Se tunne, kun ei kelpaa edes ilmaiseen työkokeiluun :D
Täällä on usein valitettu, että työttömiä laitettaisiin vain ilmaistöihin työkokeiluna.
Mutta onko kellään muulla kokemusta siitä, että on ehdottanut työkokeilua moneen eri paikkaan, mutta ei saa edes vastausta?
Pakko myöntää, etten olettanut tämän olevan ihan näin vaikeaa - eikä se ainakaan itsetuntoa kohota...
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
On, kyselin aikoinaan useasta paikasta ei tullut edes vastausta.
Tuo on kyllä tosi käsittämätöntä. Mikä siitä vastaamisesta tekee niin vaikeaa?
Työkokeilussa oleva vaatii toimeksiantajalta resursseja. Ottaa enemmän kuin antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, kyselin aikoinaan useasta paikasta ei tullut edes vastausta.
Tuo on kyllä tosi käsittämätöntä. Mikä siitä vastaamisesta tekee niin vaikeaa?
No kun on niitä töitä tehtävänä. Kyselijät ovat vain rasite.
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilussa oleva vaatii toimeksiantajalta resursseja. Ottaa enemmän kuin antaa.
Toivottavasti työnantaja ei sitten valita mistään "loisivista" työttömistä jos ei edes ilmainen työntekijä kelpaa.
Kuntouttavan pomo savusti ulos kuntouttavasta kymmenisen vuotta sitten. Vihasi minua.
En edes uskalla ajatella enää millaista varsinaisessa työelämässä olisi, kun jo kuntouttava oli tuollaista.
Työkokeilu ei ole oikeasti ilmaista sille työpaikalle. Sitoo tehtäviin perehdyttävän vakihenkilökunnan työtunteja.
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä mielestäni minun tapauksessani. En ole mikään sormi suussa ihmettelijä vaan korkeakoulutettu ihminen jolla olisi ihan edellytykset hakea palkkatöitäkin hakemissani paikoissa. Moniin hakemiini paikkoihin olen jopa ylikoulutettu, ja esimerkiksi kielitaitoni on moninkertainen siihen verrattuna, mitä tarvitaan. En myöskään hae työkokeilua aloilta, joista en tiedä tai tajua mitään.
Mutta palkkatöitä en saa ilman riittävää kokemusta, joten ajattelin, että jospa näillä ilmaistöillä pääsisi alkuun sitten.
No ei pääse. Nöyryyttäväähän tämä on.
Joo minä en edes päässyt työvoimakoulutuksiin. Niin ne siellä työkkärissä sanovat että mene tonne, mutta eivät hyväksyneet.
Vierailija kirjoitti:
Joo minä en edes päässyt työvoimakoulutuksiin. Niin ne siellä työkkärissä sanovat että mene tonne, mutta eivät hyväksyneet.
Mene työvoimakoulutukseen!
Työvoimapula on paskaa ja töihin ei kelpaa. Tehkööt ne työt, jotka ovat ne keksineet.
Kysyt vääristä paikoista. Esim. ruokakauppoihin ja päiväkoteihin otetaan lähes varmasti.
Siellä pitäs niitten firmojen palkata tyttömiä töihin laatimaan niitä vastauksia!
t. työtön
Vierailija kirjoitti:
Siellä pitäs niitten firmojen palkata tyttömiä töihin laatimaan niitä vastauksia!
t. työtön
tyttömiä = työttömiä
Ja taas on lampaat menossa tekemään töitä ilmaiseksi! Tuohan se auttaakin, että syntyisi uusia työpaikkoja. Ei todellakaan, kun jotkut tyhmät tekee sen työn ilman palkkaakin
Vierailija kirjoitti:
Kysyt vääristä paikoista. Esim. ruokakauppoihin ja päiväkoteihin otetaan lähes varmasti.
Mutta mitä hyötyä olisi mennä työkokeiluun alalle, jolla ei ikinä tulisi työllistymään? En edes osaa hoitaa lapsia. Joskus vuosia sitten yritin hakea kaupan kassalle osa-aikatöihin, eikä se onnistunut silloinkaan.
Sitä paitsi tuntuisi omituiselta tähdätä urallaan ruokakaupan hyllyttäjäksi ja panostaa siihen kybällä, kun on kuitenkin yliopistokoulutus takana ja liuta muita taitoja jotka eivät liity tavaroiden hyllyttämiseen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas on lampaat menossa tekemään töitä ilmaiseksi! Tuohan se auttaakin, että syntyisi uusia työpaikkoja. Ei todellakaan, kun jotkut tyhmät tekee sen työn ilman palkkaakin
No menisin kyllä vaikka heti palkkatöihin, mutta kun en kelpaa. Jotain on kuitenkin tehtävä niin ajattelin kokeilla tätä kautta sitten. Mutta ei toimi tämäkään. Ainoa vaihtoehto lienee keskittyä yritysideaani. Ahdistaa vain vähän se, että sen yrityksen onkin syytä sitten onnistua ja pian, tai muuten jää helposti tyhjän päälle.
Mua ei otettu edes kuntouttavaan työtoimintaan.
Olin siis aiemmin kuntouttavassa, sain työpaikan ja työt loppuikin parin kuukauden jälkeen eivätkä huolineet takaisin.