Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenpaine ja sen lääkitys

Vierailija
17.02.2023 |

Hei! Te joilla on verenpainelääkitys, niin minkä ikäisenä rupesitte käyttämään sitä? ja kuinka kauan teillä oli verenpaine koholla tai korkea? Itse tässä olen ruvennut kunnolla seuraamaan, ja muistelisin että varmaan lähemmäs 10v ollut koholla. Toki voinut olla joskus normaalikin, mutta muistan että minulle sanottiin joskus n. 10 sitten että on koholla. Nyt olen aloittanut terveelliset elämäntavat, liikuntaa ja kasviksia. Jätin alkoholin pois ja tupakan. M30

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös suolan vaihtanut pan suolaan, joka pitäisi olla se terveellisin vaihtoehto.🤔

Vierailija
2/7 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisikymppisenä aloitettiin lääkitys, paineet todella korkeat. Olivat varmaan olleet vuosia samoissa lukemissa, mutta ei tullut mitattua. Lääkitys toimii hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain verenpainelääkkeet 21-vuotiaana. Sukurasite. Oli pitkään koholla, tyyliin 120/180. 

Vierailija
4/7 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parsakaali mehustettuna ja muutkin lehtivihreät kasvikset lisäksi omenaa, sitruuna, selleriä ja inkivääriä mehustimeen. Lisäksi syökää mehun puristuksesta jäänyt kasvisten 'kuituaines', siitä voi tehdä kasvispihvejä ja pullia ja paistaa uunissa.

Takaan, että alenee verenpaine tällä kasvisruokavaliolla. Erittäin terveellistä ja vaikuttaa suoraan verenpaineeseen.

Vierailija
5/7 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuon lääkkeen kanssa, pitääkö sitä lopun elämää käyttää jos se määrätään? Toki täs yritä omilla elintavoilla vaikuttaa tuohon.😬 Tänään kävin taas mittaamas ja lukemat oli 157/101 ja viime kerralla oli 143/93.. Mutta toki tuossa olen nyt parina iltana ottanut melatoniinia 5mg, ja oli haittavaikutuksissa että voi vaikuttaa verempaineeseen.🤔

Vierailija
6/7 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parsakaali mehustettuna ja muutkin lehtivihreät kasvikset lisäksi omenaa, sitruuna, selleriä ja inkivääriä mehustimeen. Lisäksi syökää mehun puristuksesta jäänyt kasvisten 'kuituaines', siitä voi tehdä kasvispihvejä ja pullia ja paistaa uunissa.

Takaan, että alenee verenpaine tällä kasvisruokavaliolla. Erittäin terveellistä ja vaikuttaa suoraan verenpaineeseen.

Okei! Hyvä juttu. Vihreää olen lisännyt paljon ruokavalioon, ja kaikki ylimääräiset jättänyt pois. 🙏

Vierailija
7/7 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaine on pitkälti geenien määrittämää eikä siihen paljoa pysty elintavoilla vaikuttamaan. Suolan käyttö toki voi vaikuttaa ja reipas ylipaino. Itse sain lääkkeen kolmekymppisenä, tikkulaihana kasvissyöjänä. Taatusti lääke on käytössä loppuiän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän