Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä, jos mies kuvailee itseään sanalla herrasmies?

Vierailija
19.02.2023 |

Minusta red flag.

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole niin herrasmiesmäisiä miehiä, että voivat ykskantaan ilmoittaa olevansa herrasmiehiä. Jokainen voi toisinaan käyttäytyä kuin herrasmies, esimerkiksi vanhempien ihmisten seurassa.

Ei kun itse asiassa otan sanani takaisin, yhden olen tavannut koko elämäni aikana. Tuttavani mies. Hyväkäytöksinen, loistava keskustelija, nauttii vanhan maailman meiningistä. Tykkää kumartaa ja kätellä sekä pukeutua siististi. Hän on kulttuurialalla.

Vierailija
82/109 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lipevä setämies.

#miesvihanäkyväksi

#katkamiesnäkymättömäksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle herrasmies on jo ikääntynyt, tweedkankaisessa puvussa, nahkaisissa kengissä, huopahattu päässä, sateenvarjon kanssa kulkeva henkilö. Hän on joko pitkässä avioliitossa tai sellaisesta leskeytynyt. Hän on kiinnostunut minusta, sopisi hänen sängyn lämmittäjäksi, mutta ei herrasmiehenä halua loukata olevaa tai edesmennyttä vaimoaan. Herrasmiesmäisyyttään hän olisi kyllä valmis kevyeen suhteeseen, mutta ei ota sitä riskiä, että vaatisin isompaa osuutta hänen elämästään. Joten hän vain vihjailee, josko tämä järjestely sopisi minullekin.

Ei-herrasmies ottaisi mitä saisi, ja pitäisi sen saamista oikeutenaan ilman sen suurempia arvopohdintoja. En lähtisi kummankaan kelkkaan.

Vierailija
84/109 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin epäilyttävää, kuten jos joku kuvailee itseään ettei ole alkoholisti ja käyttää vain kohduudella alkoholia 'silloin tällöin'. Todennäköisesti on todella paha alkoholiriippuvuus! Normaali ihminen ei koe tarvetta selitellä ja perustella omaa käyttäytymistään.

Mitä lopulta itsestään saa ja tulee kertoa? Olen huomannut että naiset lähes vaativat miehiä kertomaan itsestään mahdollisimman paljon esim. deittisovelluksen profiilissa, mutta sitten kuitenkaan sitä ja tätä ja tuota ei kelpaa siellä kertoa. Niin mitä sinne sitten voi kertoa, jos ei saa itseään rehellisesti mahdollisimman monipuolisesti kuvailla?

No kerro mistä elämäsi koostuu ja millaista elämää jatkossa haluat. Tosin jos se sun tapauksessa on "istun vauvalla kitisemässä ja haluan naisen, joka antaa pillua aina kun pidän hetken tauon vauvalla kitisemisestä" niin se rehellisyys tuskin toimii. Tosin ei toimi mikään muukaan.

Vierailija
85/109 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouvasnaisen täydellinen vastakohta.

Vierailija
86/109 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi kusettaja. Jos olet viisas, sinun ei tarvitse sanoa muille olevasi. Jos olet hyvätapainen, kaunis, lojaali jne. Sama asia. Kyllä ihmiset huomaavat itsekin. Se joka toitottaa jotain, on juuri päinvastaista AINA. 

Vierailija
87/109 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tarve teillä miesvihaajilta on keskustella miehistä jotka kuvailevat itseään herrasmieheksi.

Tai no, ette edes keskustele vaan heittelette kommetteja joissa haukutte miehiä.

Mikä tarve sinulla on tunkea joka ketjuun heittelemään kommenttia miesvihasta, vaikka sitä ei edes ole? Olet sairas.

Vastaa vain kysymykseen: mikä tarve teillä on haukkua miehiä?

Paskoja miehiä haukutaan. Älä ole paska, niin sinua ei haukuta.

Herrasmies = paska

Tämä selvä.

Se on tuo lukemisenymmärtämisen vaikeus yleistä autismin kirjolla oleville.

Autisteilla on myös vaikeutta harjoittaa itsereflektiota. He tykkäävät kuvailla itseään sellaisina, joita haluaisivat olla. "Ihailen herrasmiehiä ja se sana kuulostaa hyvältä, niinpä olen herrasmies!".

Vierailija
88/109 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun yksi tuttava, tosin nainen, kuvailee itseään superherkäksi ja kiltiksi.

Todellisuudessa hän on piinkova narsisti joka on ehkä narsistisella tavalla "herkkä", siis herkkä loukkaantumaan ja suuttumaan eli "herkkähipiäinen".

Herkät ihmiset harvemmin kuvailee itseään sanalla "herkkä". He paljastaa herkkyytensä muulla tavoin: "en kestä katsella uutisia sodista", "itken aina lopussa, vaikka olen nähnyt "Forrest Gumbin" 50 kertaa". "Pikkulinnut on hellyyttäviä".

Monet herkät ja kiltit ihmiset kuvailevat itseään "henkisesti hauraiksi" vaikka he ovat juuri niitä, jotka jäävät vierelle lohduttamaan ja tukemaan J kun muut ovat hylänneet.

Aina kun joku kuvailee itseään "herkäksi" minulla pärähtää varoituskellot.

Red flag-teksti. Oletko kohdellut väärin tuttavaasi, puhunut pahaa, osallistunut joukolla mobbaamiseen kaveripiirisi kanssa. Oletko ylpeänä niitä ihmisiä, jotka kokevat oikeudekseen loukata ja kiusata, samalla kun syyllistävät kohdetta. Helppoa vastuunsiirtoa ja kivaa on.

JUu

Tuli mieleen, olen nähnyt tällaista asennoitumista kouluissa, kun olen ollut nuorisotyön ohjaajana. Samat tunnevammaiset/kylmät käytöspiirteet ja suhtautiset jatkuvat aikuisuuteen, ei kunnioiteta muita, etenkään itsestä erilaisia.

En ole koskaan kuullut herkkien kutsuvan itseään "henkisesti hauraiksi" , se ei ole sama asia kuin herkkyys. Henkinen hauraus on kapeampi alaisempi käsite, kaikki henkisesti hauraat ovat herkkiä mutta kaikki herkät eivät ole henkisesti hauraita.

Nämä jotka ovat olleet sudämellisiä ja oikeasti tukea, ovat olleet ihmisiä, joissa on ollut herkkyyttä, mukaanlukien itseni, en ole hyväksikäyttäjä tietenkään. Yksikään ei ole ollut näitä kieroutuneita joiden mukaan ilkeys jne on ok.

Vierailija
89/109 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa hän on piinkova narsisti joka on ehkä narsistisella tavalla "herkkä", siis herkkä loukkaantumaan ja suuttumaan eli "herkkähipiäinen".

Herkät ihmiset harvemmin kuvailee itseään sanalla "herkkä". He paljastaa herkkyytensä muulla tavoin: "en kestä katsella uutisia sodista", "itken aina lopussa, vaikka olen nähnyt "Forrest Gumbin" 50 kertaa". "Pikkulinnut on hellyyttäviä".

Monet herkät ja kiltit ihmiset kuvailevat itseään "henkisesti hauraiksi" vaikka he ovat juuri niitä, jotka jäävät vierelle lohduttamaan ja tukemaan J kun muut ovat hylänneet.

Red flag-teksti. Oletko kohdellut väärin tuttavaasi, puhunut pahaa, osallistunut joukolla mobbaamiseen kaveripiirisi kanssa. Oletko ylpeänä niitä ihmisiä, jotka kokevat oikeudekseen loukata ja kiusata, samalla kun syyllistävät kohdetta. Helppoa vastuunsiirtoa ja kivaa on.

JUu

Tuli mieleen, olen nähnyt tällaista asennoitumista kouluissa, kun olen ollut nuorisotyön ohjaajana. Samat tunnevammaiset/kylmät käytöspiirteet ja suhtautiset jatkuvat aikuisuuteen, ei kunnioiteta muita, etenkään itsestä erilaisia.

En ole koskaan kuullut herkkien kutsuvan itseään "henkisesti hauraiksi" , se ei ole sama asia kuin herkkyys. Henkinen hauraus on kapeampi alaisempi käsite, kaikki henkisesti hauraat ovat herkkiä mutta kaikki herkät eivät ole henkisesti hauraita.

Nämä jotka ovat olleet sudämellisiä ja oikeasti tukea, ovat olleet ihmisiä, joissa on ollut herkkyyttä, mukaanlukien itseni, en ole hyväksikäyttäjä tietenkään. Yksikään ei ole ollut näitä kieroutuneita joiden mukaan ilkeys jne on ok.

Ennemmin tuo ylläoleva on red flag.

Vierailija
90/109 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovinisti.

Vierailija
91/109 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kerrotaan, mitä haluttaisiin olla, muttei olla. Eli "naisia lyömätön" kyllä lyö jos saa tilaisuuden, alkoholin mainitsevalla on jonkinlainen ongelma alkoholin kanssa ja kiltti on sitä tasan omasta mielestään. Kiltti muutenkin on muuttunut treffisanastossa tarkoittamaan saamatonta vätystä, joka on niin "kiltti" että se ekana juoksee karkuun ongelman tullen. 

Herrasmies on vanha patu, joka maksaa seksistä, ja luulee että siinä on jotakin hienoa.

Vierailija
92/109 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sillä on sellainen musta korkea silinterihattu ja monokkeli

Filttihattu, hyvin silitetty vaatekerta, valakiat lapsen kädet, puhuu, muttei osaa oikeasti paljoakaan. Ei oikeastaan mies ollenkaan. Kieroilee, pettää, Narsisti itsensä kehuja. Lähde lipettiin ennenkuin Ansalanka kiristyy.

Vierailija
93/109 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrasmieheksi itseään kuvaileva kuulostaa sellaiselta päälle liimatulta hyväkäytöksisyydeltä, eli avaa oven ja kantaa kauppakassit mutta haluaa että hänelle sovitetaan näistä suurista teoista sitten sankarin viittaa. Tällainen ihminen ignooraa usein muiden pienet ystävälliset teot ja koettaa jättää aidommat ihmiset varjoonsa.

Vierailija
94/109 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tarkoittaa vanhanaikaisia arvoja, eli olettaa myös naisen sitten vastaavasti olevan "kiltti tyttö". Ja juurikin se, että jos tämä pitää itsensä erikseen mainita, niin punaliput liehuu. Oikeasti varmaan täysi sika suljettujen ovien takana.

Vierailija
95/109 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JUu

Ennemmin tuo ylläoleva on red flag.

Aihe on rankka ja koskettaa, olen näiden asioiden kanssa tekemisissä, ja on ollut hirveää nähdä, mitä vaikutuksia kiusaamisella on. 😢 Olen ollut tukena konkreetisti ja voimattomaksi vetää, kun ei ole valtuuksia enempään.

Hälytyskellot soivat herkemmin, olen kuullut ja nähnyt miten asiat menevät. 💔Toivottavasti bongasin nyt väärin, enempää satuttamista ei tarvita minnekään. 👊💛

Vierailija
96/109 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrasmieheksi itseään kuvaileva kuulostaa sellaiselta päälle liimatulta hyväkäytöksisyydeltä, eli avaa oven ja kantaa kauppakassit mutta haluaa että hänelle sovitetaan näistä suurista teoista sitten sankarin viittaa. Tällainen ihminen ignooraa usein muiden pienet ystävälliset teot ja koettaa jättää aidommat ihmiset varjoonsa.

Joku sanoi että ihminen kertoo milllainen haluaisi olla. Juuri näin- yksi entinen ystävä korosti empaattisuuttaan mutta todellisuudessa oli kylmä ja muista hyötymään pyrkivä ihminen jolle ystävyys oli silkkaa hyötyä ja statuksen tavoittelua.

Vierailija
97/109 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei kannata määritellä itseään? Tai jos määrittelyitä kysytään, niin kannattaa sanoa mahdollisimman neutraali ilmaus. "Olen ihminen, ota selvää."  Tai kannattaa heittää ihan lekkeriksi, kevyt tyylihän on se, mistä nykyään tykätään. "Olen kuin peruna, ilmankaan et voi olla!" 

Tämä on helppoa, mutta samalla se ei periaatteessa ole yhtä painavaa tai rohkeaa kuin se, että sanot sen, mikä on linjassa sisimpäsi kanssa. 

Mutta, kun systeemit ovat muutenkin pintaa ja pelejä, niin ei kannata antaa itsestään niihin enempää, kuin se mikä järjestelmiin on tarpeen. Kepet lainit/heitot ovat siis paikallaan. 

Vierailija
98/109 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä avaa naiselle oven, maksaa ravintolassa ja pukeutuu harkitusti, mutta ei oikeasti kunnioita naista tippaakaan. Odottaisin lähentelyä, painostamista ja varmoja haukkuja, jos koetan estellä kähmimistä.

Vierailija
99/109 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä, jos nainen kuvailee itseään sanoilla itsenäinen ja voimaantunut?

Vierailija
100/109 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sillä on sellainen musta korkea silinterihattu ja monokkeli

Olin vastata, että en ikinä menisi treffeille herrasmieheksi itseään kuvailevan kanssa, mutta tämä olisi kyllä ihana. :D