Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soijarouhekiusaus

Vierailija
20.02.2023 |

Kannattaako tehdä (esim vegeviettelyksen ohjeella)? Vai onko täysin kaamean makuista?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtuisin langanlaihaksi tai lopettaisin kokonaan syömisen kokonaan jos joutuisin soijarouhetta ja tofua syömään. En koskaan ole lihaa paljon syönyt, joskus menee viikkokin ilman lihaa ja annokset pieniä, mutta noita vegaaniruokia en pysty syömään. Olen kokeillut yhtä sun toista. Osaan itse tehdä aidoista ja tuoreista kasviksista ja juureksista hyviä ruokia ilman soijaa ja tofua ym. Ärsyttää jo sanakin vegaaninen makkara ja vegaaninen juusto. En tikullakaan noihin koske. 

Vierailija
22/27 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihtuisin langanlaihaksi tai lopettaisin kokonaan syömisen kokonaan jos joutuisin soijarouhetta ja tofua syömään. En koskaan ole lihaa paljon syönyt, joskus menee viikkokin ilman lihaa ja annokset pieniä, mutta noita vegaaniruokia en pysty syömään. Olen kokeillut yhtä sun toista. Osaan itse tehdä aidoista ja tuoreista kasviksista ja juureksista hyviä ruokia ilman soijaa ja tofua ym. Ärsyttää jo sanakin vegaaninen makkara ja vegaaninen juusto. En tikullakaan noihin koske. 

kylä näi o ,,, veke pakotus om menytt jo yli !!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijapojan kiusaus.

Vierailija
24/27 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistuakseen joltain soijarouhe tarvitsee ulkoisista lähteistä useita perusmakuja, joita siinä ei itsessään ole. Rasvaa, suolaa, umamia, happoa ja hieman makeutta sitä tasapainottamaan. Siihen päälle sitten ne mausteet, mitä jauhelihankin kanssa näyttäis (siinä jauhelihassa on valmiiks jo sitä rasvaa, umamia jne.).

Esim. paista hetki sitä rouhetta (sipulin kanssa) runsaassa öljyssä, sitten balsamicoa tai muuta etikkaa liraus (sokeria hyppysellinen jos muuta etikkaa kuin balsamicoa), kasvisliemivalmistetta ja vettä. Kiehutellaan vesi pois, maistetaan onko rouhe pehmennyt, jos ei, niin lisää vettä ja toista sama kunnes valmis. Tässä välissä maistellessa lisää suolaa jos tarvii, ja muutenkin säädä makujen tasapainoa.

Tästä eteenpäin jatka niinkuin sinulla olisi paistettua, vielä maustamatonta (muuten kuin suolan osalta) jauhelihaa.

Vierailija
25/27 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soijapojan kiusaus.

herättääkö soijapojat sussa jotain kiusausta? :p

Vierailija
26/27 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kylä näi o ,,, veke pakotus om menytt jo yli !!

Kuka pakottaa??

Vierailija
27/27 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita pannulle puoli desiä öljyä ja paista 2 dl rouhetta öljyssä hetki. Lisää 1 dl vettä ja 2,5 rkl soijakastiketta. Käytä jauhelihan korvikkeena esim makaronilaatikossa. Itsehän lisään makaronilaatikkoon vielä pari rkl kylmäpuristettua oliiviöljyä ja mausteeksi paprikajauhetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi