Salainen osoite
Olen määritellyt osoitetietoni salaisiksi. Sain nyt eräältä lakifirmalta jäljennöksen perukirjasta jossa olin osallisena monien mutkien kautta. Siinä oli julkisesti esillä osoitteeni, joillain osoitekohdassa luki "salainen". Tekikö toimisto väärin julkaistessaan monelle ihmiselle menneessä paperissa mun salaisen osoitteeni?
Kommentit (21)
Pitäähän sen postin jollain tapaa päästä perille vaikka osoite olisikin salainen. Ei salaisen osoitteen omistajalle ole erillistä salaista agenttia toimittamassa paketteja tai kirjeitä.
Joo, ihan kamalaa. Vaadi vähintään triljoonaa dollaria vahingonkorvauksena.
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän sen postin jollain tapaa päästä perille vaikka osoite olisikin salainen. Ei salaisen osoitteen omistajalle ole erillistä salaista agenttia toimittamassa paketteja tai kirjeitä.
no miksi joidenkin henkilöiden kohdalla siinä perukirjassa luki "salainen" osoitekentässä? Tietty sen tajuan, että lakitoimisto on saanut osoitteeni selville tätä dokumenttia varten.
Vierailija kirjoitti:
Kirjekuori on tietenkin vain vastaanottajalle, mutta perunkirja on samanlainen kopio kaikille vastaanottajille, ymmärrätkö?
Vierailija kirjoitti:
ei ole kamalaa. Pohdin lähinnä, että miten tämä suomi.fi tehty osoitteen luovutuskielto oikein toimii. ap
No joo, mutta mitään kompensaatiota et tule tuosta saamaan, eli ihan turha edes kuvitella mitään jatkotoimenpiteitä ja mistä ne on sun osoitteen saanut jos se on salainen, eli jos sen on esim. Joku sukulainen antanut niin silloin se sukulainen on toiminut väärin ja jos näin on niin tietääkö toi kyseinen sukulainen, että se on salainen? Jos ei tiedä niin myöskään hän ei ole toiminut väärin ja lakifirmalla ei ole mitään velvollisuutta selvittää onko osoitteen tarkoitus olla salainen kun ovat sen jostain saaneet. Eli lopulta voi olla, että olet itse toiminut väärin kun olet jollekin joskus osoitteesi antanut.
Vierailija kirjoitti:
No joo, mutta mitään kompensaatiota et tule tuosta saamaan, eli ihan turha edes kuvitella mitään jatkotoimenpiteitä ja mistä ne on sun osoitteen saanut jos se on salainen, eli jos sen on esim. Joku sukulainen antanut niin silloin se sukulainen on toiminut väärin ja jos näin on niin tietääkö toi kyseinen sukulainen, että se on salainen? Jos ei tiedä niin myöskään hän ei ole toiminut väärin ja lakifirmalla ei ole mitään velvollisuutta selvittää onko osoitteen tarkoitus olla salainen kun ovat sen jostain saaneet. Eli lopulta voi olla, että olet itse toiminut väärin kun olet jollekin joskus osoitteesi antanut.
sukulaiset eivät ole sitä antaneet, koska ovat niin kaukaisia enkä ole heidän kanssaan tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ole kamalaa. Pohdin lähinnä, että miten tämä suomi.fi tehty osoitteen luovutuskielto oikein toimii. ap
Et ole ihan tainnut tajuta mitä osoitteen luovutuskielto tarkoittaa
Minulla on salainen osoite. Vanhempieni perunkirjassa minun osoitteen kohdalla oli selvästi "salainen". Juurikin niiden muiden osallisten takia olin aikoinaan laittanut osoitteeni salaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimii hyvin. Kysyit, tekikö lakitoimisto virheen: riippuu siitä, onko sinulla turvakielto, markkinointikielto vai myös sukututkijakielto.
Osoitteesi olisi pitänyt perukirjassa salata muilta vastaanottajilta, joten reklamoi lakitoimistoon. Ehkä he huomasivat virheen ja salasivatkin osoitteesi muilta vastaanottajilta, mutta omaan asiakirjaasi se jätettiin näkyviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole ihan tainnut tajuta mitä osoitteen luovutuskielto tarkoittaa
mitä se tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on salainen osoite. Vanhempieni perunkirjassa minun osoitteen kohdalla oli selvästi "salainen". Juurikin niiden muiden osallisten takia olin aikoinaan laittanut osoitteeni salaiseksi.
no näin se muutamien kohdalla oli mutta minun kohdallani luki osoite. Se, miksi haluanb osoitteeni salata ei kenellekään kuulu. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimii hyvin. Kysyit, tekikö lakitoimisto virheen: riippuu siitä, onko sinulla turvakielto, markkinointikielto vai myös sukututkijakielto.
Osoitteesi olisi pitänyt perukirjassa salata muilta vastaanottajilta, joten reklamoi lakitoimistoon. Ehkä he huomasivat virheen ja salasivatkin osoitteesi muilta vastaanottajilta, mutta omaan asiakirjaasi se jätettiin näkyviin.
kaikissa kohdissa on ruksi, ollut jo monta vuotta. ap
Osoitteen salaaminen suomi.fi:ssä koskee vain niitä raksittuja tietoja eli viranomaiset ja muutkin lakiin liittyvät asiat jäävät sen ulkopuolelle. Lakiasiaintoimisto ei tehnyt virhettä, mutta olisi voinut toimia huomaavaisesti, jos olisi ollut tarkempi.
Vain turvakielto takaa sen, että osoitteesi ei lähde mihinkään, pelkkä osoitteen salaaminen suomi.fi palvelusta ei sitä tee. Itselläni on myös tuolla salaiset tiedot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sukulaiset eivät ole sitä antaneet, koska ovat niin kaukaisia enkä ole heidän kanssaan tekemisissä.
No ap, miten sait kutsun perukirjoitukseen?
Koska sait perukirjan, kuulut vainajan sukuun läheisemmin.
Ja milloin olet muuttanut viimeksi?
Voihan se osoitteesi olla jo entuudestaan sukulaisille tuttu.
Ja miten sen perukirjan kotiisi sait? Postissako?
Mistä lakimies sai osoitteesi?
Olisit itse voinut tähdentää pesänhoitajalle, että osoitteesi on salainen, eikä se saa näkyä missään.
Kuka hankki teidän virkatodistukset perukirjoitukseen?
Hankitko sen itse?
Vai hankkiko sen pesänhoitaja/ perukirjan tekijä?
Vierailija kirjoitti:
Osoitteen salaaminen suomi.fi:ssä koskee vain niitä raksittuja tietoja eli viranomaiset ja muutkin lakiin liittyvät asiat jäävät sen ulkopuolelle. Lakiasiaintoimisto ei tehnyt virhettä, mutta olisi voinut toimia huomaavaisesti, jos olisi ollut tarkempi.
Vain turvakielto takaa sen, että osoitteesi ei lähde mihinkään, pelkkä osoitteen salaaminen suomi.fi palvelusta ei sitä tee. Itselläni on myös tuolla salaiset tiedot.
Lakiasian toimisto ei ole viranomainen.
Se on yksityinen yritys.
Viranomainen on julkisen puolen edustaja, jolla on lain mukaan oikeus saada tietoja, määrätä ja päättää asioita,
jotka koskevat kansalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä vaikuttaa melko järkevältä kommentilta.
Olen taipuvainen uskomaan näin myös.
-eri-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakiasian toimisto ei ole viranomainen.
Se on yksityinen yritys.Viranomainen on julkisen puolen edustaja, jolla on lain mukaan oikeus saada tietoja, määrätä ja päättää asioita,
jotka koskevat kansalaisia.
Perunkirjoitus on sellainen lakiasia, johon tiedot annetaan, ellei sinulla ole turvakieltoa. Lakiasiaintoimisto ei siis välttämättä tiennyt salaisesta osoitteestasi lainkaan. Myös jos sinut haastetaan oikeuteen tulee osoitteesi näkyviin tai jos vaikka omistat metsää, osoite tulee yritysrekisteriin. Kuten sanoinkin jo, niin kiellot koskevat vain niitä asioita, jotka on määritetty rastin kohdalla. Mikään satunnainen kyselijä ei niitä tietoja saa.
Perukirjat eivät ole julkisia.