Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko voin ja sokerin vaahdottaa ilman sähkövatkainta?

Vierailija
21.02.2023 |

.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi

Vierailija
2/35 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tietysti, jos jaksaa vatkata. Ei ne voi ja sokeri tiedä vatkataanko niitä sähköllä vai lihasvoimalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsissus!

Vierailija
4/35 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipomuksia on tehty käsin vatkaamalla vuosisatojen ajan ennen sähkövatkaimen keksimistä. Jotakuinkin mitä tahansa voi tehdä ilman sähköhärveleitä.

Vierailija
5/35 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 50- v enkä edes omista sähkövatkainta.

Yhtä nopsasti saa vatkattua käsin.

Vierailija
6/35 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaahdotin käsin jo alle kouluikäisenä, kun ei ollut vielä sähkövatkainta ostettu.

Vierailija
7/35 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se onnistuu. Pitää olla vain hyvä eheä käsivispilä.

Olen vatkannut kerran käsin kermakakun päällyskermatkin. Voin sanoa, että voimille otti. En voi kuin ihailla entisaikain leipureita.

Vierailija
8/35 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vaahdotin käsin jo alle kouluikäisenä, kun ei ollut vielä sähkövatkainta ostettu.

Mahtavat käsivoimat alle kouluikäisellä. Ei se vaahto kuitenkaan käsin ihan hetkessä synny. Hyvin oot jaksanut.

Mutta plussaa siitä, että minäkin kyllä olen aikoinani käsin voita ja sokeria vaahdottanut kakkutaikinan pohjaksi, kun ei vielä ollut sähkövatkainta hankittu. Saati sitä ollut yleisestikään vielä Suomessa käytössä.

Aloittaja voisi kysyä saman tien: Tehtiinkö ennen sähkövatkainten aikaa voi-sokeripohjaisia kakkuja lainkaan.

Vierailija
9/35 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vatkannut kerran käsin kermakakun päällyskermatkin. Voin sanoa, että voimille otti. En voi kuin ihailla entisaikain leipureita.

Käsivispilä? Itse käyttäisin kyllä puuhaarukkaa tai -lastaa!

Vierailija
10/35 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.kinuskikissa.fi/myytinmurtaja-testaa-voin-ja-sokerin-vaahdo…

Tässä testissä lopputuloksen kannalta ei ollut merkitystä oliko voi ja sokeri vain sekoitettu nopeasti yhteen vai vaahdotettu pidempään. Ei mene käsipelilläkään kauaa saada niitä sekaisin.

Vierailija
11/35 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsivispilä? Itse käyttäisin kyllä puuhaarukkaa tai -lastaa!

Samoin. Vanhoissa keittokirjoissakin mainitaan, että voi ja sokeri hierotaan yhteen puukauhalla.

Vierailija
12/35 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole huomannut lopputuloksessa mitään eroa sillä, "vaahdotetaanko" voi ja sokeri vai sekoitetaanko ne vain hyvin yhteen.

Munat ja sokeri onkin sitten sellainen yhdistelmä, jota en itse saisi käsin vaahdotettua.

Vierailija
13/35 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haluat valmistaa, voisokeria?

Vierailija
14/35 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtavat käsivoimat alle kouluikäisellä. Ei se vaahto kuitenkaan käsin ihan hetkessä synny. Hyvin oot jaksanut.

Mutta plussaa siitä, että minäkin kyllä olen aikoinani käsin voita ja sokeria vaahdottanut kakkutaikinan pohjaksi, kun ei vielä ollut sähkövatkainta hankittu. Saati sitä ollut yleisestikään vielä Suomessa käytössä.

Aloittaja voisi kysyä saman tien: Tehtiinkö ennen sähkövatkainten aikaa voi-sokeripohjaisia kakkuja lainkaan.

Ei kerman vatkaaminen vaahdoksi ole raskasta. Siinä menee vain yllättävän paljon aikaa. Pitää malttaa vatkata ja vatkata ja vatkata ja vatkata... Kyllä se siitä vaahdottuu.

Vierailija
15/35 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kerman vatkaaminen vaahdoksi ole raskasta. Siinä menee vain yllättävän paljon aikaa. Pitää malttaa vatkata ja vatkata ja vatkata ja vatkata... Kyllä se siitä vaahdottuu.

Kyseessä oli siis sokerin ja voin vaahdottaminen. Ja mielestäni tuo henkilö jonka kommenttia tässä kommentoidaan, kertoi kyllä jo alle kouluikäisenä vaahdottaneensa sokeria ja voita ilman sähkövatkainta. 

Mielestäni hän väitti näin. 

Ja kokeilepa laittaa vaikkapa 5- tai 6-vuotias hieromaan 175 grammaa voita parin desilitran kanssa vaahdoksi. Minusta tuntuu ettei nyt kovin pitkää aikaa jaksa kyllä tuota hommaa...

Sen vaahdotusta kun pitää jatkaa niin pitkään että se vaahto on vaaleaa.... 

Vierailija
16/35 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin näitä kysymyksiä. En vastaa.

Vierailija
17/35 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokeri-sana jäi uupumaan, siis parin sokeridesilitran kanssa vaahdoksi.

Kyseessä oli siis sokerin ja voin vaahdottaminen. Ja mielestäni tuo henkilö jonka kommenttia tässä kommentoidaan, kertoi kyllä jo alle kouluikäisenä vaahdottaneensa sokeria ja voita ilman sähkövatkainta. 

Mielestäni hän väitti näin. 

Ja kokeilepa laittaa vaikkapa 5- tai 6-vuotias hieromaan 175 grammaa voita parin desilitran kanssa vaahdoksi. Minusta tuntuu ettei nyt kovin pitkää aikaa jaksa kyllä tuota hommaa...

Sen vaahdotusta kun pitää jatkaa niin pitkään että se vaahto on vaaleaa.... 

Vierailija
18/35 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tietysti, jos jaksaa vatkata. Ei ne voi ja sokeri tiedä vatkataanko niitä sähköllä vai lihasvoimalla.

Kannattaa pikkusen lämmittää mikrossa, niin on helpompi vatkata.

Vierailija
19/35 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerman vatkaus käsin on helppoa, sehän on nestettä, mutta oikeastiko joku saa voista ja sokerista käsin VAAHTOA? Montako tuntia siihen menee?

Vierailija
20/35 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerman vatkaus käsin on helppoa, sehän on nestettä, mutta oikeastiko joku saa voista ja sokerista käsin VAAHTOA? Montako tuntia siihen menee?

Et sitten ole kakkureseptejä edes lukenut!

Kun riittävän pitkän aikaa jaksaa, niin siitä sokeri-voiseoksesta tulee sellaista ilmavaa vaahdon kaltaista höttöä... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan