Onko mahdollista, että alkoholisti peittää jotenkin hajun?
Epäilen, että eräs tuttava on usein promilleissa, mutta ei haise viinalta.
Tiedettävästi juo paljon, mutta vanhakaan viina ei haise useinkaan.
Eli onko tuo jotenkin mahdollista peittää?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pystyy. Liittyneekö jotenkin maksaan, että se ei enää polta alkoholia yhtä hyvin kuin aiemmin, eli tulee känniin pienemmästä määrästä eikä viina haise, koska se ei maksassa pala?
Tuo menee ihan toisin päin: mitä enemmän olet harjoitellut juomista, sitä suurempia määriä tarvitset tullaksesi humalaan. Elimistö adaptoituu alkoholiin.
Aluksi noin, mutta sitten kun maksa on jo vaurioitunut, se ei enää pysty käsittelemään alkoholia, ja silloin humaltuu jo ihan pienestä määrästä.
Tuokin on virheellinen tulkinta.
Ei ole humaltuminen kiinni maksasta.
Toki kokemus vaikuttaa, mutta toiset humaltuvat helpommin, kuin toiset. Tiedän monta maksansa paskonutta, mutta eivät saa känniä enää aikaa.
Tuo on myytti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne jotenkin onnistui peittelemään kun 90-luvulla joku kävi vielä kesken työpäivänkin vessassa ottamassa huikkaa.
Vanhalla viinan hajulla tarkoitetaan sitä hajua, jolle pitkäaikaisjuoppo haisee yleensä siinä vaiheessa, kun alkoholi on poistumassa elimistöstä. Monet kertaottajatkin hausevat vanhalle viinalle aamupäivisin.
Juopolla ei ehdi se alkoholi poistumaan elimistöstä tai sitten on ihan amatööri. Ex veti litran kirkasta viinaa päivässä enkä mä edes huomannut mitään ensimmäiseen puoleen vuoteen. Oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pystyy. Liittyneekö jotenkin maksaan, että se ei enää polta alkoholia yhtä hyvin kuin aiemmin, eli tulee känniin pienemmästä määrästä eikä viina haise, koska se ei maksassa pala?
Tuo menee ihan toisin päin: mitä enemmän olet harjoitellut juomista, sitä suurempia määriä tarvitset tullaksesi humalaan. Elimistö adaptoituu alkoholiin.
Aluksi noin, mutta sitten kun maksa on jo vaurioitunut, se ei enää pysty käsittelemään alkoholia, ja silloin humaltuu jo ihan pienestä määrästä.
Tuokin on virheellinen tulkinta.
Ei ole humaltuminen kiinni maksasta.
Toki kokemus vaikuttaa, mutta toiset humaltuvat helpommin, kuin toiset. Tiedän monta maksansa paskonutta, mutta eivät saa känniä enää aikaa.
Tuo on myytti.
Itseasiassa maksan huono polttaminen hidastaa humaltumista.
Kroppa alkaa hylkiä alkoholia. Oksennat herkemmin ja se jää pitkäksi aikaa vatsalaukkuun jolloin se imeytyy hitaammin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Voin kertoa oman esimerkkini.
Kun korona-aika alkoi niin etätyö lisääntyi. Aloin tissuttelemaan etäpäivinä. Sitten piti taas alkaa palailemaan töihin, niin käytettiin suojamaskeja jotka itsessään jo vähentää hajua. Lisäksi aloin läträämään jatkuvasti käsidesillä niin se hämäsi loputkin hajut. Olen jos pitkään ollut 3-5 arkipäivää/viikossa siten että olen tissutellut noin puoli pulloa vodkaa työpäivän aikana. Loput sitten kotona ja vielä vähän päälle. Suosittelen!
No tämä selittääkin, miksi järkevätkin ihmiset hurahti noihin maskeihin ja käsideseihin!
Ei tarvitse peitellä mitään. Juon kaksi pulloa viiniä aina töiden jälkeen ja illalla kotona. Aamulla klo 8 voisin puhaltaa alkometriin nollat enkä haise viinalle. Olen saanut hyvää palautetta työsuorituksestani.
t. alkoholisti
No mutta tottahan tuo on! Meillä töissäkin kaikki ovat kännissä mutta peittävät vain hajun jotenkin. Teeskentelevät olevansa urheilijoita mutta totuus tiedetään 🤣🤣🤣
On mahdollista. En koskaan juo töissä, mutta edellisen illan hajut lähtevät suihkulla, hammaspesulla ja aamiaisella. Edellinen työkaverini oli hämmästynyt kuullessaan, että ylipäänsä käytän alkoholia, kun hän oli ollut siinä uskossa, että olen absolutisti + syön terveellisesti. Vain jälkimmäinen piti paikkansa.
No kyllähän nämä sinisiä Mynthoneita suurkuluttavat luulevat ettei kukaan tajua mitään, mutta kyllä me tajutaan.
