Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marramurut tiistain pinoon!!!!

21.11.2006 |

Huomenta vaan kaikille!

Illalla jo lupaavasti supisteli puolen tunnin välein, mut sit taas hiipuivat kun kävin nukkumaan.

Tänään aion lähteä kaupunngille ja neuvolakin olis. Täytyy nyt vaan kävellä ja kävellä.

Jos nyt ostelis sit jotain joululahjoja ja kortteja.Tekis vaikka aikansakuluka joulukortit valmiiks.

Jaksamisia kaikille kärvistelijöille!

vko 40+1

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin supisteli yöllä kivasti, siirryin aluksi sohvalle, kun en saanut nukuttua ja ajattelin häiritseväni miestäni. Välillä supisteli tiheästikin, mut sit harvemmin ja sain nukuttuakin :) Edellisissä raskauksissa ei ole etukäteen supisteluista tietoakaan, joten ihan kiva jos nyt vähän lyhentäisi tuota varsinaista synnytystä (ed. 25h ja 19h).

Olin eilen ammattios. syyskokouksessa - ja valittiin sit puheenjohtajaksi seur. kaksivuotiskaudeksi - saas nähdä kuinka alkaa sujumaan - eka kerta ja vähän alkoi sekin jänskättää. Onneksi siinäkin voi asioita tehdä täältä kotikoneelta käsin..... Hyvät ruoat oli tuolla kokouksessa, et vauva on kiltti kun antaa äidin ensin nauttia tällaisesta hyvästä ruoasta, ennen kuin päättää syntyä ;)

Tänään jos kävis ostaan yhden maton ja sit pikaiseen ruokakaupassa - iltapäivällä tuleekin kummipoika kylään, pitää ehtiä paketti laittamaan valmiiksi ennen sitä.

Mut nyt taidan alkaa aamupalan syöntiin, et piristyis vähän tuon yön jäljiltä....

Mirpa ja masukki melkein laskettua aikaa elävä

Vierailija
2/29 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lähtöä viime yönäkään, ei vissiin kellään. Minullakin kuten kirsikalla lupaavasti supisteli koko täydelllisten naisten ja ylikin ajan 5-10 min välein mutta kun lähdin sänkyyn ne ovat loppuneet. Yöllä kyllä kolotti joka paikkaa ja huonosti on nukuttu. Olen myös ihan käsittämättömän limainen, limatulppaa tullut jo lauantaista asti mutta ei muuta vuotoa. Ehkä mennään laskettuun, yli, ainakaan paljon, en jotenkaan usko mutta voihan siinä niinkin käydä.

Kanelisokerille onnea! Seuraava vauvauutisten kanssa tuleva varmaan kisupikkukuu (käynistykseen aamulla lähtenyt) tai remu.

CC:lle voimia, eilisessä pinossa kuulostit tosi olevan tosi lopussa, toivottavasti tänään edes vähän parempi päivä tai olisitpa päässyt jo synnyttämään. Jaksuja myös Jas:lle taidat olla jonossa ihan ekana jos viikkoja katsotaan, toivotaan että pian lähtee.

silvain 39+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos eilisistä tsempityksistä ja halauksista!! =) Tänään on vähän parempi olo, ainaki tällä hetkellä, mutta neuvolan jälkeen kaikki voi olla taas toisin. On meinaan samanlainen olo kuin eilen ja paineet oli koholla. Taitaa tulla lähtö polikäynnille tänään. =(

CC; voi sinua!! Taidat kärsiä eniten meistä tällä hetkellä, meillä muilla sentäs tuttu ympäristö, sukulaiset ja ystävät lähellä. Toivottavasti sulla lähtis nyt itsestään käynnistymään tuo synnytys lähipäivinä. Pitäähän sulla olla voimia myös lapsen hoitamiseen, luulis, että luonto hoitaa asian. *rutistushalauksia*

Viime yönä on ollu tosi katkonaista mun nukkuminen. Miettiny ja järkeilly kaikkea mahdollista. Alkavaa raskausmyrkytystä, onko tuleva vauva terve, meneekö kaikki hyvin jne. Olis jo ohi koko rumba, mutta meikäläinen on varmaan vielä itsenäisyyspäivänäkin täällä maha pystyssä. =)

Nyt valmistautuun terv.hoitajan tuomioon... Palailen...

rusina 39+5

Vierailija
4/29 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla meidän vauvalla niin hyvät oltavat masussa, etei se ulos haluakaan. Olen ihan varma, että vielä sine yliaikaiskontrolliin on mentävä perjantaina ja tullaan vielä kotiinkin vauva masussa.

Yö meni vähän huonosti. Lonkat ei meinaa kestää enää tätä ruhoa ja kyljellään nukkumista. Turvotusta on niin paljon, että kirjoittaminenkin on vaikeaa ja eilen neuvolaan lähtiessä sain todella tehdä töitä, jotta sain ne ainoat kengät jalkaan, mitkä vielä " mahtuvat" .

Huomenna pitäis taas mennä mittauttamaan verenpaine. Sitte se onkin viimenien neuvola, kun kontrollit siirtyvät äippäpolille.

Mun siskon viisi henkinen perhe on lyönyt vetoa minä päivänä meitin vauva syntyy, ja jo kahden veikkaamat päivät menivät jo. Kummityttöni laittoi arvauksensa pisimmälle, ehkä häntä sitten onnistaa ja voittaa sitten huimat 10¿. Heillä kun oli kahden euron panos =o) Mun mielestä toi oli tosi hauska juttu, kun lapset siitä vielä ihan innoissaan mulle kertoivat. Arvauksia oli 19.11, 20.11, 23.11, 25.11 ja 28.11

Ihmeellisen hyv mieli mulla kuitenkin on tänään, vaikka odotus on niin pitkältä tuntunutkin. Mielessä pyörii kaikenlaista, mitä vois tänään tehdä ja sitä ei ole käynyt monen viikkoon. Ilma on harmaa, mutta mieli kerrankin ihan kirkas.

Ainu asia mikä askarruttaa tänään, on se, että mulla on ollut jo muutaman päivän korvat ihan lukossa ja koko ajan olo, että joku kunnon flunssa meinaa kaataa minut. Ei kiva!

Mutta jaksuja kaikille, onneks en ihan yksin täällä kirjoittele.

Annitanni 40+6

Vierailija
5/29 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on uusi päivä valjennut samoissa merkeissä kun entisetkin. Eli ei synnytyksestä tietoakaan. Yö meni muuten ihan hyvin, mutta onnistuin kipeyttämään niskani aivan järkyttävällä tavalla. Jouduin sitten useampaankin otteeseen yöllä istuskelemaan sängyn laidalla vain ja ainoastaan sen takia että toista puolta niskaa särki oikein olan takaa. Nyt on kyllä onneksi hieman helpottanut. Kuvittelin jo, että joudun särkylääkepurkille vaikka siellä ei ole tarvinnut käydä koko raskauden aikana.

Tänään on muuten sitten se kuuluisa laskettu päivä. Tosin olen henkisesti valmistautunut odottamaan tuohon lauantaihin, joka merkittiin lasketuksia ajaksi ihka ensimmäisen ultran mukaan jotain viikolla 8. Otan sen nyt seuraavaksi kohteeksi kun tuntuu aika epätoivoiselta että nyt tämä vauva tänään syntyisi.

Ajattelin lähteä tänään vielä hieman jouluostoksille. Mielessä siintäisi ajatus siitä, että kävelisin kaupoille autoilun sijaan (muutaman kilometrin päässä). Kauhistuttaa kuitenkin ajatus siitä, että entä jos alkaa esim. kovasti supisteleen niin mitä minä teen. Tilaan taksin kotiin vai jos kävely muuttuu mahdottomaksi. Hmm. Pohdin asiaa...

Voimia kaikille kärvistelijöille ja toivotaan että supistuksia satelisi itse kullekin sopivassa määrin.

Rinnuli rv 40+0 (/39+3).

