Bussikuski jyrisi Espoossa, ei rattaiden kanssa autoon!
Bussikuski jyrisi Espoossa, ei rattaiden kanssa autoon!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/98d3285f-74a3-42e0-9b5f-6fd112ae6efd
Kommentit (184)
Melko harvinaista, että lastenrattailla kuljetetaan viherkasveja. Ilmeisesti on onnistunut aiemmin viedä rattailla milloin mitäkin. Jottei tarvitse lippua ostaa. Ymmärrän bussikuskia. Tietenkin hänen olisi pitänyt käyttäytyä rauhallisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Melko harvinaista, että lastenrattailla kuljetetaan viherkasveja. Ilmeisesti on onnistunut aiemmin viedä rattailla milloin mitäkin. Jottei tarvitse lippua ostaa. Ymmärrän bussikuskia. Tietenkin hänen olisi pitänyt käyttäytyä rauhallisemmin.
Lievästi ilmaistuna rauhallisemmin. Tai olisiko paremmin ettei kuulu pahoinpidellä ketään missään tilanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Joo jos rattaissa on kasveja niin pitää ostaa lippu. Lapsi rattaissa niin saat matkustaa ilmaiseksi.
Jos se lapsi oli vihannes?
Rattaisiin kantaa ottamatta mainintana, että joillain HSLn bussikuskeilla lienee ongelmia aggressionhallinnan kanssa, ihonväriin ja ikään katsomatta. Kaasua ja jarrua käytetään niin kiukkuisesti, että hirvittää.
Ehkä muakin tuttaisi olla bussikuski. Pitkälti ammatinvalintakysymys.
Ei Scanian vaihelaatikon rattaiden kanssa bussiin ainakaan ennenkuin öljyt ja vaseliinit on pesty pois!
Vierailija kirjoitti:
Ja heti ollaan kuvaamassa puhelimella. Jotta saataisiin kiva somekohu aikaiseksi, varmaan. Mistä näitä pölvästejä oikein riittää nykyään? Mielestäni kuski toimi oikein, kyllä tuollaisia ihmisiä pitäisikin jonkun vähän ojentaa.
Ojentaa mistä? Rattaiden kanssa saa matkustaa ilman lasta, jos maksaa lippunsa. Ihan samalla tavalla saa kuljettaa vaikka matkalaukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja heti ollaan kuvaamassa puhelimella. Jotta saataisiin kiva somekohu aikaiseksi, varmaan. Mistä näitä pölvästejä oikein riittää nykyään? Mielestäni kuski toimi oikein, kyllä tuollaisia ihmisiä pitäisikin jonkun vähän ojentaa.
Ojentaa mistä? Rattaiden kanssa saa matkustaa ilman lasta, jos maksaa lippunsa. Ihan samalla tavalla saa kuljettaa vaikka matkalaukkua.
Bussikuski OJENSI väkivallalla.
Typerä kuski
Linja - auton kyljessä on SELVÄSTI lasten vaunut merkki!
POIS viralta väkivaltainen kuski ja HETI!
Siis kyllä julkisiin ( Ei kunnostettuihin liikkenne kuntoon MUSEO kulkuvälineisiin ei voi ottaa vaunuja eikä pyörätuolia kun ne on niin ahdas ovisia)
MUTTA KYLLÄ: Nykyaikaisiin julkisiin kulkuvälineisiin nää mahtuu ja on otettava kyytiin ,
Näillä liikkuvat( pyörätuolilla) ja lasten vaunuja työntävät ovat Maksavia matkustajia kuten muutkin!
COVID19 jälkeen luulisi, että ei matkustajia ole liikaa julkisissa kulkuvälineissä nytkään , niissä jotka palautui takasin linjoille kun niitä Lakkautettiikin tätä myöten ...
Mutta tuota myöten EI ainuttakaan ei ainakaan siinä autoliikenteen yrityksessä kyllä se negatiivinen palaute kierii nopeasti suurelle määrälle ,
väkijoukolle jos vielä tietäisi minkä yhtiön Linja- auto oli kyseessä!?
Taatusti Loppuisi ajot siihen paikkaan.
Jos asiakkaita maksavia asiakkaita kohdellaan huonosti niin loppuu työt!( Toivottavasti loppuu semmoiselta yritykseltä!)
Ois kauheeta olla bussikuski. Ihme että saavat siihen työhön jonkun enää tänä päivänä. Hirveitä asiakkaita, ruuhkissa kärvistelyä, huonosti suunnitellut liikennevalot ja tiukat aikataulut. Ja sit vielä joka mamma viisastellen osaisi neuvoa, miten missäkin tilanteessa tulisi toimia tietämättä edes faktoja tapahtumista. Kauhea ammatti! En yhtään ihmettele jos joku siinä sekoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta kantaa tuohon itse pahoinpitelyyn, niin itse ei ole koskaan kuullut, ettei tyhjien rattaiden kanssa saisi matkustaa (jolloin toki ei ole oikeutettu ilmaiseen matkaan). Kyllä minä melkein päivittäin matkustan hakemaan lasta päiväkodista niin, että menomatkalla vaunut on tyhjät ja tulomatkalla niissä on lapsi.
Miksi et jätä rattaita päiväksi päiväkotiin, vai onko sinulle tärkeää matkustaa ilmaiseksi tyhien rattaiden kanssa
Olen eri, mutta onko päiväkodissa edes tilaa, jos kaikki jättäisi sinne rattaat?
Mä jouduin aikoinani kuljettamaan tyhjät rattaat bussissa työmatkat, kun meidän päiväkotiin ei voinut niitä päiväksi jättää. Olisi pitänyt jättää kerrostalon pihalle.
Mulla oli käytössä kuukausilippu, joten en matkustanut ilmaiseksi edes lapsen kanssa. Rattaat meni onneksi tyhjinä pieneen tilaan, joten en vienyt kuin penkkipaikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rattaissa pitää olla lapsi ja silloin ei pidä maksaa matkaansa. Tai lapsi pitää olla mukana.
Mistä tiedät että tyhjillä, (tai kasveilla, koiralla, kasseilla tms täytetyt) rattailla/vaunuilla kulkeva EI ole maksanut matkaansa?
Tampereella ainakin on aina julkisiin noustessa näytettävä lippu lukijalaitteessa. Sen huomaa hyvin, jos joku ei maksa, mikäli istuu tai seisoo vieressä.
Ihan sama mulle vaikka ette usko. Vahvista lippusi sisäänkäynnin lähellä olevalla lippulaitteella jokaisella matkallasi
Tarkastusmaksu on 80e.
Mikä sen bussilinjan nro oli ?
Vierailija kirjoitti:
Ois kauheeta olla bussikuski. Ihme että saavat siihen työhön jonkun enää tänä päivänä. Hirveitä asiakkaita, ruuhkissa kärvistelyä, huonosti suunnitellut liikennevalot ja tiukat aikataulut. Ja sit vielä joka mamma viisastellen osaisi neuvoa, miten missäkin tilanteessa tulisi toimia tietämättä edes faktoja tapahtumista. Kauhea ammatti! En yhtään ihmettele jos joku siinä sekoaa.
No sen verran on faktoja tiedossa, että oikeus totesi asian pahoinpitelyksi, eli ainakaan oikeuslaitoksen mielestä kuskin käytökselle ei ollut oikeutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran bussin päätepysäkillä keskiovesta tuli bussiin kaksi henkilöä vaunujen kanssa, eikä kumpikaan tullut maksamaan. Kuljettava huomasi asian ja vaati, että toisen on tultava maksamaan. Eivät tulleet, mutta poistuivat bussista. Jäivät laiturille, ehkä odottamaan seuraavaa bussia. Olin nähnyt tämän ryhmän jo metrossa matkustamassa hetkeä aikaisemmin. Ehkä jotkut eivät maksa koskaan matkoistaan syystä tai toisesta.
Tuli mieleen, että ehkä tämä Espoon tapaus oli sellainen, että kuljettaja oli jo aikaisemmin huomannut tämän henkilön ilman lasta rattaiden kanssa matkustelun, ja siksi puuttui asiaan.No useilla on voimassaoleva kuukausikortti taskussa, vaikka rattaiden kanssa kulkevat.
Itse ainakin kävin julkisilla töissä ja omistin vuosikortin. Välillä kuljin rattaiden kanssa aja vuosikortri oli silloinkin voimassa.
En usko, että tuossa oli liputta matkustaminen. Se on kyllä selkeästi sanotti, että ilmaiseksi pääsee kun kuljettaa alle 7 vuotta vanhaa lasta. Lapsen ei tarvitse istua rattaissa.Espoossa vissiin ei tarvi käyttää lippua lukijalaitteessa? En alkanut googlaamaan. Täällä varmaan joku tietää.
Suurin osa alle 1000-vuotiaista matkustajista maksaa matkansa HSL-mobiililla joko kuukausi tai kertalippuna ja sitä ei näytetä lukijalle.
Jyrinä yleensä on merkki laakeriviasta. Oliko nyt vika dösän laakereissa ja kuskissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lievästi ilmaistuna rauhallisemmin. Tai olisiko paremmin ettei kuulu pahoinpidellä ketään missään tilanteessa?
Ei tietenkään saa, en sitä tarkoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta kantaa tuohon itse pahoinpitelyyn, niin itse ei ole koskaan kuullut, ettei tyhjien rattaiden kanssa saisi matkustaa (jolloin toki ei ole oikeutettu ilmaiseen matkaan). Kyllä minä melkein päivittäin matkustan hakemaan lasta päiväkodista niin, että menomatkalla vaunut on tyhjät ja tulomatkalla niissä on lapsi.
Miksi et jätä rattaita päiväksi päiväkotiin, vai onko sinulle tärkeää matkustaa ilmaiseksi tyhien rattaiden kanssa
Voi kuule, ainakaan oman kuntani päiväkoteihin ei todellakaan saa eikä pysty jättää rattaita Parkkiin! Ei ole tilaa. Tietty ne vois jättää omalla vastuulla päiväkodin seinän vierustalle tien viereen ulos :D muttei oo käynyt edes mielessä, vaikkei meillä mitkään kalliit kärryt ole, lähinnä mietin että ikävää jos sataa, tai joku elämäänsä kyllästynyt ohikulkija päättää pölliä ne tai potkia pakkaus ihan huvikseen.
Ja kyllä, maksan bussimatkani kun kuljen tyhjien rattaiden kanssa. Ja jos tuolloin kyytiin on nousemassa muita joilla rattaissa taas on lapsi/a, hyppään toki pois ja annan tilaa heille.
Vierailija kirjoitti:
Missä sanottiin, että nainen ei olisi ostanut lippua? Missä on sanottu, että kasvien kuljetusvälineenä käytettävien rattaiden kanssa ei saisi tulla bussiin?
Itse ole kuljettanut bussissa jopa kevyen nojatuolin aikoinaan köyhänä opiskelijana, Toki olin valmis kyydistä poistumaan, jos tulee vaunuja tms., mutta bussi pysyi koko matkan lähes tyhjänä. Ja nykyään käytän mummokärryä lähes päivittäin ruokaostoksille, onkos sekin kohta pahoinpitelyn aihe? Vaikka lapsi on kasvanut, lastenvaunut ovat yhä kellarissa, ja autottomana roudaan niillä silloin tällöin lastenvaatteita Hope ry:lle ja turvakodille. Ja tyhjien rattaiden kanssa olen myös joskus joutunut liikkumaan, jos on pitänyt lapsi noutaa jostain.
Oliko bussikuski mies vai nainen?
Vieläkös väitätte bussikuskin tienaavat yli 4000e/kk? Päiväsakoista näkee tulot aika tarkalleen.