Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempani ovat niin pihejä, että eivät raskineet ostaa edes ruusua mummoni haudalle

Vierailija
15.02.2023 |

Olen koko ikäni kärsinyt ja hävennyt vanhempiani. He ovat aina olleet piheistä piheimpiä. Toki rahaakin oli lapsuudessani vähän, koska äiti oli kotona hoitamassa meitä lapsia. Meitä lapsia oli 8 ja kaikki olemme syntyneet kolmen vuoden välein. Vasta nuorimman siskoni mennessä kouluun, lähti äitini työelämään. Äitini on sosiaalisesti hyvin kömpelö, ja ihmettelen aidosti miten hän selviytyy työstään (vaikkei siinä tarvitsekaan sosiaalinen olla). Äitini saattaa esimerkiksi vahdata jotain ja lipsauttaa seuraavassa lauseessa esim sana lihava, jos ihminen on lihava. Ja kyllä hän ja isäni ihan tarkoituksellakin ihmisiä haukkuu ääneen asianomaiselle. Esim lihavuus on heille kauheinta maailmassa. Itse he ovat ihan äärimmäisen laihoja koska eivät raski ruokaa syödä. Saattavat syödä päivässä vain vesipuuroa ja itse kerättyjä pakastemustikoita. Me kaikki lapset olemme jokainen olleet painotarkkailussa koulussa. Tapa millä meitä "lihotettiin" oli ruokaöljy. Ruokaa ei toki satu yhtää enempää.

Viikonloppuna laskimme mummoni haudan lepoon. Äitini ja isäni eivät sitten olleet raskineet kukkaa käydä ostamassa saati adressia. Häpeän heitä niin paljon!!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole valinnut vanhempiasi. Ymmärrän että häpeät heitä.

Elä sinä omaa elämääsi toisin ja pidä etäisyyttä tuollaisiin ihmisiin.

He eivät tule muuttumaan, koska ovat sen verran sairaita yksilöitä.

Vierailija
2/7 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ja sisarustesi perheiden kukkalaitteet olivat näyttäviä senkin edestä, joten olet turhaan huolissasi. Mummo sai kauniit viimeiset kukkatervehdykset hatakummulleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän päätös .Itse olen 9 lapsisen perheen nuorin.Isämme ainoa huoltaja kun kuoli ,olessani alaikäinen. Isämme hauta kyllä kukitetiin.Kuin aikoinaan äidin joka ei elämässämme ollut.Yhä sisareni maksaa isämme hautaa kuoli 1964. Minulla ei rahaa siihen,uskallan sen  äänen sanoa!Asun yksin ilman puolisoa,puolison rahooja ja maksan kaikesta yksin.Ilman sosiaalitukija tai kelan.Ydin on hautajaisissa olla läsnä,eikä kukat. Kukat pitää antaa ihmiselle eläessä.Ihan turhaa häpeät meneisyys tai vanhempiesi käytös nyt. Kasva aikuiskeksi.Ota haltuun oma elämäsi.Äläkä märehdi mennyt.Ihan turhaa. Nyky hetki on kaikien ystävä.

Vierailija
4/7 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan jälkikäteen myös ostaa itse. Jos on rahaa, on outoa jos ei ole hankittu. Vaikka osa ei pysty käymään haudalla, ettei masennu liikaa.

Vierailija
5/7 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei adresseja viedä haudalle.

Vierailija
6/7 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös todella pihit vanhemmat. Ovat kuitenkin varakkaita (äiti vielä työelämässä sairaanhoitajana, isä hyvällä eläkkeellä insinöörin hommista, perinnöt). Jouluna eivät tehneet edes jouluruokia, koska sähkö, mutta äiti hehkutti, kun sai työkaveriltaan ilmaiseksi laatikoita lahjaksi!? Kysyin mitä hän antoi lahjaksi, niin kuulemma joulukortin. Lapsemme ristiäisiin tullessaan kysyivät ennen, että täytyykö ristiäisiin isovanhempien tuoda lahja... Vastasin, että eiköhän sellainen ole tapana ja toivat yhden bodyn ja ruusun. Eivät siis muutenkaan ostaneet vauvalle mitään eli ei ollut siitä kiinni, että olisivat tyyliin synnäriltä päästyämme tuoneet jo jotain.

Vierailija
7/7 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo on kuollut, ei hän kukkia kaipaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän