Nyt se on todistettu: köyhät ovat tyhmiä!
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä saa olla mutta ei kuspää. Ei siis haittaa, vaikka on köyhä. Tyhmyydestä sentään voi päästä eroon sivistämällä itseään, toisinkuin pascasta persoonasta.
kuxipää menestyy Suomessa ja pääsee usein päättäjäksi. Suomalaiset ovat kuin aivotonta massaa sopulilaumassa.
Vierailija kirjoitti:
Näissä tutkimuksissa aina tuntuu unohtuvan se, että ketkä tutkimuksiin osallistuvat ja suostuvat datansa antamaan. No ne, joita tutkimustulokset imartelevat. Totta kai köyhät älykkäät jättäytyvät näiden ulkopuolelle. Samasta syystä aina liittojen teettämissä työkyselyissä keskipalkat huitelevat taivaita eivätkä koskaan vastaa kenenkään realistista palkkatasoa. Ja samasta syystä korkeakoulutettujen työllisyystilanne on niin hyvä. Harvemmin ne työttömät tuplamaisterit vastaavat koulujen työllistymskyselyihin.
Tilastokeskus ja EK kysyvät palkkatilastot suoraan työnantajilta, eli käytännössä palkkahallinto valmistaa nuo tilastot. Ne tilastot ovat ainakin suht luotettavia.
Vierailija kirjoitti:
On jo kauan tiedetty, että köyhyys "tyhmentää". Kaikki resurssit ikään kuin palaa siihen, kun joutuu murehtimaan toimeentuloaan ja taistelemaan sellaisen byrokratian ja sellaisten ongelmien kanssa, johon paremmin toimeen tulevat eivät koskaan edes törmää. Hyvätuloisella kaikki se kapasiteetti on käytettävissä muihin asioihin, esim. itsensä kehittämiseen ja uutisten seuraamiseen.
Siis tämä. Todellakin tämä. Olen kokenut tuon itse.
Nollatutkimus, jos ihminen on älykäs eikä ihan seinähullu, kyllähän se näkyy tuloissa myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen armeijan käynyt, mutta ihmettelin aluksi, että mitä älykkyystestejä siellä tehtiin... Mutta tosiaan, tehtiinhän siellä alussa jonkinlaiset testit, mutta kyllä niiden tuloksiin vaikutti epäilemättä jonkin verran myös varusmiesten motivaatio. Ne, jotka halusivat päästä aukkiin ja rukkiin, tekivät parhaansa niissä testeissä pärjätäkseen, kun taas ne, jotka halusivat päästä armeijasta pois mahdollisimman nopeasti, saattoivat ottaa nämä testit vähän rennommin.
Älykkyystesteissä ei pääsee eteenpäin pingottamalla. Ne tehtävät joko tajuaa tai sitten ei.
Aivan mutta silloin kun ne tajuaa kuten pitäisi ja tietää mitä niillä haetaan pystyy niissä valehtelemaan joka ei onnistu kuin alta yhdellä prosentilla vastaajista.
Eli turha vonguta palkkaveron alennuksia, olisitte vaan älykkäämpiä.
Kyllä minä myönnän olevani ihan liian paljon koulutettu tyhmä. Huonot tulot, vaikka koulutuksella juurikin yritin päästä parempaan. Opinnoissa pärjäsin ja töissäkin kyllä olen pärjännyt hyvin, mutta en vain saa tulotasoa nostettua enkä ole päässyt haastatteluihin tai en ole onnistunut vakuuttamaan niissä, ja on ehkä liikaakin koulutusta. Enkä enää ole jaksanut edes yrittää.
niin, tyhmä paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä. minä olen 46v. akka-raiska, ei tarvitse töitä tehdä, kun vähemmälläkin pärjää. eipä stressaa, aikaa on, ja joku muu maksaa. hienoa, eikö totta.
Moni tyhmäksi haukuttu on silti tehnyt työtä ja ollut pitkäjänteinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä tutkimuksissa aina tuntuu unohtuvan se, että ketkä tutkimuksiin osallistuvat ja suostuvat datansa antamaan. No ne, joita tutkimustulokset imartelevat. Totta kai köyhät älykkäät jättäytyvät näiden ulkopuolelle. Samasta syystä aina liittojen teettämissä työkyselyissä keskipalkat huitelevat taivaita eivätkä koskaan vastaa kenenkään realistista palkkatasoa. Ja samasta syystä korkeakoulutettujen työllisyystilanne on niin hyvä. Harvemmin ne työttömät tuplamaisterit vastaavat koulujen työllistymskyselyihin.
Tilastokeskus ja EK kysyvät palkkatilastot suoraan työnantajilta, eli käytännössä palkkahallinto valmistaa nuo tilastot. Ne tilastot ovat ainakin suht luotettavia.
Tässä tutkimuksessa ei kerrottu, mistä palkkatiedot on haalittu. Lisäksi, voihan yrityskin jättää palkkatiedot kertomatta EK:lle ja varmaan huonoiten maksavat yritykset jättävätkin. Lisäksi tilastojakin voi hienosäätää aina siihen suuntaan mihin poliittisesti on tarpeellista. Mikään ei ole helpompaa kuin tilastoilla valehtelu.
Kommenteista päätellen tosi harva edes luki noita uutisia saati että ymmärsi lukemaansa mitä ja miten oli tutkittu. Ehkä kommentoijien armeijan p-pisteet oli tai olisivat armeijan palikkatesteissä olleet maksimissaan siellä vitosen tasolla.