Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nosh, Vimma ja viimeisimpänä Papu lopettaneet lastenvaatteiden tuotannon

Vierailija
16.02.2023 |

Menikö suomalaismammojen lastenvaatehurahdus näin nopeasti ohi?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy on aikuisten vaatteiden paremmat katteet. Valitettavasti nämä vaatteiden valmistajat eivät ymmärrä, että suuri osa parempikatteisesta aikuisten vaatemyynnistä tuli siitä, kun äidit etsi lastenvaatteita ja löysivät myös itselleen sopivia. Voi olla konkurssi edessä hyvinkin nopeasti asiakkaiden vähentyessä.

Enpä usko tuota kovin helposti, koska kankaat on edelleen myynnissä ja moni vanhempi ostaa kankaan ja ompelee itse. Valmisvaatteissa työ nostaa hintaa, itse ompelemalla kokee säästävänsä.

Nosh ainakin lopetti kaikkein ensimmäisenä kangaskauppansa, Papulla ei tietääkseni ole sellaista edes ollut. Vimmasta en tiedä, mutta ainakaan tällä hetkellä ei kankaita ole verkkokaupassa.

Säästämisen vuoksi aika harva ompelee. Jo pelkästään ompelukoneen ja saumurin hinnoilla ostaa aika monen vuoden vaatteet. Minä ainakin ompelen siksi että harrastan sitä ja saan mieleistä.

-eri.

Saas nähdä miten kansalaisopistojen ompelukurssit alkaa täyttymään kun EU:n pikamuodinvastaiset toimenpiteet alkaa näkymään hinnoissa. Köyhän-stigmaakaan itsetekemisessä ei enää oikeastaan ole, ja esimerkiksi neuleyhteisössä tuntuu olevan lähes oletus että jengi käyttää laatumateriaaleja ja pieniä artesaanieriä, jolloin villapaidalle tulee helposti hintaa jopa pari sataa euroa.

Povaan että muutama vuosi eteenpäin niin kyllä löytyy taas kankaita valikoimista.

Vierailija
42/50 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy on aikuisten vaatteiden paremmat katteet. Valitettavasti nämä vaatteiden valmistajat eivät ymmärrä, että suuri osa parempikatteisesta aikuisten vaatemyynnistä tuli siitä, kun äidit etsi lastenvaatteita ja löysivät myös itselleen sopivia. Voi olla konkurssi edessä hyvinkin nopeasti asiakkaiden vähentyessä.

Enpä usko tuota kovin helposti, koska kankaat on edelleen myynnissä ja moni vanhempi ostaa kankaan ja ompelee itse. Valmisvaatteissa työ nostaa hintaa, itse ompelemalla kokee säästävänsä.

Näinkö on? Minulla oli käsitys, että näitä suht kalliita lastenvaatteita ostivat nimenomaan hyvätuloiset, jotka tuskin vaivautuvat ompelemaan vaatteita itse.

Tienaan vuodessa vähän yli 98 000 e brutto ja ompelen lasteni vaatteet. Se on harrastus, ei vaivautumista. Jos ostaisin, en ostaisi Vimmaa tai Papua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nosh ainakin lopetti kaikkein ensimmäisenä kangaskauppansa, Papulla ei tietääkseni ole sellaista edes ollut. Vimmasta en tiedä, mutta ainakaan tällä hetkellä ei kankaita ole verkkokaupassa.

Säästämisen vuoksi aika harva ompelee. Jo pelkästään ompelukoneen ja saumurin hinnoilla ostaa aika monen vuoden vaatteet. Minä ainakin ompelen siksi että harrastan sitä ja saan mieleistä.

-eri.

En minä ainakaan saa 200 eurolla kolmelle lapselle kovinkaan monen vuoden vaatteita. Miten ihmeessä kaikki muut tuntuvat onnistuvan minulle mahdottomissa asioissa. Ompelukoneena on vanha rauta-Bernina ja saumuri on sekin ostettu käytettynä.

Vierailija
44/50 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tutun vauva harjoitteli mustikan syöntiä kiva vaalea paita päällä, kaikki kauhistelivat lähteekö puhtaaksi, johon äiti, ei euron paidalla niin väliä. 50€ paidalla enkä olisi, mitä järkeä on ostaa muutamaa viikkoa/kuukautta varten kalliita uusia vaatteita.

Mitä järkeä ostaa viikottain/kuukausittain uusia vaatteita lapselle vaikka halvalla sais, saati sitten joka kerta kun lapsi harjoittelee mustikan syömistä?

Vierailija
45/50 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä, lopettaako Papukin lasten vaatteet?

Kyllä vaan, ei kannata.

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000009396954.html

Jaha. No, mun mielestä idea on ollut, että voi ostaa itselle ja lapselle samanhenkiset vaatteet. Ei mua aikuisena kiinnosta ostaa Papun vaatteita, jos niitä ei myydä myös lapsille.

Samanhenkiset vaatteet???? Miettiikö joku asiaa tältäkin kantilta 😮

Mun lapsi itse tykkää, että on esim samaa kuisia vaatteet minulla ja hänellä. Hänestä se on hauskaa. Itse pukeuduin aina mustaan, kunnes lapsi kysyi, että miksi äiti sulla on niin rumia mustia vaatteita aina.

Vierailija
46/50 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ollut sääli seurata, mitä lastenvaatemerkeille käy.

Itse ostan lapselle vaatteita monesta paikasta: niin Lindexistä, kirppikseltä kuin myös merkkikamaa (Mainio, Blaa).

Luulen, että Papun ongelma oli loppujen lopuksi liian korkeiksi kohonneet hinnat. 60 e on liikaa collegesta, joka luultavasti sotkeutuu ja kestää muutenkin ehkä vuoden. Kirppiksillä tuollaisesta 60 e collegesta saa max 15 e, olettaen, että on hyvässä kunnossa.

Mainion ja Blaan hinnat ovat kohtuullisemmat, ja ehkä siksi ovatkin edelleen pystyssä.

Vierailija
47/50 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lapset, joiden vanhemmat ostivat näitä vaatteita, ovat kasvaneet kouluikään, siloin halutaan muutakin kuin äidin valitsemaa vaatetta.

. Ne, jotka nyt saavat lapsia, taas haluavat lapsilleen jotain muuta, heillä on oma muotinsa.

Vierailija
48/50 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa tämä kuvio nyt aika lailla. Juuri lastenvaatemallistot noilla firmoilla ovat olleet kivan lapsekkaita ja värikkäitä, mutta eivät ehkä sellaisia joissa itse tuntisin oloani kovinkaan kotoisaksi. Halpatuotantofirmoja taas en välitä tukea, kammottaa ajatuskin siitä että lapsen paidan olisi ommellut joku samanikäinen. Noh, löytyyhän näitä vielä jokusen vuoden käytettynä, ja sitten minulla tuskin enää onkaan sananvaltaa vaatevalintoihin.

Vierailija
49/50 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien näiden merkkien aikuisten vaatteet on kamalia kaapuja.

Vierailija
50/50 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen löytänyt Happy Parrot vaatteet. Aivan ihania materiaaleja ja paljon hienompia malleja kuin noilla gugguuvimmoilla . Heiltä saa samisteluvaatteitakin . Käykää tsekkaamassa !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi