Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies uhkailee erolla..

Vierailija
16.02.2023 |

Taustaa: ollaan oltu yhdessä pari vuotta. Yhteisiä lapsia ei ole eikä tule.
Meillä menee hyvin. On yhteistä tekemistä, seksiä sekä läheisyyttä. Jutellaan paljon asioista. Mieskin on ilmaissut tyytyväisyyden suhteeseen ja on sitoutunut täysillä. Ollaan naimisissa ja hän on ottanut minusta tatuointeja.
Mutta sitten se toinen puoli...
Hän suuttuu minulle mitä ihmeellisemmistä asioista. Saadaan juteltua lopulta, päivän parin päästä asiat selviksi. Mutta mua rupeaa ahdistamaan tuo jättämisellä uhkailu.

Silloin, kun hän suuttuu hänelle on aivan turha puhua, sieltä ei saa mitään järkevää irti. Hän vaan haluaa lähteä paikalta ja puhuu, että meidän on parempi, että emme asu yhdessä. Hän on selvästi ahdistunut.

Rakastan häntä valtavasti ja ehkä hänkin minua, mutta miten saada häneen iskostettua, että jättämisellä uhkailu on ainakin minun mielestä alhaisinta mitä tiedän. Minua on uhkailtu lapsena jättämisellä, niin kuin ehkä monia muitakin. Ehkä sieltä on jäänyt tuo "trauma". Päätin, kun lapsia sain, että se on asia mitä en ikinä tee lapsilleni.

Saisinko asiallisia vinkkejä miten tästä eteenpäin? Pystyykö mies "parantumaan" vai onko tuo hänen tapansa nyt ja ikuisesti.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko kuulla lopun ikääsi erolla uhkailua ja katsella tuollaista uhmaikäisen kiukuttelua? Minä en ainakaan.

Vierailija
2/17 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies haluaa lisääntyä niin päästä se menemään.

Tuollainen "lapsia ei ole eikä tule" saa kyllä miehen lähtemään joka tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vain että sopii sinulle ja kysyt milloin hän lähtee tai milloin hän haluaa sinun lähtevän. Ehkä oppii tai sitten ei.

Vierailija
4/17 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies haluaa lisääntyä niin päästä se menemään.

Tuollainen "lapsia ei ole eikä tule" saa kyllä miehen lähtemään joka tapauksessa.[/quote

] tämä on ihan yhteinen päätös. Kummallakin on jo aikuiset lapset. Ap

Vierailija
5/17 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on uhkaillut aika ajoin erolla riitatilanteessa, mutta yhdessä ollaan oltu kohta 30 v. Enää ei ole erokorttia käyttänyt kun kerran sanoin että älä aina tuota samaa, en ole lähdössä mihinkään. Joku epävarmuusjuttu varmaan tai ei oikein osaa riidellä/menee lukkoon/ei tiedä mitä muuta sanoisi. Varsinkin nuorena jouduin aina paniikkiin kun olin itsekin epävarma jne, mutta nyt vanhempana lähinnä **tuttaa jos nostaa jotain noin alhaista esiin.

Vierailija
6/17 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän pitää pystyä keskustelemaan tuosta piirteestä. Se on henkistä väkivaltaa, erolla uhkailu, vaikka olisi mikä riitatilanne. Hakekaa paritetapiasta apua.

Vierailija
7/17 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuttuessa (sekä myös humalassa) tulee esille ne aidot, peittelemättömät, sisäiset tunteet. Tästä voit päätellä mitä hän oikeasti haluaa.

Vierailija
8/17 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuttuessa (sekä myös humalassa) tulee esille ne aidot, peittelemättömät, sisäiset tunteet. Tästä voit päätellä mitä hän oikeasti haluaa.

Tätäkin olen miettinyt. Tuntuu toisaalta niin hassulta, koska hän on ennemmin ollut se joka on halunnut sitoutua nopeallakin aikataululla. Hän vannoo, että haluaa olla kanssani loppuelämän ja noi tatskat on minusta tosi vahva merkki sitoutumisesta. Ap

Vierailija
9/17 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätäkin olen miettinyt. Tuntuu toisaalta niin hassulta, koska hän on ennemmin ollut se joka on halunnut sitoutua nopeallakin aikataululla. Hän vannoo, että haluaa olla kanssani loppuelämän ja noi tatskat on minusta tosi vahva merkki sitoutumisesta. Ap

Mies on noilla tatskoillaan yrittänyt sitouttaa sinut häneen, mutta miten ihmeessä itse haluaisit sitoutua noin hankalaan mieheen? Varmaan tulee erossa syyllistämään sinua itse ottamistaan tatskoista.

Kuulostaa persoonallisuushäiriöiseltä, niitä tutkimusten mukaan on noin 20% miehistä.

Vierailija
10/17 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mä nyt laskisi minkään tatskojen varaan sitoutumista. Ihan samalla tavalla erotaan, vaikka olisi naimisissa ja sormus sormessa. Hän ei vain halua tehdä sitä ero-liikettä ensin. Hän haluaa, että sinä teet sen eron. Hän antaa siihen vain aihion.

Vierailija
11/17 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana jännis.

Vierailija
12/17 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erolla uhkailu on henkistä väkivaltaa.

Itse sanoisin seuraavalla kerralla tilaanko sinulle taksin?

Vierailija
13/17 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vijerailija kirjoitti:

Mun mies on uhkaillut aika ajoin erolla riitatilanteessa, mutta yhdessä ollaan oltu kohta 30 v. Enää ei ole erokorttia käyttänyt kun kerran sanoin että älä aina tuota samaa, en ole lähdössä mihinkään. Joku epävarmuusjuttu varmaan tai ei oikein osaa riidellä/menee lukkoon/ei tiedä mitä muuta sanoisi. Varsinkin nuorena jouduin aina paniikkiin kun olin itsekin epävarma jne, mutta nyt vanhempana lähinnä **tuttaa jos nostaa jotain noin alhaista esiin.

Hyvä kuulla, että teillä on loppunut uhkailu. Tässä just mietin, että milloin hän on yleensä suuttunut, niin tilanteet ovat olleet semmoisia, joissa minä olen tuntenut voimakkaasti joko iloa tai pelkoa. Ap

Vierailija
14/17 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta hyvältä. Eroa.

Vierailija
15/17 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erolla uhkailu määritellään henkiseksi väkivallaksi. Uhkailun tarkoitus on pitää puoliso varpaillaan ja harjoittaa kontrollia tätä kohtaan. Suosittelen eroa. Tulet huomaamaan että hän ei halua erota. Se on merkki siitä että erolla uhkailu oli hänelle kontrollointikeino. Eroat ihan hyvästä syystä.

Vierailija
16/17 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jännä juttu. Kun ei minua tarvitsisi erolla uhkailla kun kerran. Sen jälkeen on tosi vaikea kuvitella että suhde enää jatkuisi. 10 vuotta ollaan oltu yhdessä mieheni kanssa eikä koskaan ole erosta puhuttu, saati uhkailtu sillä.

Vierailija
17/17 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.