Useilla Citymarket-kauppialla yli 10 miljoonan varat
https://www.talouselama.fi/uutiset/usealla-citymarket-kauppiaalla-yli-1…
Miten tää on mahdollista? Miten pääsee Citymarketin kauppiaaksi, minä haluan miljonääriksi.
Kommentit (80)
Se on mahdollista koska cittari on kallein kauppa suomessa ja tyhmät ihmiset ostaa sieltä kaikkea. Prisma paljon halvempi kauppas.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä yrittäjävihaa. Miksei saisi tienata? Miksei saisi saada hyötyä siitä, että on aina sidoksissa työpaikkaan ja koko omaisuudellaan sen menestyksen varassa? No, ehkä yrittäjäperheen jäsenenä katson tätä väärältä puolelta.
Jatka vaan silmiesi ummistamista sen suhteen, että mm. tuottajat saavat ihan säälittävän vähän ja kaupassa työskentelevät (muut kuin omistajan jälkeläiset ja sukulaiset) tekevät työnsä pienellä palkalla.
Varmasti tekevät pitkiä päiviäkin, mutta useimmiten yrittäjät pitävät voittojaan vain omaina ansionaan, vaikka hemmetin moni muu on ollut mahdollistamassa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se melkoinen kultakaivos päästä CM-kauppiaaksi johonkin suureen kauppakeskukseen. Asiakasvirta on taattu, ja kauppiaan nimi löytyy iltapaskojen verokoneista vuodesta toiseen.
Onko se sinulta pois jos joku toinen menestyy?
Aika monen firman voitto tehdään sillä, että laitetaan väkeä pihalle. Että kyllä, toisen menestyminen on niiltä irtisanotuilta pois.
Ei haittaa yhtään, koska heidän tuloja ei makseta verorahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa yhtään, koska heidän tuloja ei makseta verorahoilla.
Eikö kukaan tt-tukea tai työmarkkinatukea saava käykään kaupassa ostamassa SINUN RAHOILLASI itselleen kaljaa ja tupakkaa?
Vierailija kirjoitti:
Kiva heille. Minua ärsyttää ihmiset jotka ostaa Citymarketista mutta valittaa hinnoista tai siitä että yrittäjä on miljonääri. Ei kenenkään ole pakko käydä sittarissa, vaihtoehtoja on. Itse käyn Prismassa tai S-marketissa.
--josta rahat valuvat vasemmistolle käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se melkoinen kultakaivos päästä CM-kauppiaaksi johonkin suureen kauppakeskukseen. Asiakasvirta on taattu, ja kauppiaan nimi löytyy iltapaskojen verokoneista vuodesta toiseen.
Sen eteen on tehty töitä vuosia ja vuosikymmeniä.
Ison Omenan Citymarketin kauppias oli 27-vuotias aloittaessaan kauppiaana kyseisessä kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko veikkaat kauppiaan lyövä omaa rahaa kiinni, että voi CM pyörittää ja kehittää?
Ei varmaan isoissa kauppakeskuksissa juuri sen enempää kuin muuallakaan, vaikka liiketilan vuokra toki korkeampi, mutta on ainakin asiakkaita tarjolla tarpeeksi.
No mitä se muualla maksaa? Älä kiertele, vaan kerro, kun kerran tiedät.
Sä itse ensin kysyit veikkausta, nyt intät tietoa. Mikä sua vaivaa?
En minä sitä kysynyt. Mutta itse tunnut kiertävän vastausta, kun et sitä itsekään tiedä.
Vierailija kirjoitti:
"Kauppiasvalmennus on monimuotoinen opiskeluohjelma, joka koostuu kauppiastyön harjoittelusta kasvattajakauppiaan valmennuksessa, verkossa ohjatusta opiskelusta ja työssä oppimisesta sekä alueellisista ja valtakunnallisista lähijaksoista."
