Mitä mieltä, jos mies kuvailee itseään sanalla herrasmies?
Kommentit (109)
Sanni16kerava kirjoitti:
Yleensä kun tulee vastaan tällaisia herroja, pyydän avaamaan tilannetta hiukan, kysymällä että miten käytännön elämässä ilmenee että olet:
-Herrasmies
-Huumorintajuinen
-kiltti
-rämäpää
-liikunnallinen
-nuorekas
-ex tempore luonne
Tms tms9/10 tapauksista selviää, etteivät miehet osaa kertoa, heittelevät vain termejä peräkkäin kun kuvittelevat että naiset haluavat niitä kuulla.
Jos oikeasti olet ex tempore rämäpää, niin osaat kyllä heittää esimerkin kuinka tupakkia hakiessasi keksitkin ottaa helsinkivantaalta äkkilähdön ja löysit itsesi bronxin kujilta räppäämästä palavan tynnyrin äärestä.
Onko Sanni 16-v:lle tullut usein näitä miehiä vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista tarvitse sanoa, jos sellainen on. Se tulee esiin kyllä muutenkin. Ei oikeasti rikkaatkaan mainosta ääneen olevansa rikkaita.
Tämä. Tulee mieleen rasvainen sika kun erikseen mainostaa olevansa herrasmies.
Joo, onneksi naisetkin saa haukuttua jos sanotte itsestänne mitään positiivista.
Itsestään liikoja luuleva mies, jota kiinnostaa nainen lähinnä siksi, että pääsee miespuolisille kavereilleen kehuskelemaan panokokemuksillaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä avaa naiselle oven, maksaa ravintolassa ja pukeutuu harkitusti, mutta ei oikeasti kunnioita naista tippaakaan. Odottaisin lähentelyä, painostamista ja varmoja haukkuja, jos koetan estellä kähmimistä.
Avaan naiselle oven ja pukeudun tilanteen mukaan harkitusti, siististi ja tyylikkäästi. Nousen jopa ylös tuoliltani, jos pöytäseurueessa oleva nainen poistuu jonnekin.
Opittuja / opetettuja käytöstapoja ja etikettiä, jolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että nainen on itsestäänselvästi minulle tasa-arvoinen kumppani. Täysin käsittämätön ajatuskin, että sukupuoli vaikuttaisi ihmisen arvoon jollain tavalla. En myöskään kähmi enkä lähentele, sellainen käytös on moukkamaista ja alentavaa. Herrasmies ei käyttäydy niin.
Milloin herrasmiesmäisestä käytöksestä on tullut limanuljaskan tunnusmerkki??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä avaa naiselle oven, maksaa ravintolassa ja pukeutuu harkitusti, mutta ei oikeasti kunnioita naista tippaakaan. Odottaisin lähentelyä, painostamista ja varmoja haukkuja, jos koetan estellä kähmimistä.
Avaan naiselle oven ja pukeudun tilanteen mukaan harkitusti, siististi ja tyylikkäästi. Nousen jopa ylös tuoliltani, jos pöytäseurueessa oleva nainen poistuu jonnekin.
Opittuja / opetettuja käytöstapoja ja etikettiä, jolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että nainen on itsestäänselvästi minulle tasa-arvoinen kumppani. Täysin käsittämätön ajatuskin, että sukupuoli vaikuttaisi ihmisen arvoon jollain tavalla. En myöskään kähmi enkä lähentele, sellainen käytös on moukkamaista ja alentavaa. Herrasmies ei käyttäydy niin.
Silloin kun normaaleista peruskäytöstavoista tuli jotakin sankarillista herrasmiesmaisuutta.
Ei jatkoon.
Olen herrasmies = Olen manipuloiva pelimies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun normaaleista peruskäytöstavoista tuli jotakin sankarillista herrasmiesmaisuutta.
Ei jatkoon.
Nimenomaan, normaaleja käytöstapoja, jotka nykyaikana tuntuvat olevan useimmilta hukassa. En minä ainakaan koe, enkä väitä sen olevan jotenkin "sankarillista". Ihan normaalia käytöstä vain. Aiemman kommenttini pointti oli se, että minusta tuntuu oudolta, että tällainen käytös liitetään tässä keskustelussa niin vahvasti miehen sovinistiseen ja epämiellyttävään luonteeseen.
Oma tyttöystäväni tuntuu kuitenkin arvostavan näitä ovenavaus ja kauppakassien kanniskelu manööverejä.
Tämä. Tulee mieleen rasvainen sika kun erikseen mainostaa olevansa herrasmies.