Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noloa, jos joutuu maksamaan ostokset sekä käteisellä että pankkikortilla?

Vierailija
16.02.2023 |

Välillä meille köyhimmille tulee sellaisia tilanteita, että tilillä olevat rahat on huvenneet. Kuitenkin saattaa olla käteistä jonkin verran jemmassa. Ruokaa pitäisi saada, mutta kummatkaan varat eivät yksistään täysin riitä ostoksiin. Miten suhtaudut, jos edessäsi oleva asiakas maksaa ostoksensa sekä käteisellä että pankkikortilla?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä olisi? Eivät useimmat ihmiset kanna nykyään suuria summia käteistä mukanaan.

Vierailija
2/29 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hankalaa ainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa. 

Kassatäti ei mieti tälläisiä.

Vierailija
4/29 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä olisi? Eivät useimmat ihmiset kanna nykyään suuria summia käteistä mukanaan.

No ne voi ottaa sieltä piirongin laatikosta kauppaan mukaan, kun tilillä on vähän rahaa. Äly hoi, älä jätä.

Vierailija
5/29 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hankalaa ainakin.

Ei sen hankalampaa kuin pullonpalautuskuitin vähentäminen loppusummasta.

Vierailija
6/29 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei ole noloa.

Vierailija
7/29 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ajattele mitään. Mulla on pankkikortissa päiväraja ja kerran sitten se ylittyi ja jouduin osan maksamaan käteisellä. Onneksi oli käteistä mukana. 

Vierailija
8/29 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kiinnitä muitten maksamisiin mitään huomiota.

Itsemaksan ostokseni usein kahdella eri kortilla. Ekalta 12,70e ja toiselta loput. Joku saattaa ajatella, että olen köyhä tai jotain, kun pitää erikorteilla maksaa, mutta toi eka on lounaskortti ja sitähän ei muut näe.

Vierailija
9/29 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, olen jopa maksanut ostokset käteisellä, pullonpalautuskuitilla ja pankkikortilla samaan aikaan

Vierailija
10/29 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noloa. Tee mieluummin ostokset kahdessa osassa, niin ei tarvitse hävetä. Jos et osaa hävetä, voit maksaa käteisellä ja kortilla.

Vierailija
11/29 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edessä menevän asiat ovat hänen omia asioitaan, minun ei kuulu niitä ruotia.

Vierailija
12/29 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Minäkin maksan jos jostain saan käteistä niin käteisellä osan ja kortilla loput. Ihan vain siitä syystä ettei tarvitse tallennusautomaatille mennä. Automaatteja ei ole järkevissä paikoissa minun kannaltani.

Vierailija
13/29 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan usein noin, eikä ole tullut mieleen, että se voisi olla noloa. Jos saan käteistä, käytän pikkusummat heti pois, etteivät putoa lompakosta, viiskymppisen voin pistää jemmaan.

Vierailija
14/29 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen välillä kassahommia enkä pidä tämmöistä ollenkaan nolona. Keskityn siihen, että näppäilen summat oikein koneelle. :D

Vierailija
15/29 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en välitä käteisestä ja lyhennän aina pois ostoksia saaduilla seteleillä. En ole koskaan ajatellutkaan että siinä olisi jotain outoa. Jos mulla on vain yksi seteli, niin enhän silloin voi maksaa enemmällä. Ei liity rahan puutteeseen.

Vierailija
16/29 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa, koska pystyt maksamaan ostoksesi. Se on noloa että et muista ajoissa ottaa käyttöön uutta pankkikorttia ja ostat parilla sadalla ruokaa ja tarvikkeita ja sitten kassalla ihmettelet ettei kortti toimi ja tajuat että kuu on vaihtunut ja korttisi on mitätön. Soitat siinä sitten miehen tuomaan rahaa ja maksamaan ostokset.

Vierailija
17/29 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa käyttää molempia. Itse suosin käteistä, niin pankkien ei tarvitse tietää mihin rahani laitan

Vierailija
18/29 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia.

Vierailija
19/29 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ajattele mitään. Mulla on pankkikortissa päiväraja ja kerran sitten se ylittyi ja jouduin osan maksamaan käteisellä. Onneksi oli käteistä mukana. 

s-korttini ei käynyt ja aikansa ihmeteltiin kunnes myyjä keksi että  onkohan  raja ostoille ja olihan siellä . Maksettiin osa rahalla ja osa kortilla kun muistin tuon rajoitus summan.

Vierailija
20/29 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa. Kassalle ei ole mitään merkitystä missä muodossa ostosten summa tulee maksetuksi, kunhan tulee. En itse kassajonossa kiinnitä mitään huomiota edellä menevän maksutapahtumiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi