Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ideoita Brion kolmioruuvien avaamiseen?? (junarata)

21.11.2006 |

Poikani onnistui kai jotenkin hajottamaan brion junaradan nosturin niin, että se nostonaru ei enää pysy lastin kanssa ylhäällä.

Toiminnan naisena olen tottunut korjailemaan sekä isompia että pienempiä hajonneita vehkeitä, joten sormet syyhyäisivät päästä avaamaan tuo nosturi ja katsomaan saisiko sen korjattua ;o) Ongelmana on nyt se, että Briossa on tuollaiset erikoiset kolmiokantaiset ruuvit, joihin ei tavalliset avaimet käy. Olisiko kenelläkään antaa vinkkiä, miten ruuvit saisi auki? Muistelen että joskus tosi kauan sitten täällä oli aiheesta jonkinlaista keskustelua.

Tai olisiko jollain kokemusta, että saako noita junaradan juttuja jossain korjattua? Maahantuojalla? Nosturia ei ole kovinkaan paljoa käytetty, mutta nyt se on kuitenkin hajonnut. Poika ei ainakaan tunnusta nosturia mitenkään repineensä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös tasapää saattaa käydä, jos kolmio ei ole tasasivuinen. Entä sopivan pieni kuusiokoloavain, joka sopisi koloon kokonaan? Saattaahan se olla, että näillä vehkeillä kolo nylppääntyy niin, ettei se lopuksi enää kovin kolmiota muistuta... ;-)

Vierailija
2/5 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko biltemassa tai vastaavassa sellaista kolmion mallista ruuvaria saatavana. Ainakin heiltä on löytynyt ruuvarit avaamaan erikoisia Nokian puhelimien ruuvejakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin käydä tuolla Biltemalla piipahtamassa nosturin kanssa. Toivottavasti sieltä löytyisi oikeanlainen kärki.

Olen tavallisella talttakärjellä ja ristipäällä kokeillut sekä myös kuusiokolo- ja torkskärjellä (tähden mallinen). Niillä millään ei uskalla kovin paljon vääntää, kun lopputuloksena on todennäköisesti nyölääntynyt ruuvi.

Jospa oikeanlainen kärki löytyisi ja saisin nosturin avattua. Ja toivottavasti sitten vielä kasattuakin oikein.. ;o)

Vierailija
4/5 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka siis kiilasi yhdelle laidalle. Varoituksen sanana tosin, jos tuo nosturi on jokin liikkuva härveli, joka siis toimii pattereilla, niin ainakin tuosta meidän pojan junasta tuli iloisesti hyppien ainakin 10 pientä ratasta ulos. Miehellä meni sitten loppuilta ratkoessa hammasrattaiden arvoitusta, taisi tuo insinööri siitä kyllä vähän nauttiakin ;)

Vierailija
5/5 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olen myös paininut saman ongelman parissa! Minulla taas on noi brion veturit menneet rikki about 5 kpl - haluaisin tutkia " mitä ne on syönyt" ? Eli periksi ei anneta ennen kuin auki on saatu. Olen myös yrittänyt työkalupakin kymmenillä vempaimilla auki. Mieheni käski heittää jo junat veke!

Siis onko jo saanut auki noita ruuveja ja millä? Entä onko noi patteriveturit " vainaat" vai onko nille jotain tehtävissä? Laskeskelin juuri että niitä on enempi kuin sadan euron edestä rikki - voimavetureita! Ottaa pattiin! Muksut vissiin antaa niin kovaa kyytiä niille!

Sitten olen yllättänyt itse teosta kiinni kun ovat pidättäneet pyöriä, kun junassa veto päällä joten ovat saaneet ne niin että " kone hyrisee, mutta pyörät eivät pyöri. Siis sapettaa... muuten kun ovat niin ihania noi brion junavehkeet... on noita toimivis juniakin vissiin 5 kpl, mutta harmittaa... kun ei edes pääse räpläämään, ruuvit kun kanittaa!!!