Ja kun olet aloittelija niin menet kauppiaaksi sinne minne minne laitetaan, ei niitä hirveesti valita, ei edes paikkakuntaa. Kokeneemmat pääsee sitten paremmille paikoille.
Eihä nyt 10 miljoonaa riitä mihinkään.
Äkkiä pitää saada ruuan hintaa korkeammaksi.
Ei kuulemma ole varaa antaa kunnon palkkaa työntekijöille, ei ole varaa olla nostamatta hintoja. ei varmasti ole varaa kun ahneet kauppiaat haluavat enemmän ja enemmän rahaa omaan taskuun.
Tämä on kyllä käsittämätöntä työntekijöitä ja asiakkaita kohtaan. Otetaan perus elinehdoista ylihintaa monopoliasemassa....
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä yrittäjävihaa. Miksei saisi tienata? Miksei saisi saada hyötyä siitä, että on aina sidoksissa työpaikkaan ja koko omaisuudellaan sen menestyksen varassa? No, ehkä yrittäjäperheen jäsenenä katson tätä väärältä puolelta.
Suomalaista kateutta.Ihte oon köyhä kuin kirkonrotta mutta en kyllä rupea vihaamaan rikkaita sen takia.
Kuten valtamedia ja hallinto muistuttavat päivittäin tämä johtuu yksinomaan Ukrainan sodasta ja inflaatiosta... siksi kauppiaat rikastuvat... ;-)
"Hajaantukaa täällä ei ole mitään nähtävää... "
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väkisinkin kauppiaista tulee miljonäärejä nykyisillä hinnoilla.
Ainakin K-ketjun kauppiaat...
Kuinkas paljon miljonäärien listalta löytyy K-market ja K-supermarket -kauppiaita? Tai kuinka moni Citymarketin kauppias pääsee sille listalle?
Ei juurikaan löydy.
Mutta miksi pitää kadehtia jos joku on yrittäjä ja menestyy? Voihan sitä itse ryhtyä kauppiaaksi, ehkä avautui hieman mistä on kyse. Tai voi viljellä omat rehunsa takapihallaan.
Yrittäminen on niin s....nan rankkaa että en kadehtisi.
Kaverini isä on tällainen kahdehdittu kauppias. Töissä kello ympäri. Samoin vaimonsa. Lapsia hoitivat vaihtuvat lapsenvahdit. Lomaa ei pidetty koskaan. Ehkä viikon etelän matka kerran vuodessa. Viikonloput meni kaupalla. Kaverini mielestä lapsuus oli ihan surkea, enkö yhtään ihmettele. En ikinä vaihtaisi paikkaa kaverini kanssa vaikka omat vanhemmat olivatkin rutiköyhiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan suoraan maanviljelijöiltä lähes kaiken, lihat, munat, jauhot, juurekset jne. Ehkä vähän kalliimpaa kun kaupassa mutta parempaa ja tiedän mitä syön.
Miten se voi olla kalliimpaa, jos jää paljon välikäsiä välistä ja tuottaja saa itse kaiken? Eivät kai hekin heittäydy ahneiksi?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen kuluttajan nyt vaan täytyy maksaa enemmän kuin saksalaisen, ruotsalaisen ja virolaisen. Tavaran tänne tuominen on niin kallista😌
T: apteekkari, vaatekauppias ja Cittarikauppias
Ostan kosmetiikan Saksasta ja Ruotsista. Ihan sama mitä ajatellaan. En todellakaan maksa jostain kuorintavoiteesta ja kasvovoiteesta 30 e. Ja nyt tarkoitan esim Vichy ja Avene tuotteita. Munchenistä ja Tukholmasta näitä saa 11 eurolla.
Minä ostan suoraan maanviljelijöiltä lähes kaiken, lihat, munat, jauhot, juurekset jne. Ehkä vähän kalliimpaa kun kaupassa mutta parempaa ja tiedän mitä syön.