Lapsi vetää joka riitaan eksän mukaan
Mulla menee totisesti hermo tähän. Pienikin riita niin poika soittaa isälleen ja kohta se soittaa mulle että mitä täällä tapahtuu. Niinkin naurettavia riitoja pitää isälle soittaa ku että äiti pakottaa laittaa pipon ulos tai äiti ei anna mun mennä ulos (kun läksyt on tekemättä). Muuten tullaan lapsen kanssa hyvin toimeen ja meillä on paljon hyviä hetkiä, mutta voi perjantai että tämä ottaa päähän.
Kommentit (21)
Älä vastaa exän puheluihin riidan jälkeen. Hänelle ei mitenkään kuuli teidän riitanne, eikä sinun tarvitse selitellä tekemisisäsi.
Kyllä olen sanonut että voi itsekin ottaa vastuuta ja kasvattaa mutta ei kun pitää olla kiva isi. Minä oon se paha ihminen kun pakotan pakkasella pipon päähän. Huh huh miten kamala kohtalo mun lapsella. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen sanonut että voi itsekin ottaa vastuuta ja kasvattaa mutta ei kun pitää olla kiva isi. Minä oon se paha ihminen kun pakotan pakkasella pipon päähän. Huh huh miten kamala kohtalo mun lapsella. Ap
Ei ota vastuuta kasvatuksesta`= ei ole oikeutta osallistua sun kasvatustyyliin piste.
Sano sille seuraavalla kerralla.
Ja joo toi puhelimen esto hyvä idea!
En enää aina edes vastaa, mutta ei se auta. Sitten se laittaa viestinä että miksi lapsi itkee että ei saa lähteä ulos. Tietysti se tietää vain lapsen version ja uskoo sitä. Tiedän että mun ei tarvitsisi perustella mutta en halua että eksä luulee että täällä on lapsella paha olla. Ap
Teillä on ilmeisen huonot välit eksäsi kanssa?
Miksi ei muuta isälleen jos siellä on niin kiva olla
Joo meillä on harmillisen paskat välit. Lapsen kannalta toivoisin parempia.
Poika saa pitää isään yhteyttä ja käydä siellä niin usein kuin haluaa, mutta haluan pitää meidänkin välit kunnossa. Ap
Hakeeko lapsi turvaa isästään? Onko mahdollista, ettei kyse ole piposta, vaan toimintatavasta jolla tilanne hoidetaan? Vaikuttaa erikoiselta, että ex puuttuisi pipoihin tai hanskoihin. Sen sijaan ymmärrän täysin, jos ex kokee tarvetta rauhoitella malttinsa menettänyttä lähivanhempaa.
Tuollainen draamailu loppuu kun ei lähde siihen mukaan ollenkaan.
Pipon käyttö on noloa pikkulasten hommaa.
Mitäpä se eksälle kuuluu mistä teinin kanssa riitelette, niin kauan, kun kyse ei ole mistään vakavammasta, kuin pipon päähän laittamisesta. En vastaisi, tai jos vastaisin, toteaisin että eksä saa hoitaa tilanteet miten haluaa, kun lapsi on hänen luonaan, eikä puutu minun tapaan toimia.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, pipot on muotia. Tänäpäivänä kuuluu kulkea nilkat paljaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, pipot on muotia. Tänäpäivänä kuuluu kulkea nilkat paljaana.
No höpöhöpö, tänäpäivänä paljaat nilkat on noloa ja 2010-lukua, nyt pitää olla sukkalukko!
Seuraavan kerran kun soittaa niin ala riitelemään exäsi kanssa. "Mitä veetua sullekkin kuuluu miksi kiellän lastanni menemästä ulos?"
Olen ihan normaali älyinen 70-luvun nuori, jonka pipo jäi aikoinaan postilaatikkoon, farkut oli niin kireät, että sängyssä maaten ne sai kiskottua kiinni, painoa oli 45kg, napapaita ja lyhyt takki ei peittänyt selkää eikä peppua, napakin vilkkui kun kädet kohotti. Hitosti kyllä palelsi, mutta hengissä selvittiin jäätymättä/paleltumitta.
Onneksi omat lapset 90-luvulla pukeutuivat viisaammin tai muoti oli väljempää vaikka sydän särki kun katsoi niitä lökäpöksyjä.
Vierailija kirjoitti:
Familylink ja puhelin käyttökieltoon jos alkaa yhtään vinkumaan. Silloin ei voi käyttää puhelinta. Vehje aukeaa kun pipo on päässä. Lapsen toiselle vanhemmalle sanot että kerro puhelimessa lapsellesi miksi pipo pitää olla pakkasella ja lopetat puhelun kohteliaasti.
Tää on hyvä idea. Aika nopeasti lapsi ei vastaa puhelimeen lainkaan, koska "se ei toimi". Lapsen toinen vanhempi puolestaan ottaa yhteyttä lastensuojeluun ja kertoo, että lähivanhempi estää yhteydenpidon, lapsi ei saa puhua etävanhemman kanssa.
Näin menetät yhteyden lapseen ripeästi ja tarkoituksella.
Kuulostaa ihan narsistiemältäni. Kun hän riiteli kultalapsen kanssa, piti tuolla tavoin aina vetää syntipukki mukaan asiaan.
Siinä nyt lapsi kilpailuttaa vanhempiaan. Keskustelkaa nyt aikuiset asiasta ja sopikaa, ettei lapsen peliin mennä mukaan.
Familylink ja puhelin käyttökieltoon jos alkaa yhtään vinkumaan. Silloin ei voi käyttää puhelinta. Vehje aukeaa kun pipo on päässä. Lapsen toiselle vanhemmalle sanot että kerro puhelimessa lapsellesi miksi pipo pitää olla pakkasella ja lopetat puhelun kohteliaasti.