Yllättävän kiva ja helppo kuntoiluliike
Seiso lattialla. Pidä käsissäsi käsipainot eli puntit. Pidä kädet edessäsi, rinnassa kiinni. Siirrä kädet suoraan eteen, käsivarret ihan suoriksi asti, ja sitten palauta kädet rinnalle. Jos ei kädet ihan rinnalla pysy niin saa ne laskea alemmaskin, jonnekin alavatsan seuduille. Siinä se liike.
Siis niinkuin löisi nyrkillä suoraan eteenpäin, paitsi että tekee sen kahdella kädellä yhtäaikaa ja käsissä on puntit. Siis niinkuin tekisi punnerruksen tai nostaisi penkistä, mutta ei ole lattialla/penkillä makuuasennossa vaan seisoen lattialla.
Ja mikä tuosta liikkeestä tekee kivan? Koska se tuntuu hartioiden takana! Toki punttisalilla on kaikenmaailman telineitä joilla liikkeen saa tuntumaan hartioiden taakse, mutta punteilla ei kovin monia sellasia liikkeitä ole. Esim normaalit punnerrukset ja penkillä nostamiset tuntuu hartioiden edessä. Pitää sitä treeniä saada hartioiden taaksekin! Ja tämä liike jonka tänään sattumalta keksin on yllättävän helppo tapa sitä treeniä sinne hartioiden taakse saada.
Aiemmin olen punteilla harrastanut sitä että olen siirtänyt eteenpäin yhden käden kerrallaan, eli yksi käsi kerrallaan olen "lyönyt" suoraan eteenpäin. Se ei tunnu hartioiden takana, vaan vain etupuolen lihaksissa kuten esim hauiksessa, eli se on aika turha liike, koska etupuolen lihaksiin on tehokkaampiakin liikkeitä. Yllättäen tuon liikkeen vaikutus muuttui täysin kun siirtää kerralla kahta kättä eikä vain yhtä. Outo juttu.
Kommentit (3)
20vYkä kirjoitti:
Voin auttaa sinua kuntoileen.
T: 20v Ykä 😎
Kiva kun täällä on auttavaisia ihmisiä tällä palstalla. Oikein sydäntä lämmittää. Kunpa kaikki olisivat kuin sinä!
ap
Kokeilen tuon kun menen perjantaina salille, kiitos vinkistä.
Voin auttaa sinua kuntoileen.
T: 20v Ykä 😎
vuonna 2004 syntynyt ykä.