Miksi lotto/eurojackpot voittajat Suomessa aina "ylpeinä" kertovat jatkavansa päiväduuneissaan "tavalliseen tapaan"?????
Mua oikeasti suututtaa. Itselläni on niin paljon haaveita ja unelmia, että soittaisin ensitöikseni töihin, että en tule enää ja lähtisin toteuttamaan itseäni sen lisäksi, että maksaisin perheeni asuntovelat yms pois jne. En todellakaan monta miljoona taskussani enää raahautuisi työpaikalleni. Tekisin jatkossa sitten, vaikka välillä silloin tällöin jotain vapaaehtoistyötä vanhusten tai lasten parissa esimerkiksi.
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Joo, itse haaveilen edes kymppitonnin voitosta, että pääsisin edes JOKSIKIN AIKAAN eroon työstäni :(
Tekisin kymppitonnilla niitä perushankintoja jotka tässä on vuosia köyhäillessä aina vaan lykkäytyneet. Ja lykkäytyy edelleen. Miljoonilla voisi sen lisäksi kerrankin lomailla jossain kaukana ja pitkään. Noin aluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vienosti hymyillen tekisin irtisanomisajan loppuun. Sitten katoaisin.
En odottaisi irtisanonomisajan loppuun. Järkkäisin hyvät tarjottavat työpaikalle ja sit vaan näkemiin.
Aika tyhjäpäinen ihminen saa olla jos olisi miljonääri mutta muuta tekemistä työnteon sijaan ei keksisi kuin kotona television katselun. Selväähän se on että jos olet rikastunut niin ei työssä jatkaminen ole enää järkevää. Sen ajan ja energian antaisin perheelleni. Ja tekemistä kyllä riittää. Ensin pitää vaan päästä eroon siitä ajattelusta että ei voi tehdä mitään että jaksaa käydä töissä. Kyllähän työssäkäyminen on pakkopullaa ja tympeää suorittamista. Parhaiten voitte itse vähentää riippuvuutta työstä kun ette velkaannu.
Ollaan niin mielikuvituksettomia ettei keksitä mitä vois tehdä, kun on kasvatettu ja kasvettu tähän työnteon ihannointiin? Sama kuin ressukat jotka ei voi jäädä eläkkeelläkään kotiin vaan jatkavat töitä "kun eihän eläkkeellä ole mitään tekemistä".
Ja tietysti kun sitä rahaa ei voi näyttää, vaihdetaan corolla pari vuotta uudempaan ja hankitaan uus kulmasohva, siinä se. Loput visusti piiloon ettei vaan kukaan huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska elämä ilman duunia tylsää ja arvotonta.
Eivät kaikki maata päivät pitkät sohvalla, eikä toljottaa telkkarin ruutua, tietokinetta ja puhelinta.
Varsin monet ihmiset viihtyvät töissä, haluavat käyttää niitä taitoja joita ovat oppineet ja opiskelleet.
Ei normaalit ihmiset koe työtä paskana pakkona, johon inhottaa mennä joka ikinen päivä.
Työelämään kuuluu niin paljon muutakin, kuten jatkuva uuden oppiminen, työyhteisö johon kuuluu, ja se työ jota tekee.
Miksi helvetissä ihmiset muutoin opiskelisi vuosikausia, jopa velaksi, päästäkseen töihin just niihin töihin joihin haluaa?
En minäkään jäisi töistä pois, vaikka voittaisin suuret summat rahaa. Turvaisin niillä eläkevuoteni, rakentaisin uuden talon, hankkisin uuden auton.
Ja maksaisin vanhoille vanhemmilleni kunnon lomat, täyshoidossa.
Tässä tämän näkee. Mielikuvitus riittää juuri ja juuri jaotteluun työ/sohvalla homehtuminen telkkarin ääressä. Sitähän aloittaja juuri harmitteli, että jättipotit menee näille luterilaisille tylsimyksille, joille ne miljoonat ovat pelkkää säästämistä varten ja muuten elämä jatkuu kuin ennenkin. Itsellänikin olisi vaikka kuinka paljon ideoita mihin käyttää miltsit, millaisen elämän rakentaa ja millaisen yhteiskunnallisen panostuksen antaa jos olisin yhtäkkiä sikarikas. Mutta ei, nämä "voittajat" vain hautovat eurojaan ja kaikki jatkuu kuin ei mitään.
Minä sanoisin noin, koska olen unelma-ammatissani. Mun haaveet lottovoitonkin suhteen on sitä, että jos voittaisin lotossa, niin ostaisin isomman työhuoneen ja varustaisin sen kaikilla ihanilla työkaluilla. En lopettaisi töitä, vaan se olisi lupsakampaa kun sitä ei tarvitsisi tehdä rahan vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki maata päivät pitkät sohvalla, eikä toljottaa telkkarin ruutua, tietokinetta ja puhelinta.
Varsin monet ihmiset viihtyvät töissä, haluavat käyttää niitä taitoja joita ovat oppineet ja opiskelleet.
Ei normaalit ihmiset koe työtä paskana pakkona, johon inhottaa mennä joka ikinen päivä.
Työelämään kuuluu niin paljon muutakin, kuten jatkuva uuden oppiminen, työyhteisö johon kuuluu, ja se työ jota tekee.
Miksi helvetissä ihmiset muutoin opiskelisi vuosikausia, jopa velaksi, päästäkseen töihin just niihin töihin joihin haluaa?
En minäkään jäisi töistä pois, vaikka voittaisin suuret summat rahaa. Turvaisin niillä eläkevuoteni, rakentaisin uuden talon, hankkisin uuden auton.
No tässäpä esimerkki just siitä mielikuvituksettomuudesta. Vaihtoehdot elämässä on joko tehdä töitä tai maata sohvalla.
Työnä on joku kiva a nelosien pinkan siirtonpaikasta toiseen? Minkähän takia tuollaiset yleensä lottoavat???
Itse lahjoittaisin 90% rahoista enemmän niitä tarvitseville.
Minä lopettaisin työt heti jos voittaisin väh. 200 000 e ja yrittäisin niillä, omilla säästöillä yli 100 000 e pärjätä eläkeikään asti ja onneksi miehelle suhkot ok palkka, joten pärjättäision kyllä taloudellisesti.
Ei se työttömänä oleminen pitemmän päälle mitään mukavaa ole vaikka omaisuutta olisi kuinka paljon tahansa
"vian ei tarvitse olla iso, jos se on päässä"
Onhan se nyt järkevää pitää pää kylmänä, mennä töihin eikä olla heti törsäämässä kaikkea edes ajatuksissaan. Itse jatkaisin ainakin osa-aikaisena töissä ja miettisin mihin saatu potti oikeasti riitää. En ole koskaan saanut mitään perintöjä enkä omistakaan mitään. Mutta en ole kyllä velkaakaan. Siihen kaikkeen olen ollut liian köyhä, mutta rahaa on sen verran että velkaan en ala.
Vierailija kirjoitti:
"Koska elämä ilman duunia tylsää ja arvotonta. Eivät kaikki maata päivät pitkät sohvalla, eikä toljottaa telkkarin ruutua, tietokinetta ja puhelinta."
Etkö oikeasti työn sijaan keksisi yhtään mitään antoisaa tekemistä elämässäsi? Ainoa vaihtoehto 38 tunnin työviikolle on maata sohvalla ja tuijottaa telkkaria? Apua...
Hyvin on aivopesty ihmiset kapitalistin orjiksi. No 80% ihmisistä on aivopestävissä propagandalla mihin vain.
Vierailija kirjoitti:
Ei se työttömänä oleminen pitemmän päälle mitään mukavaa ole vaikka omaisuutta olisi kuinka paljon tahansa
Jaa? En valita, monta vuotta työttömänä/keikkalaisena, nyt kotirouvana. Ei kuule mitään valittamista, kun ei ole tylsämielinen niin tekemistä kyllä on ihan keksimättäkin. Ja jos rahaa on "määrättömästi" niin oikeesti, miten muka ei mitään muuta tekemistä keksi kuin työssäkäynnin?
Varmaan osa haluaakin jatkaa työssään, koska todella rakastavat työtään, ja osa luulee haluavansa, mutta pidemmän päälle eivät sitä kuitenkaan tee. Ja ainahan sitä sanotaan, että isot voitot sekoittaa pään ja rahat on hyvin nopeasti kulutettu, jos lähtee hulluttelemaan, joten parempi vaan elää "normaalia" elämää.
Hieman samassa tilanteessa meikäläinen.
Olen eläkkeellä, jolla pärjäisin ja teen töitä. Ei tule aika pitkäksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla on elämä ulkona ja kaunis maailma täynnä mitä ihmeellisempiä asioita ja sinä et keksi työn korvikkeeksi muuta kuin koti sohvan tai tietokoneen??? :O
Moraalitonta tehdä töitä vaikka ei taloudellisesti sitä tarvii toisin kuin sadat tuhannet muut?