Nosh, Vimma ja viimeisimpänä Papu lopettaneet lastenvaatteiden tuotannon
Menikö suomalaismammojen lastenvaatehurahdus näin nopeasti ohi?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä, lopettaako Papukin lasten vaatteet?
Kyllä vaan, ei kannata.
Jaha. No, mun mielestä idea on ollut, että voi ostaa itselle ja lapselle samanhenkiset vaatteet. Ei mua aikuisena kiinnosta ostaa Papun vaatteita, jos niitä ei myydä myös lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy on aikuisten vaatteiden paremmat katteet. Valitettavasti nämä vaatteiden valmistajat eivät ymmärrä, että suuri osa parempikatteisesta aikuisten vaatemyynnistä tuli siitä, kun äidit etsi lastenvaatteita ja löysivät myös itselleen sopivia. Voi olla konkurssi edessä hyvinkin nopeasti asiakkaiden vähentyessä.
Enpä usko tuota kovin helposti, koska kankaat on edelleen myynnissä ja moni vanhempi ostaa kankaan ja ompelee itse. Valmisvaatteissa työ nostaa hintaa, itse ompelemalla kokee säästävänsä.
Näinkö on? Minulla oli käsitys, että näitä suht kalliita lastenvaatteita ostivat nimenomaan hyvätuloiset, jotka tuskin vaivautuvat ompelemaan vaatteita itse.
Kyllä niitä kuulemma ostettiin myös osamaksuilla, valitettavasti. Se on se kuuluisa kulissi elämä. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on muitakin suomalaisia yrityksiä jotka tekevät lasten vaatteita.
No mutta Papu ja Vimma oli niin helposti tunnistettavissa olevia merkkejä! Milläs vaatteilla mammat nyt pätee?
Kaiko ja Metsola.
Ja Mini Rodini joka myy kauhean kalliita vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tutun vauva harjoitteli mustikan syöntiä kiva vaalea paita päällä, kaikki kauhistelivat lähteekö puhtaaksi, johon äiti, ei euron paidalla niin väliä. 50€ paidalla enkä olisi, mitä järkeä on ostaa muutamaa viikkoa/kuukautta varten kalliita uusia vaatteita.
Tuskin kukaan ostaa vauvalle 50 euron paitaa, mutta syy laadukkaiden vaatteiden ostamiselle on nimenomaan niiden kestävyys ja sitä kautta ekologisuus. Euron paita on todennäköisesti entinen muutaman käyttökerran jälkeen ja ruokalappuna se varmaan onkin ok, mutta Polarnista ostettu kestää kymmeniä ellei satoja käyttökertoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy on aikuisten vaatteiden paremmat katteet. Valitettavasti nämä vaatteiden valmistajat eivät ymmärrä, että suuri osa parempikatteisesta aikuisten vaatemyynnistä tuli siitä, kun äidit etsi lastenvaatteita ja löysivät myös itselleen sopivia. Voi olla konkurssi edessä hyvinkin nopeasti asiakkaiden vähentyessä.
Enpä usko tuota kovin helposti, koska kankaat on edelleen myynnissä ja moni vanhempi ostaa kankaan ja ompelee itse. Valmisvaatteissa työ nostaa hintaa, itse ompelemalla kokee säästävänsä.
Nosh ainakin lopetti kaikkein ensimmäisenä kangaskauppansa, Papulla ei tietääkseni ole sellaista edes ollut. Vimmasta en tiedä, mutta ainakaan tällä hetkellä ei kankaita ole verkkokaupassa.
Säästämisen vuoksi aika harva ompelee. Jo pelkästään ompelukoneen ja saumurin hinnoilla ostaa aika monen vuoden vaatteet. Minä ainakin ompelen siksi että harrastan sitä ja saan mieleistä.
-eri.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Minäkään en ollut ikinä kuullutkaan Papusta tai Noshista ennen kuin äitinä lastenvaatteiden kautta. Vimmaa en tunne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tutun vauva harjoitteli mustikan syöntiä kiva vaalea paita päällä, kaikki kauhistelivat lähteekö puhtaaksi, johon äiti, ei euron paidalla niin väliä. 50€ paidalla enkä olisi, mitä järkeä on ostaa muutamaa viikkoa/kuukautta varten kalliita uusia vaatteita.
Tuskin kukaan ostaa vauvalle 50 euron paitaa, mutta syy laadukkaiden vaatteiden ostamiselle on nimenomaan niiden kestävyys ja sitä kautta ekologisuus. Euron paita on todennäköisesti entinen muutaman käyttökerran jälkeen ja ruokalappuna se varmaan onkin ok, mutta Polarnista ostettu kestää kymmeniä ellei satoja käyttökertoja.
Ei merkkivaate takaa hyvää laatua esim. Gugguu on hyvä esimerkki siitä. Toki jotkut ajattelee ekologisuutta mutta ei sitä faktaa voi ohittaa että monilla on myös näyttämisen halu tai jopa tarve.
Ostelen milloin mitäkin merkkiä mutta halppiksista H&M kestää pesua yllättävän hyvin.
