Antakaa parhaimmat köyhäilyvinkkinne!
Ihan mitä vain tulee mielen! Ruokaideoita varsinkin otan vastaan ilolla!
Terkuin: tiukalla budjetilla tämä vuosi, eikä aivot keksi miten säästää 😁
Kommentit (21)
Muuttaminen halvempaan asuntoon, auton vaihtaminen pyörään, ruuan kokkaaminen kotona jne jne. Paha antaa kunnon neuvoja kun et paljasta tilannettasi enempää.
Resq-lounasjämät. Vaikka litra jotain kastiketta 5 € niin sitten itse keittää perunat siihen ja pakastaa loput valmiisiin annoksiin.
tue WEF köyhdyttämisen agendaa kuten hallinto ja valtamedia tekevät niin köyhdyt varmasti...
Vierailija kirjoitti:
Muuttaminen halvempaan asuntoon, auton vaihtaminen pyörään, ruuan kokkaaminen kotona jne jne. Paha antaa kunnon neuvoja kun et paljasta tilannettasi enempää.
Kyllä mä taisin tuossa sanoa että ruokavinkit varsinkin otan vastaan ilolla. Isommat muutokset osaan kyllä tehdä, mutta kyse on tästä vuodesta niin kuin kirjoitinkin.
Leipäjonot, punalappuiset, kotiruoka jne. Ei ravintoloita, kotiinkuljetuksia, palvelutiskien ruokia eikä eineksiä. Kauden kasviksia, tarjouksia jne. On helpompaa löytää edullisia ruokatarvikkeita, jos ei ole kovin nirso.
Vierailija kirjoitti:
Resq-lounasjämät. Vaikka litra jotain kastiketta 5 € niin sitten itse keittää perunat siihen ja pakastaa loput valmiisiin annoksiin.
Meillä ei tässä ole niitä pahemmin tarjolla. Tai 10km päässä taitaa olla lähin. En käy muutenkaan ikinä ulkona syömässä 🤔 Ap
Kakkosasunto kannattaa laittaa vuokralle.
Nuuka-Nyysteeni. kirjoitti:
Leipäjonot, punalappuiset, kotiruoka jne. Ei ravintoloita, kotiinkuljetuksia, palvelutiskien ruokia eikä eineksiä. Kauden kasviksia, tarjouksia jne. On helpompaa löytää edullisia ruokatarvikkeita, jos ei ole kovin nirso.
Ruokavinkkejä juu, eli reseptejä tässä etsin mielelläni. Ei käydä ikinä ulkona syömässä. Tai eineksiä. Ap
Muutat ulkomaille. Jo Ruotsissa ruoka on noin 30% halvempaa kuin Suomessa.
Tietokoneesta kannattaa sammutta NUM-lock-näppäin, koska sen merkkivalo kuluttaa suunnattomasti kallisarvoista energiaa.
Käyt kerran viikossa ostamassa ruoat Prismasta Food Market Herkun asemesta
Palstan sijoitusasiantuntijat ovat vakuuttuneita siitä, että velka-autolla tienaa, joten ei muuta kuin uutta autoa hommaamaan.
Vähennä ulkona syömistä ja noutoruokia/"wolttaamista".
Sisäfilepihvit yms. kalliimmat ruoat vain viikonloppuisin.
Tee ruokaa vain sen verran, kun sitä teillä oikeasti syödään. Eli minimoi ruokahävikki.
Itse syön vain kerran päivässä. Lidlin pakastepyttipannu 2.99€, siitä syö 6 kertaa. Mitään terveellistä ei kannata syyä se on kallista.
Vierailija kirjoitti:
Nuuka-Nyysteeni. kirjoitti:
Ruokavinkkejä juu, eli reseptejä tässä etsin mielelläni. Ei käydä ikinä ulkona syömässä. Tai eineksiä. Ap
https://issuu.com/martat-lehti/docs/kotiruokaakolikoilla
Aloita vaikka tuosta. Minä tykkään 80-luvun kotitalouskirjani resepteistä. Hyvät ohjeet, hyvää ja halpaa.
Keräsin syksyllä hirveästi sieniä. Ei tarvitse kuin ostaa perunaa, (kaura)kermaa ja sipulia ja saa hyvät sapuskat. Kyllä on tullut halvaksi. Onneksi tykkään sienistä.
Paasto