Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bussikuski jyrisi Espoossa, ei rattaiden kanssa autoon!

Vierailija
17.02.2023 |

Bussikuski jyrisi Espoossa, ei rattaiden kanssa autoon!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/98d3285f-74a3-42e0-9b5f-6fd112ae6efd

Kommentit (184)

Vierailija
41/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rattaat saa nippuun, jos niitä pitää tyhjänä kuljettaa. Vaunuikäiset taas harvoin ovat vielä siinä iässä, että heitä kuljetettaisiin julkisilla päivähoitoon. Jos roudaa rattaissa jotain fiikusta, on aika epätodennäköistä että on matkalla hakemaan lasta hoidosta. Ja oli miten oli, liputta ei ilman lasta saa julkisissa liikkua.

Väitettiinkö jutussa, että hän oli ilman lippua matkustamassa?

Vierailija
42/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa tuohon itse pahoinpitelyyn, niin itse ei ole koskaan kuullut, ettei tyhjien rattaiden kanssa saisi matkustaa (jolloin toki ei ole oikeutettu ilmaiseen matkaan). Kyllä minä melkein päivittäin matkustan hakemaan lasta päiväkodista niin, että menomatkalla vaunut on tyhjät ja tulomatkalla niissä on lapsi.

Samaa jäin itse ihmettelemään, taisi olla kyse liputta matkustamisesta mutta omituista ettei sitä uutisessa mainittu ja vielä sanottiin, että oikeus ottanut kantaa että saako tyhjien vaunujen kanssa matkustaa.

Mä mietin myös, että eikö se nainen maksanut omaa matkaansa, kun sitä ei ollut jutussa mainittu ollenkaan.

Kerran itse asiassa vuosia sitten todistin tilannetta, jossa joku nainen tuli tyhjien vaunujen kanssa bussiin, kävi maksamassa matkansa (meidänkin kaupungissa vaunuissa olevan lapsen kanssa saattaja matkustaa ilmaiseksi). Voi niitä kyräilyjä ja supatteluja myöhemmiltä pysäkeiltä bussiin nousseiden osalta... Teki mieli käydä sanomassa, että tuo nainen on maksanut matkansa ihan itse.

Nainen itse luultavasti matkusti aivan tyytyväisenä tietäen maksaneensa, se tietohan riittää. Hassua miten paljon ihmiset miettivät muiden asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa siellä pääkaupunkiseudulla omituista sakkia, kun kuljetaan lastenvaunujen kanssa, mutta lapsen sijaan niihin laitetaan kasveja 😀

Vierailija
44/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa..an pummit! Ilmainen matka vain kersan ollessa vaunussa.

Vierailija
45/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa tuohon itse pahoinpitelyyn, niin itse ei ole koskaan kuullut, ettei tyhjien rattaiden kanssa saisi matkustaa (jolloin toki ei ole oikeutettu ilmaiseen matkaan). Kyllä minä melkein päivittäin matkustan hakemaan lasta päiväkodista niin, että menomatkalla vaunut on tyhjät ja tulomatkalla niissä on lapsi.

Miksi et jätä rattaita päiväksi päiväkotiin, vai onko sinulle tärkeää matkustaa ilmaiseksi tyhien rattaiden kanssa 

Taas lukutaidoton öyhöttäjä!

Vierailija
46/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa siellä pääkaupunkiseudulla omituista sakkia, kun kuljetaan lastenvaunujen kanssa, mutta lapsen sijaan niihin laitetaan kasveja 😀

?

No miksi niitä ei voisi käyttää myös kasvien kuljettamiseen? Mitä omituista tuossa nyt on? Järkeväähän niitä on käyttää monipuolisesti, jos vaunut nyt on. 

Vierailija
47/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et jätä rattaita päiväksi päiväkotiin, vai onko sinulle tärkeää matkustaa ilmaiseksi tyhien rattaiden kanssa 

En tietenkään matkusta ilmaiseksi tyhjien rattaiden kanssa, sehän koskee vain jos on lapsi mukana😂 Mies vie aamulla autolla, minä haen illalla rattailla ja bussilla. Toki ne rattaat voisi ajaa autolla sinne valmiiksi, mutta päiväkodin pihassa ei ole tilaa kuin ehkä kolmelle ratraille, joten miksi veisin niistä yhden paikan turhaan kun voin ottaa rattaat mukaan myöhemmin?

Vierailija
48/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi bussissa kannattaa käyttää vaunuja, jos haluaa ilmaisen matkan. Harso vielä eteen, niin ei kuski sinne kurki.

Höpö höpö. Tuttava oli joutunut näyttämään Helsingissä kuskille, että hänellä on oikea vauva siellä vaunuissa.

Vierailija
49/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykymeinigillä bussikuski ei olisi saanut tehdä sellaista toksista olettamusta, etteikö kasvi olisi lapsi. 

Vierailija
50/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin ok matkustaa kuljettaen kasveja kärryssä. Tätä ei ole missään kielletty eikä siinä ole mitään väärää. Matka on ilmainen vain jos rattaissa on lapsi koko matkan ajan. Jos lapsi meneekin penkille istumaan, matka pitäisi maksaa. Ei ole epäselvää eikä vaikeaa.

Vierailija
51/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä sitten toimitaan, jos edelliseltä pysäkiltä on joku noussut bussiin tyhjien, tai vain kauppakasseja sisältäneiden rattaiden kanssa, ja seuraavalta olisi tulossa kyytiin joku rattaiden kanssa, jossa on pieni lapsi? Oletusarvo siis, ettei bussissa olisi tilaa enemmille rattaille 🧐

- Ohis

Sama logiikka, kuin jos bussi on täynnä, eli jos ei ole tilaa, ei valitettavasti mahdu mukaan. Ei ole sellaista mahdollisuutta, että alettaisiin arvioida matkustajien oikeutta olla bussissa. Samalla voisi kysyä, että kumpi jää, pyörätuoli vai lastenrattaat? Tai jos istumapaikat on loppu, niin vanhus vai jalka paketissa oleva? Se nyt vain menee niin, että jos ei ole tilaa, niin joutuu odottamaan seuraavaa bussia.

Vierailija
52/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei niin voisi tehdä. Eilen näin kun jotkut kuljettivat huonekaluja metrossa. Ellei ole ruuhka-aika ja mahtuu sisälle niiden kanssa, niinkin voi vaikka muuttaa jos mieli tekee. Ei ole mitään omituista näissä.

Vierailija
53/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tässä on se opetus. Älä puutu mihinkään, ole välinpitämätön huono työtekijä, anna pummien pummailla ja rikkojien rikkoa, tee työsi aivottomasti, näin ei tule mitään seurauksia.

Kohta varmaan samat ohjeet poliiseille, opettajille, lääkäreille ja muillekin.

Ei asioihin voi puuttua tuuppimallanja työntämällä, oli se titteli mikä tahansa. Laki on kaikille sama. Jos ihminen ei poistu bussista, ei kuljettajalla ole oikeutta häntä väkisin poistaa. Hän voi soittaa paikalle poliisin tämän tekemään, jos on tarve.

Vierailija
54/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä sitten toimitaan, jos edelliseltä pysäkiltä on joku noussut bussiin tyhjien, tai vain kauppakasseja sisältäneiden rattaiden kanssa, ja seuraavalta olisi tulossa kyytiin joku rattaiden kanssa, jossa on pieni lapsi? Oletusarvo siis, ettei bussissa olisi tilaa enemmille rattaille 🧐

- Ohis

Siten, että ensin bussiin tullut saa pitää paikkansa ja myöhemmin tullut odottaa seuraavaa. Aivan samalla tavalla, kuin ruuhka-aikaan bussit ajavat välillä suoraan pysäkkien ohi, jos ovat niin täynnä, ettei sinne mahdu lisää ihmisiä. 

Vierailija
55/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä on monia jolloin voidaan evätä rattaiden tuominen autoon, vaikka niissä olisi lapsikin, ei polkupyörääkään saa määrättyinä aikoina ottaa lähijunaan, jos rattaille varatut paikat on jo käytössä, uusia ei enää oteta tukkimaan käytäviä jne...

Vierailija
56/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo jos rattaissa on kasveja niin pitää ostaa lippu. Lapsi rattaissa niin saat matkustaa ilmaiseksi.

Ei jutussa sanottu sanallakaan siitä, oliko nainen yrittänyt matkustaa pummilla vai ei? Kuljettaja oli vain alkanut raivoamaan ja vaatinut häntä poistumaan rattaidensa kanssa.

Jos niissä rattaissa ei ole lasta niin mielestäni ei saa mennä bussiin, kun selkeästi niillä rattailla vietiin vain kasveja eikä yhtään lasta.

Tuollainen "kasvien rattailija" vie tilan henkilöltä, jolla on oikeasti lapsi mukana.

No millä välineellä niitä kasveja saa sitten sinun mielestä kuljettaa? Eikö autoton voi edes kasveja ostaa ja viedä niitä bussilla kotiin. 

Jos ei ole autoa, kasveja ostetaan kerrallaan sen verran, että ne voidaan kuljettaa kasseissa tai sitten tilataan taxi.

Vierailija
57/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rattaat saa nippuun, jos niitä pitää tyhjänä kuljettaa. Vaunuikäiset taas harvoin ovat vielä siinä iässä, että heitä kuljetettaisiin julkisilla päivähoitoon. Jos roudaa rattaissa jotain fiikusta, on aika epätodennäköistä että on matkalla hakemaan lasta hoidosta. Ja oli miten oli, liputta ei ilman lasta saa julkisissa liikkua.

Jaa, itse olen kyllä ihan sujuvasti roudannut 2v ja 4kk vanhaa lastani rattaissa päiväkotiin jo vuoden ajan. Omituinen oletus, että kaikki hoitavat lastaan kauan kotona tai että kaikkien lapset kävelisivät jp itse yksivuotiaana😅

Vierailija
58/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo jos rattaissa on kasveja niin pitää ostaa lippu. Lapsi rattaissa niin saat matkustaa ilmaiseksi.

Ei jutussa sanottu sanallakaan siitä, oliko nainen yrittänyt matkustaa pummilla vai ei? Kuljettaja oli vain alkanut raivoamaan ja vaatinut häntä poistumaan rattaidensa kanssa.

Jos niissä rattaissa ei ole lasta niin mielestäni ei saa mennä bussiin, kun selkeästi niillä rattailla vietiin vain kasveja eikä yhtään lasta.

Tuollainen "kasvien rattailija" vie tilan henkilöltä, jolla on oikeasti lapsi mukana.

Näytäpä minulle järjestyssäännöistä se kohta, jossa tuo kielletään. Entäs saanko ottaa kyytiin ison matkalaukun, joka ei mahdu mihinkään muualle järkevästi? Tai vaikka vaan ison läjän ruokaostoksia. Todella raskasta, kun ihmiset keksivät ihan omasta päästään sääntöjä ja kuvittelevat sitten, että muiden pitäisi noudattaa niitä. 

Vierailija
59/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urpo kuski. Kyllä tavaroita saa kuljettaa bussissa.

Esim Puolassa repusta piti maksaa eri maksu joskus. Täällä on monen mamman laukku viereisellä penkillä

Vierailija
60/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?

No miksi niitä ei voisi käyttää myös kasvien kuljettamiseen? Mitä omituista tuossa nyt on? Järkeväähän niitä on käyttää monipuolisesti, jos vaunut nyt on. 

Ehkä sen vuoksi, että tällaiset kasvien kuskaajst vie rattaillaan paikan matkustajalla, jonka rattaissa on lapsi ja joka ei ehkä siksi mahdu kyytiin! Kuinka ääliö pitää olla ettei tätä tajua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän