HEH! En tiennytkään että vanhempien ei tarvi auttaa lapsiaan!
Kun muuttaa kotoa, niin ei auteta millään tavalla? Ihan sama vaikka lapset asuisivat kadulla ilman rahaa, ei kiinnosta!?
No jopas on aikoihin eletty että ei saa edes ottaa apua vastaan vanhemmilta. Hihhii..sallikaa mun nauraa tälle ah-niin-mahtaville mammoille joiden mielestä lapsiaan ei tarvitse missään tilanteessa auttaa! Ja lahjatkin ovat pahasta, kun eihän aikuisille ihmisille lajhoja kuulu antaa kun vaan jouluna, JOS silloinkaan!
Hohhoijjaa!
Kommentit (12)
katson asian niin että niin kauan kuin minussa hanki pihisee , autan lapsiani kerta olen ne maailmaan saattanutkin. Kun sitten vielä osaisi olla yhtä ihana kun omat vanhempani..
Muistaminen ja lahjominen on sitten eri asia. Lapsiin on elatusvelvollisuus vain täysikäisyyteen saakka.
Eli kun lapset on saatu aikuisiksi, niin en minä aio ainakaan lapsiani enää elättää. Olen lupautunut maksamaan opinnot ammattiin, mutta työpaikan hankkiminen ja itsensä elättäminen on osa aikuisuutta, johon minä en puutu.
Auttaa voin akuutin tarpeen tulleen, ja lahjoa voin merkkipäivinä.
samoja mammoja jotka ei auta bussipysäkille pyörtynyttä tyttöä vaikka on talvi. Siihen vaan jättivät maahan makaamaan ja menivät bussiin :(
Kamalaa porukkaa.
Toiset ei vaan ymmärrä, että vanhempien tarkoitus on antaa lapselle elämä ja siihen itsenäiseen elämään hyvät eväät jonka jälkeen olisi ideaalia että yksilö pärjäisi terveenä aikuisena lähtökohtaisesti omillaan.
Ja kyllä testamennttaan kaikki lapsilleni ja annan ennakkoperintöä ja tuen opiskelua jne. Mutta viikkorahat jää kyllä sen jälkeen kun muuttavat kotoota.
että kaikenlainen isovanhempien apu on kohtuutonta ja moraalitonta ja luuserimaista ottaa vastaan. Niin rahallinen kuin lastenhoidollinen. Enpä käsitä mikä muu voi olla tällaisen takana kuin kateus.
niinkun tos joku oli saanu yht 150egee. ajattelitko heti, et ne vanhemmat elättää sitä? mä en
meillä ei vielä oo lapsia. ollaan miehen kanssa asuttu 5v yhessä. Alussa oli vaikeaa saada vuokra maksettua kun tulot ei vielä ruvennut rullaamaan niin mun porukat ja miehen äiti maksoi puoliks meidän vuokran n.3kk ajan. Sit kun oltais maksettu takaisin, niin eivät huolineet. Samoin alussa toivat viikoittain ruokakasseja että riittää ruokaa. Nykyään pyytää ainakin 2kertaa kk syömään kotiin. Ja miehen äiti laittaa rahaa tilille vaikka on sanottu että ei tarvita, pärjätään kyllä. Minä ainakin aion olla samanlainen sitten omille lapsilleni, on ihanaa tietää että vanhemmilta voi pyytää rahaa/ruokaa/apua jos hätä tulee :D
Opiskelen ja olen yh, joten rahat tosi tiukoilla ja olen aina kiitollinen kun hyvävarainen isä auttaa.
Niin kiitollinen olen ja tajuan rahallisen avun merkityksen, että jos oma lapseni on aikuisena samankaltaisessa tilanteessa kyllä minä häntä aion auttaa!
mut hieman liioiteltu on tapaus jossa vanhemmat ostivat tyttärelleen uuden auton, eikä veljelle mitään. Harmittaa vielä kun kuuntelin ihan hiljaa kun tytär mollasi vielä veljeään siitä kun veli oli pahoillaan, ja kuin kade se on ja ihan syyttä, koska on hyväpalkkaisessa työssä (vaikka itsekin oli saanut jo tiedon tulevasta hyväpalkkaisesta työpaikastaa)
Vanhemmat voivat tietenkin tarjota katon pään päälle ja ruuan, kaiken muun täysi-ikäinen opiskelija voi kustantaa itse, siihen ne tuet on tarkoitettu.
Esim. elatusmaksut saa isältä tähän 27 ikävuoteen asti opiskellessa.
Hän ymmärtää (itse yhden lapsen äitinä), että minä pysty kolmen lapsen äitinä pitämään kotia koko ajan tiptop.
Mutta, erään kaverini äiti taas on täysin päinvastainen. Heillä on vielä enemmän lapsia ja kaverini äiti vaan sanoo, että mitäs olet itsesi tuohon jamaan saattanut! Hänen äiti ei tee mitään jos tulee kylään, ei edes kahvikuppia voi laittaa pyödältä tiskialtaaseen! En voi ymmärtää tuomoista sydämettömyyttä!