitsevasi rikkaimman miehen ja kauneimmat asiat. Et ansaitse, koska kateellinen ihminen myrkyttää kaiken mihin koskee. Kenelläkään ei ole oikeutta ruokkia kateuttaan ja oikeuttaa ja perustella sitä.
Häpeät kateuttasi ja yrität päästä siitä eroon, mutta samaan aikaan uskot olevasi oikeutettu siihen. Et ole. Kenellekään meistä ei ole luvattu, ettei sisaruksia tule.
Vierailija kirjoitti:
Kateelliset ihmiset kuluttavat suuren osan energiaansa toisten kadehtimiseen. Sillä energialla voisi tehdä aivan muita asioita mutta ei, se kulutetaan toisten ihmisten kadehtimiseen. Itse en ole kateellinen yhtään mistään. Ei vaan kiinnosta.
Näinpä. Ja jos en mitään muuta ole elämässä oppinut, niin sen, että harvalla menee oikeasti niin hyvin kuin ehkä ulospäin saattaa näyttää. Kaikilla on elämässään ongelmia, huolia ja murheita - myös niillä rikkailla ja menestyvillä.
Kannattaa keskittyä nauttimaan siitä, mitä itsellä on eikä vilkuilla koko ajan sivuille.
n50
En osaa auttaa koska en ole ollut,en ole enkä tule koskaan olemaan kateelllinen kenellekkään mistään. Muiden elämät ei voisi vähempää kiinnostaa :)
Juuri tänään kotikaupunkini Helsingin metron portaissa näin mainoksen, jossa joku ripsiteknikko (!) mainosti palvelujaan. Ei siis tarvitse olla edes "kosmetologi", riittää että olet "kynsiteknikko", ripsiteknikko (tai jotain). Pääset työskentelemään omaan tahtiisi kauneudenhoitoalalle, eikä tarvitse jaksaa mitään kolmivuotisia koulutuksia tai muuta vaikeaa...
Anteeksi ap mutta vaikutat hyvin pinnalliselta ihmiseltä.