Kävelet ulkona pimeässä ja taloissa / asunnoissa on valot päällä ja verhot auki. Katsotko häpeilemättömästi sisään?
Kävin iltalenkillä uudella asuinalueella, jossa monessa talossa on isot ikkunat, verhoja ei ole tai niitä ei ole suljett ja valot ovat päällä, joten kadulle näkyy aivan kaikki mitä sisällä tehdään. Ja kyllä, kävellessäni katsoin ihan jokaisen huushollin touhuja.
Kommentit (36)
Katselen ikkunoista ihmisten asuntoihin. Kyttään kaupassa mitä muut ostavat. Menen terveysaseman odotushuoneeseen vaikka ei muuta asiaa olekaan kun kysellä tuntemattomilta vanhuksilta mikä heitä vaivaa. Hehän useimmiten ilahtuvat kun joku on kiinnostunut.
Kyllä! Ja ihmettelen, miksi ihmiset jättävät verhonsa auki muiden töllättäväksi, itse en missään nimessä haluaisi olla töllättävänä. Mutta onnekseni jotkut muut haluaa. Tykkään sisustuksista ja talojen sielusta valtavasti. Ei ne ihmiset mua kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai. Sitä vartenhan ne ikkunat on valittu ja vielä ilman verhoja, ekshibitionistejä ne kaikki.
Haetaan huomiota. " Katsokaa minua". On jääty lapsena vaille vanhempien huomiota.
Katselen, ei koskaan näy muuta ,kuin jonkun koti. Meillä on aina verhot auki. Mitä väliä.
En ole koskaan kuulunut Naapurustokyttääjiin, toisten touhut eivät kiinnosta niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Kuuntelen myös apteekissa mitä muut ostavat.
Niin mäkin kuuntelen. Hoitajana tiedän heti mihin vaivaan kukanenkin läåkkeitä ostaa vaikka farmaseutti puhuis vaikuttavien aineiden nimillä.
Mitäs on niin huonot äänieristeet apteekeissa.
Tykkään katsella muiden sisustuksia, jos saisin niistä itselleni hyviä ideoita. Tosin nopeasti ohimennen vaan, en jää pidemmäksi aikaa kyyläämään.
Isojen ikkunoiden valintaa perustellaan usein sillä, että luonnonvaloa tulee sisään. Sitten pidetään kuitenkin sähkövaloa aamusta iltaan ja vielä yölläkin ja häiritään naapureita valosaasteella.
Vierailija kirjoitti:
En katso mutta maalaissiskoni tuijottaa avoimesti asuntojen sisään kuin ne olisivat näyteikkuinoita kun olemme iltaisin kävelyllä hänen kyläillessä luonani Helsingissä.
Hän on asunut ikänsä pienellä syrjäkylällä ja siellä tällainen on tapana, muistan sen omastakin lapsuudesta. Häpeän siskoani. N46
Joopa joo taas.
Vierailija kirjoitti:
En katso. Ei kiinnosta muut ihmiset tai heidän elämänsä heidän omissa kodeissaan. Se on yksityisaluetta.
Kyllä sinä tuijotat kuten me kaikki muutkin.
Vierailija kirjoitti:
En katso mutta maalaissiskoni tuijottaa avoimesti asuntojen sisään kuin ne olisivat näyteikkuinoita kun olemme iltaisin kävelyllä hänen kyläillessä luonani Helsingissä.
Hän on asunut ikänsä pienellä syrjäkylällä ja siellä tällainen on tapana, muistan sen omastakin lapsuudesta. Häpeän siskoani. N46
Ajatella, olet asunut poissa maalta jo kauan ja edelleen olet tuollainen maalaismollukka. Hyi sinua!
eipä minua kiinnosta mitä muut puuhailee. Tosin olen tämmöisellä vanhalla alueella, jossa suurin osa taloista on jonkun parimetrisen pensas- tai kuusiaidan takana.
Vierailija kirjoitti:
eipä minua kiinnosta mitä muut puuhailee. Tosin olen tämmöisellä vanhalla alueella, jossa suurin osa taloista on jonkun parimetrisen pensas- tai kuusiaidan takana.
Ihminen joka väittää, että häntä ei kiinnosta muiden touhut lainkaan, valehtelee aina.
Jos verhot ovat auki ja valot päällä se on vain merkki siitä ettei talossa tehdä mitään mitä olisi tarvetta peitellä.
Valitettavan harvoin tämä tarkoittaa teinilesbojen ryhmäseksiä ikkunan ääressä.
Mikä on sääli koska säännöllisellä iltakävelyllä olisi merkittävä kansanterveydellinen merkitys.
Vaivihkaa katselen, mutta en jää pitkäksi aikaa tuijottamaan.
Lapsena mulla oli sellaiset Mikki Hiiri -kiikarit, joilla kiikaroin iltaisin makuuhuoneeni ikkunasta kun vastapäisessä talossa irstailtiin. Se oli jännittävää
Totta kai. Sitä vartenhan ne ikkunat on valittu ja vielä ilman verhoja, ekshibitionistejä ne kaikki.