73-syntyneet viisikymppisiä?
Kermakakun koristeena kultainen 50-v -kyltti. Lahjaksi juhlatuoppi kultasepänliikkeestä. Stereoissa soi lampada, Irwin ja Juice.
Kommentit (76)
Toinen hätkäyttävä tosiasia on se, että 70-syntyneet ovat tänä vuonna eläneet yhtä kauan kuin oli heidän syntymähetkellä Suomen itsenäistymiseen.
Niin me ollaan. Minulla on synttärit ensi tiistaina.
Vierailija kirjoitti:
Niin me ollaan. Minulla on synttärit ensi tiistaina.
Onko kermakakku tiedossa 50-lätkällä? Onnea!
Vierailija kirjoitti:
Kesällä 50, ihan tosi outoa. Viime vuosina sairastellessa olen taantunut entisestään, ja nykyisin henkisesti lähinnä ameeba. En löydä myöskään peilistä viisikymppistä aikuista kuten sellaisen subjektiivisesti ajattelisin näyttävän.
Hetkittäin minä kyllä löydän sellaisen kun väärästä kulmasta erehdyn katsomaan. Mutta matka jatkuu. Ensin vanhetaan, sitten kuollaan. Semmoista se on. Toivottavasti pysyykin, en ole kovin toiveikas ikuisen elämän projektin suhteen vaikka siihen kaadettaisiin koko maapallon rahat.
Nelikymppiset ovat jo suurin ikäluokka.
Vierailija kirjoitti:
Toinen hätkäyttävä tosiasia on se, että 70-syntyneet ovat tänä vuonna eläneet yhtä kauan kuin oli heidän syntymähetkellä Suomen itsenäistymiseen.
Olen usein ajatellut sitä että sodan loppumuisesta oli syntyessäni vasta 25 vuotta. Lyhyt aika, kun nyt miettii taakse päin.
Vierailija kirjoitti:
Muistan ajan kun -72 syntyneet olivat 28 vuotiaita. Eikä siitä ole edes kuin suden loikka. Miten he yhtäkkiä ovat 50v? Mitä tapahtui?? Samoin äidit olivat vähän yli viisikymppisiä, nyt yhtäkkiä yli seitsemänkymppisiä. Kääk! Onnea kuitenkin jos on synttärit.
Ajan käsitys on todellakin aika mystinen. Itselle tulee ikää lisää ja sitten myöhemmin tajuat, että miten omat vanhempasi tekivät, kun lapsia saivat? Toki itsellä ikää 48v. ja oma lapseni on vasta 16v. Äitini kuoli 49 vuotiaana ja isäni 69v. No elän minkä elän, mutta ikinähän sinä et tiedä, milloin noutaja tulee.
CD levyltä soitetaan Raptorin Oi Beibi
Kaveri täyttää 50 Huhtikuussa. Joutuu silloin hankkimaan sen lääkärintodistuksen ajokorttiaan varten. Saa nähdä miten selviää näkötestistä. Alkoi olla sen verran sillä ikänäköä jo 10 vuotta sitten, että ei enää kunnolla tai juurikaan nähnyt lehtiä lukea. Alkoi jättää jopa elokuvien katseluita väliin, jotka olivat hänen intohimonsa ennen. Silmälasien hommaaminen ei kuulemma tule kuuloonkaan, kokska eihän hänen näössään mitään vikaa ole. No lekuria ei liruteta, jos ei kunnolla näe.
Omg 😱 tää on kyl hurja. Ei voi tajuta miten tää aika vaan kuluu..🤭
Vierailija kirjoitti:
Hmmm. Turun Sanomissa luki tässä joku päivä, että vuonna 1963 syntyneet ovat tällä hetkellä Suomen suurin ikäluokka. Jäi muistiin, koska mieheni on syntynyt 1963 ja täytti tuossa alkukuusta kuudenkymmenen.
Mietin just, että 75 vuotta takaperin siitä kun synnyin oli 1800-luku, elettiin vuotta 1899. Olen siis -74 syntynyt. Sehän on sama kuin äitini syntymävuosi tästä hetkestä alkaen eli 1948. Onhan siitäkin aikaa, mutta että 1800 luku..😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm. Turun Sanomissa luki tässä joku päivä, että vuonna 1963 syntyneet ovat tällä hetkellä Suomen suurin ikäluokka. Jäi muistiin, koska mieheni on syntynyt 1963 ja täytti tuossa alkukuusta kuudenkymmenen.
Niin me olemme. Syntymähetkellä 1963 elinajanodote oli miehillä 65 vuotta mutta suomalainen terveydenhoitojärjestelmä, kouluruokailu ja mm. liikenneturvallisuuden parantuminen sekä tupakanpolton väheneminen ym. on nostanut elinajanodotteen peräti 79 vuoteen. Tosin jos katsoo nyt taaksepäin 19 vuoden päähän niin aika lyhyeltä ajalta se tuntuu.
Ja eikä aikaakaan kun lusikka on nurkassa.
Muistan ajan kun -72 syntyneet olivat 28 vuotiaita. Eikä siitä ole edes kuin suden loikka. Miten he yhtäkkiä ovat 50v? Mitä tapahtui?? Samoin äidit olivat vähän yli viisikymppisiä, nyt yhtäkkiä yli seitsemänkymppisiä. Kääk! Onnea kuitenkin jos on synttärit.