Miksi masennustesteissä kysytään aina seksistä?
seksin harrastamisesta. En tajua. Entä jos ei kiinnosta seksi?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en pääse puusta pitkään tuollaisissa testeissä. Miten voi vastata kiinnostuksen tai tekojen määrään ja muutoksiin, kun on ollut selibaatissa parikymmentä vuotta, perhettä ja kavereita ei ole, ja ihmisten ilmoilla ei liiku ollenkaan?
Silloin vastataan, että mikään ei ole muuttunut.
Aika surkea testi, kun monesta kohtaa voi saada 0 pistettä vaikka olisi vakavasti masentunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ajoittain kyyneltyvä kirjoitti:
Jos normaalisti panettaa tasolla 100 ja kesäkiimoissa vaikka 130, niin masentuneena panettaa tasolla 15.
Tai orgasmin jälkeinen hyvä olo, jos ylipäänsä paljoa tulee, kestää 4-17 sekuntia masentuneena,
Seksistä nauttiminen on indikaattori ja kertoo depiksen tasosta. Ei kaikille, mutta siksi seuloissa on nyt muitakin kysymyksiä.
Roskaa. Minulla on keskivaikea masennus ja masennuskausilla minulle tulee oikein kunnon seksiaddiktio, koska seksi lievittää masennusta. Silloin kun en koe masennusta, rauhoittuu seksin haluaminen normaaliksi.
Jos on niin masentunut, että ei kykene etsimään seksiä. Olet kuitenkin ollut niin toimintakykyinen, että olet pystynyt siihen. Ei kukaan ota itkevää ihmistä mukaansa baarista, se on varma.
Seksi purkaa jännitystiloja, puhdistaa ja vapauttaa. Rentouttaa. Sama kuin itkeminen.
Ei seksiä tarvitse etsiä? Saatoin itse masentuneena viettää koko päivän sängyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en pääse puusta pitkään tuollaisissa testeissä. Miten voi vastata kiinnostuksen tai tekojen määrään ja muutoksiin, kun on ollut selibaatissa parikymmentä vuotta, perhettä ja kavereita ei ole, ja ihmisten ilmoilla ei liiku ollenkaan?
Luulisi, että useampi tuollainen vastaus vääristää tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että useampi tuollainen vastaus vääristää tuloksia.
Kyllä vääristääkin, siksi sen pitäisikin olla vain suuntaa antava. Mutta kaikki tietää mitä touhu on jos sattuu huono/kielitaidoton/leipiintynyt lääkäri kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos normaalisti panettaa tasolla 100 ja kesäkiimoissa vaikka 130, niin masentuneena panettaa tasolla 15.
Tai orgasmin jälkeinen hyvä olo, jos ylipäänsä paljoa tulee, kestää 4-17 sekuntia masentuneena,
Seksistä nauttiminen on indikaattori ja kertoo depiksen tasosta. Ei kaikille, mutta siksi seuloissa on nyt muitakin kysymyksiä.
Roskaa. Minulla on keskivaikea masennus ja masennuskausilla minulle tulee oikein kunnon seksiaddiktio, koska seksi lievittää masennusta. Silloin kun en koe masennusta, rauhoittuu seksin haluaminen normaaliksi.
Jos on niin masentunut, että ei kykene etsimään seksiä. Olet kuitenkin ollut niin toimintakykyinen, että olet pystynyt siihen. Ei kukaan ota itkevää ihmistä mukaansa baarista, se on varma.
Seksi purkaa jännitystiloja, puhdistaa ja vapauttaa. Rentouttaa. Sama kuin itkeminen.Ei seksiä tarvitse etsiä? Saatoin itse masentuneena viettää koko päivän sängyssä.
Kunpa olisi itselläkin asiat sen suhteen noin hyvin
Jokainen voi halutessaan vastata psykiatrian "testeihin" mitä huvittaa. Valehdella, vähätellä tai liioitella kuinka paljon vain. Riippuen siitä, haluaako saikkua vai ei. Ja kuinka pitkään. Ja "tulkitsija" voi tulkita mitä ja miten vain, riippuen millä tuulella sattuu olemaan. Ja kuinka paljon vastaajan habitus ärsyttää.
Tieteen kanssa näillä hokkuspokkus-kyselyillä ei mielestäni ole mitään tekemistä. Lopputulos on sama kuin arvalla heittäisi.
Eihän siinä kysytä sitä sen takia, että udeltaisiin millainen on, vaan yritetään saada yleiskuvaa tilasta. Jos jokin asia on muuttunut vähän tai merkittävästi, niin se kertoo jotain.
Siis ihan sama kaikkien kanssa - juotko, syötkö, naitko mahdollisesti enemmän tai vähemmän kuin sinun omassa "normaalitilassa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksi purkaa jännitystiloja, puhdistaa ja vapauttaa. Rentouttaa. Sama kuin itkeminen.
Et taida tietää mitään masennuksesta. Tai jos olet itse ollut masentunut ja menettänyt mielenkiinnon esim just intiimisuhteisiin, niin ok, mutta kun jokaisen masennus on omanlaisensa.
Sanotaan, että masentunut ei kykene huolehtimaan henkilökohtaisesta hygieniasta. Itse masentuneena en tehnyt mitään muuta kun pidin siitä huolta. Etupäässä syystä että kukaan ei tajuaisi, miten huonossa jamassa muuten olin.
Kelan kurssilla ne kysyy myös joka kerta seksihalut ensitöikseen , oon ihmetellyt sitä . Ehkä ajattelevat uran kannalta jos ei muuta enää keksi työkyvyttömänä kun kaikenlaista kremppaa .