Onko tuo Fingerpori-elokuva katsomisen arvoinen?
Kommentit (31)
Ohjaaja ainakin on ollut täysi mäntti, kun ei ole tajunnut tehdä oikeaa elokuvaa. Nyt raina on episodielokuva, eli siinä on neljä irrallista tarinaa. Ainoa oikea ratkaisu olisi tehdä tarinat nivoutumaan toisiinsa ja yhdistymään loppuratkaisussa.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Häväistys sarjakuvaa kohtaa.
Mun mielestä elokuvan Rivo-Riitta on jopa esteettisempi parempi sarjakuvahahmo kuin Jaarlan piirtämä. Ja se on paljon. Jos olisin Jaarla, palkkaisin Jenni Kokanderin eläväksi mallikseni.
Vierailija kirjoitti:
Ohjaaja ainakin on ollut täysi mäntti, kun ei ole tajunnut tehdä oikeaa elokuvaa. Nyt raina on episodielokuva, eli siinä on neljä irrallista tarinaa. Ainoa oikea ratkaisu olisi tehdä tarinat nivoutumaan toisiinsa ja yhdistymään loppuratkaisussa.
Nehän melkein nivoutuvatkin, ei olisi paljon tarvinnut ponnistaa, niin ne olisi saanut solmittua yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Häväistys sarjakuvaa kohtaa.
Mun mielestä elokuvan Rivo-Riitta on jopa esteettisempi parempi sarjakuvahahmo kuin Jaarlan piirtämä. Ja se on paljon. Jos olisin Jaarla, palkkaisin Jenni Kokanderin eläväksi mallikseni.
Juu, Riitta ja Homelius on parhaat..
Vierailija kirjoitti:
elokuva ei oikein saanut vangittua sitä sähäkkyyttä, jota mielestäni olen sarjakuvaruuduista joskus lukenut. Pari hyvää vitsiä siellä oli. Kyllä sen katsoa voi, mutta ei se ehkä mitään viittä tähteä saa. Ehkä sillei, että laittaa taustalle elokuvan pyörimään ja siinä samalla multitaskaa jotain muuta.
Ei! Sitten missaa ne kaikki pienet vitsit. Ilmeissä, seinägraffiteissa, lakanoissa, maastossa, munansaannoksissa jne jne.
Minusta se on hyvä leffa. Päähenkilöt olivat hervottomia. Ekalla kerralla leffateatterissa mietin, olisiko avustajistakin pitänyt tehdä enemmän ihmisten karikatyyrejä. Nyt oli sellainen iso kuilu ammattinäyttelijöiden ja muiden ihmisten välillä. Ikään kuin eivät olisi samasta tarinasta. Kait noita nyrjähtäneen näkösiä kyläh u l l u j a olisi leffaan enemmänkin löytynyt, kun olisi vaan viitsinyt hakea ja puvustaa.
Tykkään sarjakuvista, että ehkä siksi leffa toimi mulle. Ainoastaan siitä Nasu-Anopista en tykännyt. Se oli jotenkin kotikutoisesti tehty. Ja tosiaan Aku Hirviniemen hahmosta olisi saanut enemmänkin irti Akun kyvyt tuntien.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään sarjakuvista, että ehkä siksi leffa toimi mulle. Ainoastaan siitä Nasu-Anopista en tykännyt. Se oli jotenkin kotikutoisesti tehty. Ja tosiaan Aku Hirviniemen hahmosta olisi saanut enemmänkin irti Akun kyvyt tuntien.
Anoppi on ohjaajan täti. Ehkä siksi ei toiminut?
Leffa on paljon hauskempi kuin Jarlan nykytuotanto.
Elokuva näyttää hyvältä, mutta on silti aivan p*ska eli ei toimi yhtään.
elokuva ei oikein saanut vangittua sitä sähäkkyyttä, jota mielestäni olen sarjakuvaruuduista joskus lukenut. Pari hyvää vitsiä siellä oli. Kyllä sen katsoa voi, mutta ei se ehkä mitään viittä tähteä saa. Ehkä sillei, että laittaa taustalle elokuvan pyörimään ja siinä samalla multitaskaa jotain muuta.