Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita joilla vaikea hoitaa asioita aamu-unisuuden takia?

Vierailija
16.02.2023 |

Olen ollut lapsesta saakka yökukkuja. Päivisin sitten ihan död. Olen koittanut kääntäjän rytmiä monet kerrat ja vaikka millä konsteilla, mutta aivan toivotonta.

Lasten kouluaamut tuskaa, ja joskus nukkunut herätyksen ohi. Olen myöhästellyt töistä, missannut monet lääkärikäynnit, opiskelujutut, tapaamiset, tapahtumat, laivan, lentokoneen, miljoona bussia..

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana oli, tosin erittäin harvoin varsinaisesti myöhästelin, mutta "aivot ei toimineet" ennen puoltapäivää eli vaikka työpaikalle menin, en siellä saanut kovin paljoa aikaan. Ja sitten jouduin tekemään iltaisin kotona "salaa" ylitöitä, paikatakseni sitä kun 3-4 tuntia meni heräillessä. 

Mulla tämä ongelma alkoi onneksi 40 ikävuoden paikkeilla helpottaa. Menen edelleen nukkumaan noin klo 3 enkä nuku montaa tuntia, mutta enää en ole silti aamulla ollenkaan väsynyt. Unentarve kai vähentynyt paljon, tai sitten on riittävästi stressiä että stressihormoneilla on jatkuvasti taistele tai pakene -tilassa mikä pitää väsymyksen poissa.

Vierailija
2/2 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhteiskunnat toimisivat eri kellonaikoina 24/7 tai joku järjestely, silloin kaikkien olisi helpompi hoitaa asiat. Ettei olisi sidottu pelkästään yhteen kellonaikaan. Nuorena varsinkin siitä olisi monille hyötyä tai jos on kipeä. Tietenkään ketään ei voi pakottaa olemaan yöllä hereillä ammatissaan, mutta robottikassa voisi auttaa tai päivystys vaikka hammaslääkärille. Kaikkea voi järjestellä niin että hyötyy aamuvirkut, iltavirkut ja yövirkut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi