Mad Max tänään telkkarista. Jess.
On hieno elokuvien sarja, vaikka hieman jo vanhentunut mutta todella hyvät takaa-ajokohtaukset. Tulisipa vielä se kaikkein uusin elokuva.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Tämä jäi kyllä mieleen nuorempana siinäkin mielessä, että ehkä ensimmäisiä ns tavallisia elokuvia missä ns miespari mukana. Toki vähän kuin "orjan" asemassa tuo vaalea hiuksinen. Punahiuksisen Wez nimisen "kumppani". Tähän kiinnitin huomiota, kun joskus yläkoulussa ollessa (2000-luvun lopussa) katsoin. Toki tietysti voin olla väärässä ja tietysti muuanlaisia elokuvia olen paljon katsonut missä vähemmistöihin kuuluvia. Silti tuo on varmasti itselleni yksi vanhimmista mikä vähän käsittelee sitä teemaa. Ja suretti silloin sen vaalean kuolema ja edelleen. Sori ohiskin.
Tämähän oli tavallaan homofobista kuittailua sodomiasta kun miesparin toinen osapuoli on selkeä sub tai jopa s-orja ja sitten vielä symboliikkaa kun orja tai s-orja yleensä saa vapauden ainoastaan kuoleman kautta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä jäi kyllä mieleen nuorempana siinäkin mielessä, että ehkä ensimmäisiä ns tavallisia elokuvia missä ns miespari mukana. Toki vähän kuin "orjan" asemassa tuo vaalea hiuksinen. Punahiuksisen Wez nimisen "kumppani". Tähän kiinnitin huomiota, kun joskus yläkoulussa ollessa (2000-luvun lopussa) katsoin. Toki tietysti voin olla väärässä ja tietysti muuanlaisia elokuvia olen paljon katsonut missä vähemmistöihin kuuluvia. Silti tuo on varmasti itselleni yksi vanhimmista mikä vähän käsittelee sitä teemaa. Ja suretti silloin sen vaalean kuolema ja edelleen. Sori ohiskin.
Mä en ole tajunnut että miespari kysymyksessä ennen kuin sanoit. Mulle on myös jäänyt mieleen tämän vaalean miehen kuolema. Olen myös tosi nuorena nähnyt leffan.
Tämä elokuva on ollut vuosikymmeniä yksi kaikkojen aikojen suosikkini. Yksi hyvä puoli on se että ei ole teknisesti yritetty liikaa. On vaan luotettu hyvään tarinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole tajunnut että miespari kysymyksessä ennen kuin sanoit. Mulle on myös jäänyt mieleen tämän vaalean miehen kuolema. Olen myös tosi nuorena nähnyt leffan.
Tämä elokuva on ollut vuosikymmeniä yksi kaikkojen aikojen suosikkini. Yksi hyvä puoli on se että ei ole teknisesti yritetty liikaa. On vaan luotettu hyvään tarinaan.
Itselleni myös suosikki ollut aina. Tajusin nuorena heti, että "miespari" kyseessä ja se vähän yllätti. Mietin jotenkin paljon sitä, etkä miksi siinä on sellainen. Ei ollut tullut ns tavallisissa elokuvissa vastaan. Elokuva jäi mieleeni ja oli jotenkin tarpeeksi erikoinen ja outokin omasta mielestäni. Jollekin ehkä tylsä, mutta itse pidän paljon. Muuten hyvin harva elokuva oikeasti jää mieleeni ja kiinnostaa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tätä ensimmäistä osaa ikinä näytetty Suomen televisiossa?
On mielikuva että olis mutta 80-luvun tyyliin leikattuna versiona. Voin kyllä olla ihan väärässäkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän oli tavallaan homofobista kuittailua sodomiasta kun miesparin toinen osapuoli on selkeä sub tai jopa s-orja ja sitten vielä symboliikkaa kun orja tai s-orja yleensä saa vapauden ainoastaan kuoleman kautta.
Ymmärrän tämän kyllä. Nuorempana en ehkä tajunnut sitä niin tarkasti. Tietysti ymmärsin toisen huonon aseman tms. Silti jotenkin yllätti se, että elokuvassa myös se teema. Jäi mieleeni myös sen vuoksi. Toisaalta viestisi myötä ymmärrän paremmin sen miten jokainen tulkitsee erilailla kaikkea. Itse ajattelin elokuvan orjiksi oikeastaan kaikkia vankeja ja vangittuja. Sitten yksi oli valinnut naisen sijaan miehen. Mietin asiaa sen eroavaisuuden kannalta. Tietenkään ei ole mikään tasa-arvoinen suhde. Kaikkea muuta.
Fury roadissa on hyvin rakennettuja lommoisia autoja yms mutta vähän häiritsee kun renkaat näyttävät olevan pakasta vedettyjä.
Ei ole paljoa kilometrejä nähneet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tämän kyllä. Nuorempana en ehkä tajunnut sitä niin tarkasti. Tietysti ymmärsin toisen huonon aseman tms. Silti jotenkin yllätti se, että elokuvassa myös se teema. Jäi mieleeni myös sen vuoksi. Toisaalta viestisi myötä ymmärrän paremmin sen miten jokainen tulkitsee erilailla kaikkea. Itse ajattelin elokuvan orjiksi oikeastaan kaikkia vankeja ja vangittuja. Sitten yksi oli valinnut naisen sijaan miehen. Mietin asiaa sen eroavaisuuden kannalta. Tietenkään ei ole mikään tasa-arvoinen suhde. Kaikkea muuta.
Ohjaajan mukaan eivät olleet pariskunta, vaan isä ja poika. Sinällään kyllä käy järkeen kun muistaa kuinka pahasti isukki tilttasi kun poika kuoli, vaikka suhde ei päällisin puolin isä-poika touhulta vaikuttanutkaan.
Mad max on hyvä kuva siitä miten hienoja kulkupelejä voikaan rakentaa ilman turhia sääntöjä
On ykkösosa tullut televisiosta mutta tosi harvoin verrattuna kakkoseen ja kolmoseen. Itselle taas kakkonen kolahti joskus kovaa ja on edelleen suuri suosikki
Vierailija kirjoitti:
Mel Gibson ei ole mun suosikkinäyttelijä mutta hyviä elokuvia hänellä on: Tappava ase on hyvä, samoin se Skotlanti seikkailu ja nämä Mad Maxit.
Fury Roadissa parasta oli sotapojat.
Fury Roadissa on parasta Charlize Theron. Kumma muuten miten harvoin sitä ensimmäistä Mad Max elokuvaa esitetään televisiossa. Onneksi olen hankkinut kaikki 4 Mad Max elokuvaa Blu-rayna omiin kokoelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Mad max on hyvä kuva siitä miten hienoja kulkupelejä voikaan rakentaa ilman turhia sääntöjä
Mad Maxissa koiranruokasäilykkeet myös kelpaavat ihmisravinnoksi.
Niitä käy katsomassa ne massat joilla ei ole mitään mielipidettä tai itsenäistä ajattelua. Ne ostaa ja kuluttaa eikä osaa sanoa onko jokin hyvä tai huonoa. Eikä ne uskalla olla eri mieltä. ;)[/quote]
Eiköhän niitä katso monenlaiset ihmiset.
Todella ennakkoluuloinen käsitys sulla...
Itse ainakin tykkään katsoa hieman erilaisempia ja jopa joitain taide- elokuviakin, mutta myös näitä.
Niissä kun on visuaalisuutta, jännitystä sekä ihan filosofistakin pohdintaa.
Kaikki kaljut pojat on vissiin entisiä instavaikuttajia. Witness me! Joojoo huomataan.
Vierailija kirjoitti:
Niitä käy katsomassa ne massat joilla ei ole mitään mielipidettä tai itsenäistä ajattelua. Ne ostaa ja kuluttaa eikä osaa sanoa onko jokin hyvä tai huonoa. Eikä ne uskalla olla eri mieltä. ;)
Eiköhän niitä katso monenlaiset ihmiset.
Todella ennakkoluuloinen käsitys sulla...
Itse ainakin tykkään katsoa hieman erilaisempia ja jopa joitain taide- elokuviakin, mutta myös näitä.
Niissä kun on visuaalisuutta, jännitystä sekä ihan filosofistakin pohdintaa.
Samaa mieltä. Tämän iltaisessakin on monta ulottuvuutta.
Weziä esittänyt Vernon Wells oli myös arskan Commandon pääpahiksena, lievällä sm-asenteella :)