Ero pitkästä suhteesta, exällä on jo uusi.
Olen ollut exäni kanssa yhdessä yli 10 vuotta ja asuimme yhdessä. Vajaa puoli vuotta sitten aloin huomaamaan hänessä muutosta. Hän alkoi kiinnostumaan itsestään enemmän, hoitamaan ulkonäköä, vahtimaan puhelintaan jne. Yhtäkkiä tein kaiken väärin ja olin vääränlainen, vaikka suhteemme oli mielestäni aina ollut onnellinen. Sitten mies töksäytti eräs ilta haluavansa eron, mikä oli iso shokki. Kesti aikaa käytännön asioissa ja muutin omilleni. Olemme yhä pitäneet yhteyttä ja huomaan, että kuitenkin elättelin vielä toivoa, kun ex niin usein on ollut yhteydessä ja käy kahvilla jne, vaikka vaistoni ovat jo pitkään sanoneet, että hänellä on joku toinen. Viimeksi kuluneella viikolla kysyin ja hän kiisti asian. Eilen hän jäi sitten itse teosta kiinni, kun satuin törmäämään häneen uuden naisystävänsä kanssa. Hän lähetti minulle whatsapin sen jälkeen, missä harmitteli, että asia tuli ilmi näin.
Eilisillan olin sekaisin päästäni, kun tuntui niin pahalle, rakastan häntä yhä. Yöllä näin sekavia unia, missä huudan hänelle ja hän on välinpitämätön. Viestiin en vastannut mitään ja nyt tuntuu, että minun pitää itseni takia lakata yhteydenpito häneen.
Miten te muut olette selvinneet tällaisesta kivusta? Antakaa mulle askelmerkkejä, miten toimia, että tämä joskus helpottaa.
Kommentit (8)
Ei tuohon auta mikään muu kuin aika. Minun entinen avovaimoni meni sänkyyn hyvän ystäväni kanssa ja sitten jätti minut seitsemän vuoden suhteen jälkeen. Kahdeksan kuukautta murehdin asiaa, kunnes ihastuin toiseen naiseen. Siinä vaiheessa exäni olisi halunnutkin yrittää uudelleen.
Aika oli kuitenkin ajanut tilanteen ohi.
No niin kuin jo itsekin tiedät, että hän on löytänyt tuon uuden naisen jo teidän parisuhteen aikana eikä suinkaan vasta sen jälkeen. Eli on pettänyt sua ihan härskisti. Nyt vaan kaikki yhteydenpito poikki ja jos joskus vielä olette jutuissa niin kerrot, että tajusit tämän pettämiskuvion nyt ja et halua kuulla hänestä enää mitään. Huonossa omatunnossaan vielä yrittää pitää jotain hyviä välejä kanssasi, mutta ei tuollainen ihminen oikeasti sinusta välitä, saatika rakasta. Saattaa myös yrittää pitää takaporttia auki, jos uuden muijan kanssa ei onnistukaan. Älä anna enää yhtään siimaa sille vaan jatkat elämääsi vaikka kuinka sattuisi. Ja takaisin älä ota ikinä koskaan milloinkaan.
Alkuun kannattaa varmaan purkaa sisältä kaikki tuska , katso vaikka romanttisia elokuvia nenäliina paketin kanssa muutama päivä . Sitten ala hoitaa itseäsi , syö hyvin , lenkkeile , kuntoile , tee miuleisiä asioita , tapaa ystäviä jne .
Sinulla on huono asenne (ihan itseäsi ajatellen), kun käytät sanontaa, että ex "jäi kiinni itse teosta". Te ette ole yhdessä, hän on mennyt eteenpäin, ei se ole mitään itse teosta kiinni jäämistä.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on huono asenne (ihan itseäsi ajatellen), kun käytät sanontaa, että ex "jäi kiinni itse teosta". Te ette ole yhdessä, hän on mennyt eteenpäin, ei se ole mitään itse teosta kiinni jäämistä.
Yhdyn tähän ja tää sun täytyy ap tajuta. Älä ole kynnysmatto.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tätä ilmausta myös. Onko hän elänyt niin tilanteen kieltämisessä ettei tajua exän pettäneen häntä vähintään puoli vuotta sen ihmisen kanssa minkä kanssa hän nyt seurustelee. Ei eron jälkeen voi jäädä kiinni mistään. Jo ennen pettämistä hän on etsinyt seuraa ehkä jo kuukausia ja pohtinut asiaa pitkäänkin. Koska pettäminen oli noin helppoa niin todennäköisesti suhteen aikana on ollut myös muita satunnaisia seksikumppaneita. Pitkistä suhteista erotaan yleensä hitaasti. Jotkut jopa vuosia ja siinä pohtimisen aikana voi olla kaikenlaista.
Kyllähän tuo tekee aivan kammottavan kipeää, sen tiedän. Kuten aiemmissa kommenteissa on mainittukin, tuohon auttaa vain ja ainoastaan aika. Nyt sinun on varmasti mahdotonta ajatella, että vuoden päästä voi elämä olla jo paljon parempaa. Selviät kyllä tuosta, usko pois!
Hänellä on ollut joku suhde yli puoli vuotta ja tapaillut tätä ihmistä ja sinä järkeilet että jotain toivoa olisi?