Eri
Instagramin vauvatrendi meni ohi hashtag tammikuiset 2022 jälkeen, joten mitä sitä turhaan ostamaan ylihintaisia näyttelyvaatteita enää.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän osalla ole kyse rahasta. Lastenvaatteidenkin hinnat ovat nousseet. Harvalla on varaa maksaa useita kymppejä vaatteesta, joka jää nopeasti pieneksi.
Toisaalta nyt on vielä kirpparilta saatavissa näitä vaatteita edullisesti. On ekologisempaa ostaa käytettyä kuin uutta.
Jossain vaiheessa kierrossa olevat vaatteet ovat niin kulahtaneita että tarvitaan markkinoille myös uusia vaatteita. Ja tulee uusia valmistajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni? Ei todellakaan moni ompele lastenvaatteita itse. Tosi harva osaa, niistä jotka osaa, tosi harva ehtii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei merkkivaate takaa hyvää laatua esim. Gugguu on hyvä esimerkki siitä. Toki jotkut ajattelee ekologisuutta mutta ei sitä faktaa voi ohittaa että monilla on myös näyttämisen halu tai jopa tarve.
Ostelen milloin mitäkin merkkiä mutta halppiksista H&M kestää pesua yllättävän hyvin.
Eri
Noshin ja Polarnin vaatteet olleet varmaan kaikkein kestävimpiä ja Kaikotkin hyviä. H&M ollut myös positiivinen yllätys. Ei sitä tosiaan hinnasta tiedä miten vaate tulee kestämään ja merkkienkin sisällä on eroja kankaasta riippuen. Melkeinpä pitää kokeilla miltä kangas tuntuu, että tietää kestääkö vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni? Ei todellakaan moni ompele lastenvaatteita itse. Tosi harva osaa, niistä jotka osaa, tosi harva ehtii.
Noshan lopetti kankaiden myynnin jo kauan sitten! Vieläkö Vimma ja Papu myy? Näistäkin vain Vimmalla oli säännöllisesti jotain kangaseria saatavilla, Papulla satunnaisesti ja määrät sellaisia, et nopeet syö hitaat. Ainoastaan Noshilla oli runsas valikoima ja jatkuvasti saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Hmm, no tämä on pohjoismaista ajattelua, että pitää olla vaaleaa vaatetta. Etelämmässä lastenvaatteetkin ovat usein tummia, kestävät likaa.
Ja olihan entisaikaan (90-luvulla) vielä todella harvinaista, jos oli teinillä tai varsinkin lapsella paljon vaatteita. Myös varakkaissa perheissä. On kuluttajien käsissä, ostaako laatua/eettistä vai paljon. Vaatteista ei enää olla totuttu maksamaan.
Mutta Nosh ym. suomalaiset merkit ovat omasta mielestä vaan visuaalisesti ja malleilta vähän tönkköjä ja tätimäisiä, aina sitä jämäkkyyttä, moderneja printtejä ja räväkkää väriyhdistelmää... Myöskin se ongelma, ettei niillä ole ollenkaan myymälöiden fiilikseen panostusta. Kaipaisin noilta merkeiltä naisellista pehmeyttä ja aistillisuutta, romanttisuutta. Nanso on paras, mutta sielläkin pitäisi vähän jotenkin naisellistaa myymälöitä ja tuotteita. Ainakin näin "täti-ikäisen" mielestä, joka kaipaa muutakin kuin modernia unisexiä.
Toivottavasti pärjäävät, mutta epäilen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan, ei kannata.
Jaha. No, mun mielestä idea on ollut, että voi ostaa itselle ja lapselle samanhenkiset vaatteet. Ei mua aikuisena kiinnosta ostaa Papun vaatteita, jos niitä ei myydä myös lapsille.
Samanhenkiset vaatteet???? Miettiikö joku asiaa tältäkin kantilta 😮
Ei ole varaa lapsiin, eikä niiden merkkivaatteisiin, tässä lopputulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan, ei kannata.
Samanhenkiset vaatteet???? Miettiikö joku asiaa tältäkin kantilta 😮
En ole tuo, kelle vastasit, mutta maailmalla sangen yleinen konsepti vaatettaa etenkin tyttäret.
No eipä haittaa, kun ei ole varaa niitä ostella. Tai intressiä tuhlata 50 e yhteen vaatekappaleeseen.
ovat jo saaneet startti rahaa 4 kertaan omistajaa vaihtamalla saivat korona tukiakin 9000e SIIS HALOO.
Gugguun Outlet kannattaa hyvin, saavat nyt lisäaikaa sille. Muutenkin outletit ovat kovassa huudossa, enkä ihmettele- Vallilan outlet on paratiisi vähävaraiselle. Ykköslaatua löytyy myös, maksoinkohan kolme euroa siitä omenapuu tms. pyyhkeestä.
Korona-aikana kaikki mammakerhot meni tauolle. Ei ollut paikkaa minnä pukea näytille näitä ylihintasia trikoorytkyjä.