Vierailija
6/29 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitan näin pikaisesti, että mennessämme ä-polille synnytystapa arviointiin 16.11, ehdotti lääkäri, kuten toivoinkin, käynnistystä joko samalle päivälle tai heti viikonlopun jälkeen. Sanoin, että käynnistellään tänään, olen siihen valmistautunut.

Puolikkaalla Sytotecilla synnytys lähti sitten käyntiin, oksitosiini tippaa välillä 20 min. ajan vauhdittamaan ja pieni sievä tyttövauva syntyi ilta kymmeneltä to 16.11!! Rv oli siis tuolloin 38+5 ja käynnistykseen päädyttiin selkätaustani vuoksi. Vauva painoi 3210 g ja pituutta 49 cm, päänymp. 33,5 cm. Kaikki meni hyvin, repeämiäkään ei tullut.

Olo on aivan ikionnellinen, eilen kotiuduimme ja vauva söi yöllä kaksi kertaa, nyt nukkua tupsottelee..

Tsemppiä kaikille vielä yhdessä koossa oleville marrasmuruille, pian h-hetki on lähellä!

Ikionnellinen travel

Vierailija
7/29 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla vauvauutisia!

Soittelin tuossa ystävälleni jolla pari viikko vanha tyttö ja kyllä se kiirettä ja väsymystä tuo tullessaan kun on vielä kaksi muuta hoidettavana. Nyt täytys vaan osata nauttia päiväunista ja muusta kiireettömyyden jokaisesta hetkestä. Mulla illat sairaan kiireitä kolmen lapsen kans mut kun kuopus on hoidossa muutaman päivänä viikossa yritän kerätä voimia tulevaan.

Nyt lähden neuvolaan.

Huomasin muuten et sinä cc olet vasta 22-v ja toinen lapsi tulossa!

toivon myös sinulle todella paljon voimia sinne Pariisiin, varmasti kaipaat kovasti ystäviäsi ja perhettäsi. Onneksi pääsette sitten jouluna Suomeen!

Palaillaan taas!

Vierailija
8/29 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä etene minun kohdallani..

Eilen uskalsin jo toivoa että lorahtelu oli jotain positiivista,nyt en usko enää.

Siivosin juuri,jälleen kerran, ja nyt kuunnellaan lasten kiukuttelua :) Tekee hyvää verenpaineelle!

Anyara on tainnut jo päästä synnyttämään kun ei näy täällä.

Jatketaan kärvistelyä.

t.Jas ja pikkuneiti 41+4

Vierailija
9/29 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapuri sanoi että ennen vanhaa neuvottiin huovuttamaan synnytyksen käynnistämiseksi. Minä kaivelen tarvikkeet esille tänään!

Vierailija
10/29 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea travel prinsessan johdosta!!

Eli neuvolassa käyty, verenpaine edelleen koholla, pissassa valkuaista +/-, painoa tullut eilisestä lisää, johtuen turvotuksesta. Joten th oli sitä mieltä, että nyt lekurin arvioitavaksi. Ihan hyvä tietysti, että saavat arvioida mitä seuraavaksi. Toivottavasti alapään tutkiminen käynnistyttäis synnytyksen ihan itestään. =)

Jos minusta ei kuulu illalla mitään oon jääny laitokselle. =) Toivottavasti synnyttämään eikä vaan makoilemaan ja odottamaan.

rusina

Vierailija
11/29 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, nyt alkaa todellakin jo väsyttämään nää harjotussupistukset, niitähän kun tuntuu tulevan nyt joka pvä, huomenna onkin heti aamusta neuvolakäynti että katotaan nuo paineet ainakin ja kaikki muut tärkeät asiat siinä kanssa, pojalla se 1½v lääkäri sitten samalla reissulla.

Eilen käväsin sitten kättärillä katsomassa kaveriani joka siis leikattiin viime vkolla ja tyttöhän painoi 4090g ja syntyi n. vkolla 37, on nytten sit Meilahdessa teho-osastolla ja katsotaan selviääkö, hengitysvaikeuksia on edelleen, ehkä näen vielä heidän tyttönsä tai sitten valitettavampaa olisi jos en näkisi, toivon vain heidän perheelleen nyt voimia ja itse odottelen omaa vuoroani tuonne Kättärin suuntaan.

Tänään oltu jo perhekerhossa, vielä pitäs tänään jaksaa siivoilla täällä asunnossa, nythän siivoan joka pvä sen verran mitä vain suinkin jaksan, aina vaan pitää odotella että lapset ovat päikkäreillä jotta saan siivota " rauhassa"

Nyt pyykkejen pariin, jos nyt saisin edes ne laitettua rauhassa.

rv 38+4

Vierailija
12/29 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, nyt oli pakko tulla lepäilemään koneen ääreen.

Sain miehen ruokittua ja keittiön siivottua. Ruoaksi tein kalakeittoa ja innostuin tekemään vispipuuroa jälkkäriksi. Miehelle ainakin maistui, mulla ei nälkä vielä ole.Tein myös ison kulhon hedelmäsalaattia, kun sitä on tehnyt mieli.

Tohon kaikkeen mulla meni n. 2 tuntia ja nyt on jo jalat niiiin inhottavan tuntuiset, että oli ihan pakko tulla läppäri sylissä sohvalle makoilemaan. Niin paljon tota turvotusta on, että ihan pistelee varpaita, kun veri ei kierrä.

Ajattelin, että voisin kaupungille lähteä vähän kävelemään,mutta taitaa jäädä ajatukseksi. Tuolla on niin inhottavan näköinen ilmakin, että en taida viitsiä. Niistä kymmenistä tehdyistä lumitöistäkään ei ole jäljellä kuin muisto. Piha on ihan lumeton. Pari viikkoa sitten oli viel' nin kaunista ulkona ja nyt on noin synkkää =o(

Annitanni

Vierailija
13/29 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Travelille ja muille vauvautuneille! Ja tsemppiä meille vielä odottaville :)

Itsellä olo on ollut ihan hyvä, flunssaa lukuunottamatta. Viime yö meni kurkkukivun kourissa ja olo on aika limainen. Nyt pitäs vaan äkkiä toipua, jotta jaksaa hyvin sitten ponnistella pienen maailmaan. Lauantaina innostuin siivoilemaan koko päivän, ja sen seurauksena olo oli todella kipeä sinä iltana ja seuraavana yönä... ei supisteluja, mutta muuten ihan poikki fyysisesti.. Säikähdin hieman miten sitä niin kuitiksi meni, jos sinä yönä lähtö olisi tullu ei tästä tytöstä olisi paljon ollu synnyttämään. Pitänee ottaa nyt loppuaika rauhallisesti, voimia keräten.

Mites te muut olette jaksaneet ulkoilla? Itseä hirvittää mennä pihalle, kun siellä on niin liukasta. Vaikka raitis ilma tekisi kyllä hyvää...

Itseä jo jännittää tuleva synnytys aika lailla, edellisestä kun on jo yli 7 vuotta... mutta tilanteen mukaanhan se on edettävä. Vielä ei mitään merkkiä siitä, että synnytys olisi edes lähellä, taitaa mennä lasketun ajan yli...tai sit kaikki alkaa yhdellä rysäyksellä..kääk!

Minea75 rv 39+2

Vierailija
14/29 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tsemppiä Rusina26, toivottavasti saat jäädä synnyttämään samalla reissulla. Pidän tosissaan peukkuja!!

Vielä olen täällä yhdessä kasassa ja suht järjissään. Eilisen päivän tosiaan supisteli ihan kokoajan, mutta nukkumaan mennessä lopahtivat nekin. :/ Aamulla olin todella pahalla tuulella, kun heräilin taas omasta sängystä. Purin sairaalalaukunkin melkein atomeihin (tein tämän saman esikoista odottaessa :P) ja miehellä meni kiukutteluuni hermot. Ei voi syyttää reppanaa, on niin monta kuukautta saanut tätä hormonihirviötä kestää. Vaikeaa vain, kun omia tuntemuksia ei enää pysty hillitsemään ollenkaan!

Nyt on taas olo ihan omituinen, oksettaa ja vatsa on sekaisin. Limatulppaa tulee taas ja supistelee jonkin verran. Aloin juuri kellottamaan, että ne varmasti sitten kohta loppuvat. Tenavakin on niiiiiiiiiin pahalla tuulella, kun minusta ei ole viihdyttäjäksi. Mieheni soitti kouluun, että voisiko lapsukainen olla poikeuksellisesti torstain ja perjantain koko päivän koulussa (n. klo 9-16) ja mieheni tekisi sitten lyhemmät päivät töissä. Saisin nukkua ja tenava pääsisi leikkimään pitkästä aikaa. Nyt kun on miehelläni ollut niin hektistä töissä, että on lähtenyt joka aamu ennen seitsemää ja pahimmassa tapauksessa tullut kotiin vasta yhdeksän aikaan illalla... On tämä kyllä eloa. Tänään meillä on illalla vakava (ja mahdollisesti synnytyksen käynnistävä) keskustelu meidän tulevaisuuden suunnitelmista. Yhdessä halutaan pysyä, mutta tähän on löydyttävä jokin ratkaisu, ehkä muuttaminen minun kotikonnuilleni. Sen näkee illalla, mihin lopputulokseen tullaan.

Mulla on näitä supistuksia ollut jo muutaman päivän vähemmän ja enemmän. Nyt on alkanut tulla sellaista todella inhottavaa ja vihlovaa kipua peräsuolen (??) puolelle. Mitä ihmettä se voisi olla?? Käveleminen tosissaan sattuu. Yritän lepäillä mahdollisimman paljon, mutta se on tuon termiitin kanssa aika mahdotonta.

Täällä monet vielä ovat elämänsä kunnossa, oih ja voih kun itsekin olisi ja pystyisi ulkoilemaan ja muuta mukavaa. Saisi raitista ilmaa! Kunhan vauva syntyy, niin en varmaan mitään muuta teekään kuin olen pihalla kokoajan. Millaiset ilmat Suomessa muuten on?

CC 39+3.

Vierailija
15/29 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi perjantaina 17.11 rv 41+2 klo 9:49 poika vauva. Mitat 3990g/52cm/36,5cm

Sunnuntaina kotiuduttiin sairaalasta ja nyt opetellaan taas elämään vauva perheen arkea kera erittäin mustasukkaisen isosiskon.

Jaksamisia teille jotka vielä omaa nyyttiänne odottelette. :)

miitu ja mytty-murunen 4 päivää

Vierailija
16/29 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ihania vauvauutisia! Kivaa!

Olin ostoksilla, mutta menin autolla. Olin jo kovasti lähtemässä tarpomaan kävellen, mutta portilla tulin toisiin aatoksiia ja hyppäsinkin autoon. Näin nimittäin sieluni silmin kuinka innostun ostamaan sitä sun tätä ja sitten minulla on aivan järkyttävät ostoskassit enkä jaksa raahautua niiden kanssa enää kotiin. Itse asiassa kyllä sitä tavaraa sitten kertyikin joten olen ihan tyytyväinen tuohon ratkaisuuni.

Alkoi tuolla ostosmatkalla myös tuollainen menkkamainen selkäsärky. Senkin puolesta ihan hyvä että olin autolla. Yhtään supistuksia ei kyllä tule mutta onhan se hyvä että edes jotain tuntemuksia on.

Anoppi soitti juuri ja kyseli missä mennään. Onkin jaksanut tähän asti pysytyllä hiljaa odottavalla kannalla. Tänään lasketun päivän kunniaksi ajatteli varmaan soittaa. Hän on osa-aikaeläkkeellä ja on kaksi viikkoa aina töissä ja kaksi viikkoa vapaalla. Hänellä olisi vielä tämä viikko vapaata ja tietysti toivoisi kovasti, että vauva päättäisi syntyä vielä hänen eläkeviikkonsa aikana. Pääsisivät eläkkeellä olevan appiukon kanssa heti vauvaa katsomaan ja mahdollisesti auttamaan myös esikoisen hoidossa vaikka asuvatkin muutaman tunnin ajomatkan päässä. Omat vanhempani asuvat tässä aika lähellä joten he ovat tietysti ensisijaisia hoitajia varsinkin jo tuntuu siltä että lähtö tulisi suht nopeasti.

Rinnuli 40+0

Vierailija
17/29 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös on ollut ikävää kipua peräsuolessa, ihan kun joku venyttäisi sitä. Sitten jos se kipu tulee istuessa, niin joutuu ihan pakosti vähän kohottautumaan ylös tuolilta, mutta seisomaan asti ei kykene, se sattuu liikaa. Mulla on kyllä vaivana noita peräpukamia, oon ajatellut, että se johtuis niistä.

Vierailija
18/29 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä täällä lyllerretään..

Ja on todella huonosti nukuttu yö takana, ei supistusten takia..vaan siksi et taisin käydä liian ajoissa nukkumaan, sit heräsin keskellä yötä ja en saanut enää kunnolla unen päästä kiinni, oli kuuma ja näin outoja unia..

tänään aamulla vein pojan tarhaan kävellen (matkaa n.0,5km) ja aattelin et jos saisin vaikka suppareita aikaseksi mut pas..t

ei tää varmaan täält ajallaan tuu..et voi olla ettei annitanni80 nähäkkään synnäril..

jos tää lapsi kuitenkin syntyi huomenna se sais saman syntymäpäivän kuin Ville Valo =)

mutta voimia kaikille, erityisesti CC:lle sinne ulkomaille!

t:zadu81 rv39+6

Vierailija
19/29 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvautuneille! Pinot käy pikkuhiljaa pienemmiksi, muistan kun 5 viikkoa sitten loman alkaessa aloin lueskelemaan ja tekstiä oli ainakin tuplasti tähän!

CC kyseli Suomen ilmoista. Täällä Etelä-Hämeessä +5 astetta, lumet sulaneet ja liukkaat kelit poistuneet. Mutta joku sanoi olevan vielä liukastakin, ehkä jossain pohjoisemmassa, ei täällä. Ne jäätiköt olivatkin hieman pelottavia, ei huvittaisi liukastua näin loppumetreillä...

Onko teillä muilla, joilla ei raskaudessa ole ollut mitään ihmeellistä tehty painoarviota? Eilen näin yhtä tuttua, joka ihmetteli kovasti sitä, että meillä ei ole äitipolille aikaa, jossa sitten vauvan kokoa katsottaisiin. En ole äitipolilla käynyt rakenneultran jälkeen. Terkkarilla ultrattu pari kertaa sen jälkeen. Viime viikolla alkoikin mietityttämään kuinka pitkä kaveri mahassa mahtaa olla. Itsellä pituutta 180 cm ja vauvan pää alhaalla, pylly ylhäällä kylkiluissa ja jalat ylettyvät pitkälle toiseen kylkeen... Näin unta, että 60 cm, mutta toivottavasti ei aivan pidä paikkaansa :)

Tänään olen pikkuhiljaa siivoillut ja välissä lepäillyt. Se riittääkin tälle päivälle... Ymmärrän hyvin niitä, joilla jo ennestään lapsia, että väsyttää vielä enemmän. Itse kun saa nukkua ja huilata silloin kun itselle parhaiten käy ja siltikin tuppaa väsyttämään! Nyt ei vain päikkäreillä tule uni, vaikka väsyttää. Ja nukahtaminen iltaisinkin vaikeata, vessareissuja ei viitsi edes laskea...

Voimia kaikille meille, ei täällä kauaa enää tarvitse kärvistellä!

Justi + Rölli 39+0

Vierailija
20/29 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä taida tälläkään vauvalla kiire olla..

Mulla on ihan sellanen olo, että perjantaina äippäpolilla sanovat, että katsellaan tilannetta, vasta viikon 42 jälkeenhän vauva on yliaikainen.

Että toista viikkoa voi hyvinkin vielä mennä, huoh!