Kurjistuuko Helsinki koko ajan?
Aina sanotaan, että täällä on monipuoliset mahdollisuudet sitä ja tätä, mutta kyllä ero muuhun Suomeen näyttää kovasti kaventuvan.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Muuta pois, jos ei kelpaa. t. Stadilainen
Niin muutankin ja nimerkkisi on hyvin lähellä sitä miltä siellä aseman seudulla nykyään näyttää. Kirjoita seuraavalla kerrallaTsadilainen, niin osuu oikeaan 🤣
Keskusta kuolee, ei kurjistu. On kuollut osittain jo.
Olen landepaukku ja asun pitkän junamatkan päässä pääkaupungista. Muistan, miten lapsena matka Helsinkiin tuttavien luokse oli vuoden kohokohta. Erinäisistä syistä kävin Helsingissä vasta viime kesänä 15 vuoden tauon jälkeen.
En ollut uskoa kaupunkia samaksi. Taksikuski ajoi väärään osoitteeseen ja puhutteli minua äidiksi kuten eräässä kulttuurissa on tapana. Joka paikassa oli epämäärpistä porukkaa ja eräässä kirjastossa meno villimpää kuin rautatieasemalla. Ainoastaan kasvitieteellinen puutarha oli ennallaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen landepaukku ja asun pitkän junamatkan päässä pääkaupungista. Muistan, miten lapsena matka Helsinkiin tuttavien luokse oli vuoden kohokohta. Erinäisistä syistä kävin Helsingissä vasta viime kesänä 15 vuoden tauon jälkeen.
En ollut uskoa kaupunkia samaksi. Taksikuski ajoi väärään osoitteeseen ja puhutteli minua äidiksi kuten eräässä kulttuurissa on tapana. Joka paikassa oli epämäärpistä porukkaa ja eräässä kirjastossa meno villimpää kuin rautatieasemalla. Ainoastaan kasvitieteellinen puutarha oli ennallaan.
Korjaus: epämääräistä.
Itse en tykkää. Eikä johdu ulkomaalaisista vaan kaavoituspolitiikasta, mm. kaikki lähimetsät tuhotaan, noloja torneja pyritään rakentamaan sinne tänne ja yksityistämispolitikkasta palmiat yms. Lisäksi pormestarin englannin kielen virallistamisehdotukset ja palkkasotkut.
Itse koen, että nykypolitiikka on junttia ja itsetunnotonta. Ei omia arvoja ja kansallista näkemystä vaan kopiointia Amerikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö taas muuta keksinyt.. Vastaile itsellesi.
En jaksa. Sori vähän provosoiva aloitus, mutta mielellään kuulisin muiden ajatuksia, kun oma kokemus alkaa olla tämä.
Tutulla vuosikymmeniä Helsingissä poliisina työssä olleella on se havainto, että keskusta on mennyt huonompaan suuntaan. Uskaltaako enää kävellä Hakaniemestä rautatieasemalle mihinkään aikaan vuorokaudesta?
Helsinki on räkälä. Hullunmylly. Jengit ja huumeiden käyttäjät/myyjät ovat näkyvissä päivittäin.
Kaikki joilla on mahdollisuus lähteä, he lähtevät.
Tämä vuosi on lähtemisen ennätys vuosi, tähän mennessä.
Kantasuomalaiset, paitsi kelalaiset, muuttaa pois.
Jos muu Suomi ei rahoittaisi, niin konkurssiin menisi.
Miksi asua Helsingissä, Porvooseen 50 km ja paljon parempi asuinympäristö.
Kun toimitaan koko maailman sossutoimistona niin siihen menevä raha on kaikesta muusta pois. Unohtuu niin helposti että yhteiskunta olemme me kaikki ja meiltä se raha tulee tuohon maailman halaamiseen.
Kateellisena katson Austraalian rajalla ohjelmaa. Sinne ei niin vaan marsitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Saattaa punavuoren asuntojen hinta pudota kun granaatit paukkuu naapurissa
Hipsterigeologit riehuu?
Vierailija kirjoitti:
Kasvaa ja kukoistaa.
Kasvaa ja kurjistuu.
Olen syntynyt ja asunut helsingissä 25v. Pois muuttaneena nyt paljon myöhemmin, kun pitäisi mennä helsinkiin, ajatus siellä käymisestä tuntuu hyvin vastenmieliseltä. Se on rakennettu aivan umpeen.
Vierailija kirjoitti:
KYLLÄ ja tuliko jollekin yllätyksenä. Lähdeppä nyt rautatieasemalle naisena yksin, niin huomaat etta on jo melkoisesti kurjistunut. Seuraava päivityksesi tulee joko tod. näk haudasta tai sairaalasta.
Voi huoh, kuka näitä juttuja keksii. Kuljen usein rautatieasemalla. Kukaan ei häiritse.
Vierailija kirjoitti:
Kasvaa ja kukoistaa.
On jo slummiutumassa pikkuhiljaa. Kontula, Itäkeskus jne.
Olen asunut koko ikäni Helsingissä ja kaupunki on minulle aina tärkeä ja erityinen, enkä halua täältä pois.
Ihan viimeisten vuosien aikana olen kuitenkin huomannut, että ydinkeskustasta on tullut oudon epäsiisti. Narkkareita on ihan hirveästi! Sama juttu Sörnäisten kanssa, joka oli muutama vuosi sitten vähän rujo ja boheemi. Nyt pelkkää narkkia.
Vanhanajan deekuja ei enää ole, ainoastaan narkkareita, joilla pyörii silmät päässä ja jotka tuntuvat pelottavilta. Käsittääkseni huumeongelma kasvaa myös esim. Tampereella. Minusta tämä on ihan valtiotason ongelma, jotain pitäisi tehdä kasvavalle huumeiden käytölle.
Oma asuinalueeni (ratikan varrella) on onneksi hyvin siisti, ja oikea lintukoto.
Toinen asumismukavuutta alentava asia on asuntojen hinnat. Nyt Helsinkiin on tosin rakennettu ilmeisesti vähän liikaa, joten hyvä vaan, jos asuntojen hinnat vähän putoavat.
Näin syntyperäisenä stadilaisena näen sen ihan positiivisena juttuna, jos muualta päin tulevat alkavat suosia myös Turkua ja Tamperetta. Ihan juuri asuntojen hintojen takia, etteivät ne olisi niin tähtitieteelliset.
Taksitkin kuin jossain Ugandassa.
Muuta pois, jos ei kelpaa. t. Stadilainen