Vierailija kirjoitti:
Eräs työkaveri sanoi aikoinaan, että ulkopuoliset eivät haista jos hengittää suulla sisään ja nenällä ulos.
Eli hengittää joko nenällä tai jos haukkaa happea suulla niin ei käytä sitä ulos hengitykseen.
En tiedä toimiiko.
Mites puhuminen? Nenän kautta sekin? Puhuessa viimeistään viina haisee...
Vierailija kirjoitti:
Huhuja on paljon. Viinan hajua ei voi peittää millään koko ajan. Tilapäisesti sitä voi häivyttää syömällä joitain vahvan hajuisia pastilleja.
Toinen juoppo ei haista toisen juopon hengityksestä alkoholia, samoin kuin tupakoitsija ei haista toista tupakoitsija.
Tupakoimaton haistaa aina tupakan ja selvinpäin oleva viinan.
Aivan sama hengittääkö ulos nenän kautta vai suun kautta, kun se siinä hengitysilmassa on se alkoholin haju.
Höpö höpö. Kun kävin työterveystarkastuksessa nykyiseen työpaikkaan, olin edellisenä iltana juonut. Edes tth ei huomannut mitään. Ja aivan varmasti olisi jo esihenkilö ottanut keskusteluun aiheesta, jos olisi pienikin epäilys (koskee sekä nykyistä että edellistä työpaikkaa). Meillä on töissä varhaisen tuen periaate eli keskusteluun otetaan, jos on tietyssä ajassa tietty määrä sairauspoissaoloja TAI muu epäily työkyvyn suhteen.
Jos menee töihin suihkunraikkaana, puhtaissa vaatteissa, hampaat harjattuna (ja usein aamiainen sen jälkeen syötynä) niin ei haise.
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän nämä sinisiä Mynthoneita suurkuluttavat luulevat ettei kukaan tajua mitään, mutta kyllä me tajutaan.
En ole koskaan syönyt pastilleja tai purukumia peittääkseni hengityksenhajua. Eikä ole kukaan koskaan epäillyt, että olisin juonut. Ei sillä etteikö vapaa-ajalla saisikin juoda niin pitkään kuin se ei vaikuta työpanokseen.
Minulla on suurkuluttajamies. Oli jo tavatessamme. En koskaan ole haistanut mitään. voisiko olla kyse siitä, mitä juo ja paljon juo. Tämä juo olutta ja viiniä, ja tissutellen, ei ole ympäripäissään.
Ap, mitä ne merkit on, joista juomista epäilet? Moni muukin asia voi saada ihmisen vaikuttamaan päihtyneeltä tai pöpperöiseltä, kuten esimerkiksi krooninen unettomuus, lääkitys ahdistukseen tmv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Voin kertoa oman esimerkkini.
Kun korona-aika alkoi niin etätyö lisääntyi. Aloin tissuttelemaan etäpäivinä. Sitten piti taas alkaa palailemaan töihin, niin käytettiin suojamaskeja jotka itsessään jo vähentää hajua. Lisäksi aloin läträämään jatkuvasti käsidesillä niin se hämäsi loputkin hajut. Olen jos pitkään ollut 3-5 arkipäivää/viikossa siten että olen tissutellut noin puoli pulloa vodkaa työpäivän aikana. Loput sitten kotona ja vielä vähän päälle. Suosittelen!
No tämä selittääkin, miksi järkevätkin ihmiset hurahti noihin maskeihin ja käsideseihin!
Aewan tämähän se selittääkin. 😆 Totta turiset.
Ette siis itsekään haista vanhan viinan lemua itsessänne? Entä tuoreen? Jos mies on juonut yhden kaljan ja itse en mitään, niin haistan kyllä heti, kun tulee lähelle. Vaikea siis uskoa, että jos on juonut enempi, etteikö kukaan haistaisi...Sitähän ap tuossa tiedusteli.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa yskänpastilli auttaa, sisut parhaita. Toki niitä kun vedät kokoajan niin epäilys herää...
Miten asentaja vedetään???
Vierailija kirjoitti:
Ette siis itsekään haista vanhan viinan lemua itsessänne? Entä tuoreen? Jos mies on juonut yhden kaljan ja itse en mitään, niin haistan kyllä heti, kun tulee lähelle. Vaikea siis uskoa, että jos on juonut enempi, etteikö kukaan haistaisi...Sitähän ap tuossa tiedusteli.
Kyllä tuoreen haistaa, mutta vanhastahan tässä on kyse.
Enenmän epäilystä herättää jos kiskoo mynthonia ja sisua. Kaverin isä kiskoo kossupullon päivässä ja hänestä ei oikeasti huomaa tai haista mitään..tekee töitäkin
Puhtaus, huolellinen hampaidenpesu, ja siihen asti kun ihmiskontaktia vetää vatsan niin täyteen maitoa kuin sinne saa mahtumaan. Maitoa siksi kun se neutraloi tehokkaasti. Toi on kyllä niin hirveää elämää, ei ole ikävä
Eikös se covid vienyt hajuaistin?