Miten päin aterimet koneeseen?
Minua ärsyttää kun puolisoni laittaa aterimet väärinpäin pesukoneeseen. Eikö ole loogisinta laittaa suuhun tuleva osa alaspäin? Se osa on yleensä likaisin ja pesu tapahtuu pääosin alhaalta päin. Lisäksi kun konetta tyhjentää, ei tarvitse tarttua mahdollisesti bakteerisilla käsillä siihen osaan, joka tulee suuhun. Ällöttää ajatus. Mikä siinä on että jotkut laittavat näin väärinpäin?
Kommentit (40)
Mä laitan suuosat aina ylöspäin. Paras kone oli kyllä sellainen, jossa olivat vaakatasossa sivuttain.
Hauska provo ap:lla, vähän erilainen.
Pötkölleen ritilälle, joka on kahden muut tason yläpuolella.
Pesu tapahtuu kyllä ihan kaikista suunnista. Jos tapahtuisi vain alhaaltapäin, ylätason astiat jäisivät likaisiksi.
Piikit ja terät alaspäin, ettei kukaan satuta niihin käsiään. Lusikoiden osalta ei suunnalla ole merkitystä.
Heitän sinne pohjalle sikinsokin... Käteväää..
Jatkossa sinä hoidat teillä yksin tiskikoneen täytön. Ei tarvitse sitten ällötellä mitään.
Ne kuuluu laittaa ylöspäin. Ei meidän pesukoneessa edes voi laittaa alassuin.
Hyi mua ällöttää ajatus, että se kaikki ruokalieju lilluu siellä lusikkaosastolla iloisesti, jos niitä lojuttaa alassuin
Vierailija kirjoitti:
En omista atraimia.
Etkä näköjään lukutaitoakaan.
Ihan yx lysti. Puhtaita niistä tulee.
Piikit ja terät ylöspäin kotona koneessa, eihän ne kunnolla siellä korin sisäpuolella puhdistu. Yleisemmässä käytössä, esim. työpaikalla olevassa koneessa varret ylöspäin, juurikin, koska ei voi tietää kuka ja miten puhtailla käsillä koneen tyhjentää.
Vierailija kirjoitti:
Hyi mua ällöttää ajatus, että se kaikki ruokalieju lilluu siellä lusikkaosastolla iloisesti, jos niitä lojuttaa alassuin
Puhdista astianpesukoneesi suodatin. Se on tukossa, jos lieju lilluu koneessa.
Vierailija kirjoitti:
Hauska provo ap:lla, vähän erilainen.
Mutta sisältö kumminkin perinteinen. Pska ukko.
Syömisosa kuuluu ylöspäin. Eihän ne korin sisässä kunnolla peseydy kun siinä on se kori edessä!
"Ei ole myöskään yhdentekevää, miten päin aterimet laitetaan koriin. Teräosa laitetaan aina ylöspäin, sillä toisin päin pestäessä aterimet ovat korin pohjalla supussa, eikä vesisuihku pääse puhdistamaan tehokkaasti."
https://kotiliesi.fi/koti/kodinhoito/astianpesukoneen-taytto/
Vierailija kirjoitti:
Syömisosa kuuluu ylöspäin. Eihän ne korin sisässä kunnolla peseydy kun siinä on se kori edessä!
Siinä korissa on reiät sitä varten, että vesi pääsee sisään.
Vierailija kirjoitti:
Totta, ne yläosat peseytyvät kyllä paremmin, kun vesimäärä on suhteessa suurempi siinä aterinkorin yläpuolella kuin siellä sumpussa korin pohjalla.
T.konemyyjä
Vierailija kirjoitti:
Ihan yx lysti. Puhtaita niistä tulee.
Yks lysti, ryki tahi yski mut yskässä on hyvä rykiä.
Laitan juurikin noin miten puolisosi. Ja en kyllä paskasilla käsillä konetta tyhjennä...