Jos saisit itse päättää, kuinka pitkä olisi työmatkasi?
Mikä olisi ihanteellinen kodin ja työpaikan välinen matka? Millä haluaisit matkan kulkea? Oletus on että koti ja työpaikka on eri rakennuksissa
Kommentit (35)
Mulla on nyt 40 min bussissa, alle 10 km mutta yli 5. Vähän liian pitkä matka mennä jatkuvasti pyörällä mutta jos olisi esim. 5 km, voisi pyörälläkin kulkea ainakin silloin tällöin. Bussikortin ostan joka tapauksessa aina koko vuodeksi kerrallaantyösuhde-edulla todella halvalla niin voi käyttää miten vaan.
Tykkään ajella julkisilla ja seurata ihmisiä ja elämää jne. Ajoin tuota samaa matkaa joskus autolla ja jatkuvat ruuhkat sai äkkiä vaihtamaan bussiin. Ihana uppoutua äänikirjaan ja nollata pää työpäivän jälkeen ja saapua levänneenä kotiin sen sijaan että itse yrittäisi selviytyä ruuhkan keskeltä turvallisesti pois.
Kauppakin on bussireitin varrella niin teen usein niin että hyppään töistä liki ulko-ovelta bussiin, välillä pois kun kauppa on pysäkillä ja sinne ja sitten takaisin bussiin ja kyyti miltei kotiovelle suoraan.
Jos saisin itse päättää, asuisin siinä Junkerin vieressä olevassa talossa 😎
3 kilometriä tuntuisi sopivalta. Sen kävelee alta puolen tunnin ja helppoa edestakaista päivittäistä hyötyliikuntaa kertyisi näin melkein tunti/6 km. Siinä ei myöskään ehdi tulla hiki, joten suihkuakaan ei tarvita ja huonollakaan kelillä matka ei tuntuisi tuskallisen pitkältä. Ja matkana se olisi myös niin lyhyt, ettei autoa kannata ajaa tallista ulos moisen takia, kun melkein se sama aika joka tapauksessa pitäisi varata työmatkaan, koska auton parkkaus työpaikalla ja siitä työpisteelle siirtyminen vie kuitenkin oman aikansa.
Pari korttelin väliä olisi sopiva. Nyt 3 km, mutta en halua asua keskustassa, joten tuohon on tyytyminen.
Miten niin JOS saisin päättää. Saahan sen päättää. Senkun vain sitten toteuttaa sen.
Minulla on tällä hetkellä vähän alle vartti kävellen ja se on oikein hyvä matka mielestäni. Aiemmin asuin niin että oli alle viisi minuuttia ja näin työpaikan rakennuksen aina kun lähdin kotoa.
Olin tulossa sanomaan, että 20min ajomatkan päässä. Ehtii vaihtaa ajatukset toisaalle eikä työasiat seuraa kotiin. Ja kun luin että joillekin 5min kävelymatka, niin tajusin ettei tuollainen tulkut mieleenkään! Koko ikäni siis maalla asunut, enkä edes tiedä millaista olisi jos työpaikka olisi kadun tai kortteli toisella puolella :D näin me vaan ollaan erilaisia. Mutta pysyn edelleen tuossa 20 minuutissa.
Saan päättää ja se on makkarista työhuoneeseen
Työskentelen etänä ja se on hyvä mutta konttori voisi olla 1,7 km päässä.
Puoli tuntia julkisilla, mieluiten bussilla. Tai 5km, jonka voi mennä pyörälläkin. Etätöistä en pidemmän päälle tykkää, kiva hoitaa työt kodin ulkopuolella.
On ollut työmatkat kaikkea mahdollista 50 metrin - 70 km välillä, ehkä paras olisi noin 15 minuuttia omalla autolla. Tuo 50 metriä oli ihan ok matka, mutta ei vapaallakaan päässyt työpaikasta, ja tuo 70 km suuntaansa oli raskas talvirajoitusten aikaan, kun työmatka kesti melkein puolitoista tuntia suuntaansa.
Nyt on alle 1km. On kiva kun on nopea, tosin itse arvioin aina ajan alakanttiin ja olen sitten pari min myöhässä xD vähän aikaa sitten matkaa oli n. 6km tms, aikaa kesti. 25min ja tolloin tuli oltua aina perillä ajoissa. Nyt varmaan liikuntaa tulee huonommin kun en kävele enää yhtään.
Joskus oli 6km matka ja kesäsin pyöräilin sen.
Yli 30min matka on sellanen mitä en mielellään säännöllisesti kulkisi, koska lasken sen työaikaan. Toisaalta jos työpaikka olisi tosi kivassa paikassa (esim mukavampi ympäristö, kuntosali töiden jälkeen ym) niin voisin ehkä kulkea pidemmän matkan.
Työ toisessa kaupungissa. Eli nykyään minulla 30km. Ei tarvitse työpaikkaa katsella vapaa-aikana ja saa asiat nollattua aina matkan aikana.
Mulla on hyvä työmatka, vähän reilu kilsa. Kuljen pyörällä kesät talvet.
Boin 5000 askelta, niin tulis 10000 joka arkipäivä täyteen.