Millainen ihminen katkaisee välejä hetken mielijohteesta
Yks kaveri ollut jo vuosia tällainen. Loukkaantuu jostain ihmeellisestä syystä, jota itsekin ihmettelen. Kertoo, että laittoi välit poikki. Nyt epäilen olevani seuraava hänen käytöksestään päätellen.
Kommentit (33)
Näissäkin monia tarinoita. Ei se aina niin ole, että se jätetty osapuoli olisi ollut ongelma
Vierailija kirjoitti:
En oikein usko, että kukaan katkaisee välejä hetken mielijohteesta. Kyllä se ajatus varmasti kytee pitkiä aikoja, kunnes tulee vain sietämisen raja vastaan eikä jaksa joustaa omasta hyvinvoinnista yhtään.
Kyllä monet niin tekee. Itsekin tein nuorempana, kun ei ollut vielä kunnollisia tunnesäätelytaitoja ja kärsin sietämättömästä ahdistuksesta. Diagnoosina minulla oli epävakaa persoonallisuus.
Jotkut saattavat katkaista välit hetken mielijohteesta myös narsistisista piirteistään johtuen. Eivät esimerkiksi kestä mitään heille esitettyä kritiikkiä tai sitä etteivät asiat mene heidän haluamallaan tavalla, joten pistävät kylmästi välit poikki.
Nainen joka on täysin tunteiden hallinnassa eikä itse osaa hallita tunteitaan. Sama tunteet edellä joka paikkaan tekee naisista todella huonoja johtajia
Minulla oli taustana lukuisia tapahtumia vuosien varrelta kun olin jo harkinnut välien katkaisemista. Sitten kun katkaisin, oli vain viimeinen niitti. En mitenkään ilmoittanut kaverille tästä, lopetin vain yhteydenpidon enkä mennyt enää yhteisiin tapahtumiin missä tiesin tämän olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein usko, että kukaan katkaisee välejä hetken mielijohteesta. Kyllä se ajatus varmasti kytee pitkiä aikoja, kunnes tulee vain sietämisen raja vastaan eikä jaksa joustaa omasta hyvinvoinnista yhtään.
Kyllä monet niin tekee. Itsekin tein nuorempana, kun ei ollut vielä kunnollisia tunnesäätelytaitoja ja kärsin sietämättömästä ahdistuksesta. Diagnoosina minulla oli epävakaa persoonallisuus.
Jotkut saattavat katkaista välit hetken mielijohteesta myös narsistisista piirteistään johtuen. Eivät esimerkiksi kestä mitään heille esitettyä kritiikkiä tai sitä etteivät asiat mene heidän haluamallaan tavalla, joten pistävät kylmästi välit poikki.
Narsistisia piirteitä omaavia kannattaisi kyllä välttää muutenkin.
Ei se vika siinä välien katkojassa yleensä ole vaan siinä, johon ne välit laitetaan poikki. Mä laitoin välit poikki siskon mieheen, koska hän on täysi narsisti, enkä ole tekemisissä sellaisten kanssa. Siskoni kanssa olen paljon tekemisissä ja hän toki saa ihan itse päättää, jättääkö miehensä. Toivon tietysti että jättää.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies. Sille tulee yhtäkkisiä ovet paukkuen lähtöjä esim. harrastuksista ja täysin puskan takaa erouhkausraivareita mulle. Kunpa ymmärtäisin miksi! Kaiketi vaan patoaa asioita eikä sano mitään kunnes räjähtää. Kannattaisi ottaa asiat esille ajoissa ja kertoa mikä mättää.
#miesvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Se voi tuntua sille, johon välit katkaistaan, että kaikki tapahtuu hetken mielijohteesta, mutta välit katkoneelle tulos on varmaan monista kasaantuneista ongelmista, jotka sitten jossakin vaiheessa kulminoituvat niin ettei enää jaksa.
juuri näin
Minulla oli ystävä, joka aina riitautui jonkun kanssa ja laittoi sitten välit poikki. Epäilen, että hänellä oli jonkinlainen kiintymissuhdehäiriö sekä hylkäämistrauma (hänellä oli kuulemani mukaan aivan sairas ja kontrolloiva äit). Poikaystävänsäkin tämä ystäväni ana jätti ennen kuin ehti käydä niin, että tulisi itse jätetyksi. Lopulta suuttui minullekin ja meidänkään välit eivät enää korjautuneet ennalleen. Olen antanut hänelle anteeksi, mutta luonnollisesti en häntä enää omaan elämääni takaisin ottaisi.
Toisaalta välien katkominen voi myös vaikuttaa yhtäkkiseltä, vaikkei sitä välillä olisikaan. Minä esim. katkoin välit lopulta itsekkääseen ja väkivaltaiseen isääni, kun en enää aikuisena pystynyt ottamaan hänen käytöstään vastaan. Sen jälkeen kaikki sukulaiset ovat olleet sitä mieltä, että minulla on milloin mikäkin mielenterveyden sairaus, enkä ole enää hirveästi tekemisissä myöskään sukuni kanssa.
Joku voisi ihmetellä, miksi jaksoin katsoa tuota ystävääni siihen asti, että hän laittoi välit myös minuun poikki? No, kokemus vaikeasta vanhemmasta yhdisti ja tunsin häntä kohtaan myötätuntoa. Tunnen edelleen, vaikkemme enää olekaan tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Nainen joka on täysin tunteiden hallinnassa eikä itse osaa hallita tunteitaan. Sama tunteet edellä joka paikkaan tekee naisista todella huonoja johtajia
Minulla on ollut esimies, joka huusi korvat punaisena hetken mielijohteesta alaisilleen ja siten nolasi heidän julkisesti. Myös erotti täysin tunnesyistä YT:ssä heidät, joiden kanssa ei tullut itse toimeen (muut tulivat) tai pitivät heikompiensa ja nuorien (minunkin) puolia. En silti usko, että kaikki miehet eivät hallitsisi tunteitaan ja siten olisivat huonoja esimiehiä.
Kyse on yksilöistä ja heidän kykenemättömyydestä tunteidensa säätelyssä.
Esimiehissäni muuten on ollut vuosikymmenien aikana sekä erinomaisia naisia että miehiä. Useimmiten heitä on yhdistänyt vastuunotto, halu nähdä alainen yksilönä ja kyky empatiaan.
Vierailija kirjoitti:
Röllipojat on sellaisia erinomaisia tunteenhallitsijoita.
Minä olen katkaissut välit sen takia kun ystävä käytti mua taloudellisesti hyväksi. Aina kun mä otin yhteyttä tai menin käymään hänen luonaan hän esitteli tyhjää pankkitiliään jossa oli muutama euro ja pyysi multa rahaa. Kyllästyin hänen pankkina olemiseen ja häivyin. Kyllä siinä ainakin puol tonnii häneen meni, katkeruus kasvoi pinnan alla ja lopulta häivyin. Pärjätköön omillaan, aikuinen kolmikymppinen mies.
Tiedän yhden joka katkaissut välit kaikkiin ilmoittamatta syytä ja estänyt sekä vaihtanut oman puhelin numeron. Homma mennyt siihen että muita ei enää kiinnosta tämä henkilö. Itse valitsi yksinäisyyden tien.