Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kastetilaisuudessa, häissä ja hautajaisissa on aina sama juhlatarjoilu?

Vierailija
14.02.2023 |

Kermakakkua, kuivakakkua, kahta eri voileipäkakkua, pasteijoita, pikkuleipiä ja jatkuva kahvitarjoilu?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaisissa on lohikeittoa. Häissä paahtopaistia ja sokerimassalla kuorrutettu kakku. Ristiäisissä en ole ollut (lähipiirin lapsiperheet ei kuulu kirkkoon) joten en tiedä mitä siellä perinteisesti meillä päin tarjotaan.

Vierailija
22/28 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmäm kummastuttaa suomalainen hotelliaamiainen: cocktailpiirakoita, munavoita, kokkelia ja puuroa. Miksi joku maksaisi siitä, että saa syödä tuollaista arkista settiä?

Koska sillä saa mahan täyteen ja ainakin minulle on yks hailee työmatkalla, mitä aamiainen maksaa. Sinunhan ei ole pakko ostaa aamiaista, jos ei täytä sinun laatustandardejasi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin seuraaviin juhliin laittaa voileipäkakkua. Viimeksi on tullut tarjottua vuonna 1996.

Vierailija
24/28 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmäm kummastuttaa suomalainen hotelliaamiainen: cocktailpiirakoita, munavoita, kokkelia ja puuroa. Miksi joku maksaisi siitä, että saa syödä tuollaista arkista settiä?

En ole koskaan erikseen maksanut aamiaisesta, mutta tykkään syödä vaan munakasta, pekonia, leikkeleitä, kalaa, kurkkua, tomaattia, hedelmiä ja jogurttia. Ei minua edes kiinnosta syödä mitään muuta. Mitä erityistä haluaisit tarjolle? Puuroa ja leipää en koskaan syö kotona enkä hotellissa. 

Vierailija
25/28 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo syönyt noita juhlissa sitten 90-luvun.

Vierailija
26/28 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen aamiainen on minusta monipuolista. Ranskassa kerran yhdessä hotellissa sain vain kahvia, croisanttia, leipäpalan, voinapin ja hilloa. No olen kyllä parempiakin aamiaisia saanut Ranskassa, mutta mielestäni Suomen hotelleissa on kyllä monipuoliset aamiaiset yleensä. 

Vierailija
27/28 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla sitten seitanilla ja avokadolla täytetyt minipaprikat, jokin vihersmoothie kahvin sijaan, vihreällä stevialla ja mantelijauholla leivottu mokkapala paitsi että kahvin ja kaakaon sijaan raakasuklaata (itse tehtyä vegaanista), kimchiä, linssi-ravintohiiva-riisisörsseliä herne maissi paprikalla, tätä saa laittaa mantelijauhoista leivottujen ja paistettujen lettujen sisään ja pitää syödä ihan käsin, kun ei se paras kahviastiastokaan ole nyt käytössä. Lopuksi vielä oman maan raparperista tehtyä mehua. Kaikki paikalle tulleet saavat vielä itsetehtyä omenahilloa lasipurkissa kylkiäisiksi jonkin hauskan pikku hautajaishyvästelyrunon ja itse askarrellun kortin lisäksi, ja tuokin vielä vaikkapa söpön kissanpennun kuvalla varustettuna, eli hyvillä mielin voi sitten kotiin lähteä.

Vierailija
28/28 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä abc-majoituksessa sinä olet ollut? :D Mitä itse olen Suomessa hotelleissa majaillut niin ensinnäkään aamiainen ei ole maksanut erikseen ja toisekseen kattaus on ollut hyvin monipuolinen. Hotelli nyt ei mikään juhlapaikka sinällään ole, joten juhlaruokaa (mitä se ikinä onkaan) on turha odottaa. Peruspekonit, munat, jugurit, puurot jne. riittää vallan hyvin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän