Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lintu75 kuulolla???

20.11.2006 |

Ruokablogisi sivut eivät toimi, ja mun piti tehdä sieltä vadelma-valkosuklaatäytekakku ristiäisiin viikonloppuna. Saisinko ohjetta vaikka tänne!!! Periaatteessa pelkät ainesosat ja määrät riittäisivät, tein koekakun jo isänpäiväksi puolella määrällä, mutta kun niitä määriä mulla ei ole missään ylhäällä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä se ongelma onkin=(

Mulla ei ole noita ohjeita missään muualla kuin blogissani ja nyt se ei ole toiminut pariin päivään=((

Pakko tuohon asiaan on vielä tulla muutosta, ei auta kuin odotella.

Mulla olisi parin kakun tilaus keskiviikoksi, ohjeet blogissa, joten ei auta kuin toivoa parasta.

Mitäs tästä opimme...olisi syytä tallentaa nuo ohjeet jonnekin muuallekin, valtaosa niistä ohjeistani on omakehittelemiäni ja nyt jos palvelin kaatuu, sinne meni yli vuoden työni taivaan tuuliin.

Vierailija
2/6 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

En ikävä kyllä muista onko tämä yhtään sellainen mitä kaipaat, mutta tämän olen kopsannut Linnun sivuilta. Äkkiseltään ajateltuna kun mustikat vaihtaa vadelmiin, täytteen pitäis toimia...

Toivottavasti tästä on jotain apua.

Valkosuklaakuorrutettu Mustikkamousse kakku

Tein tavallisen kääretorttupohjan pohjaksi:

4 munaa

1,5 dl sokeria

1 1/4 dl perunajauhoja

2 tl leivinjauhetta

Vatkaa munat ja sokeri kuohkeaksi vaahdoksi, lisää keskenään sekoitetut kuivat aineet. Paista leivinpaperilla vuoratulla uunipellillä 225 asteisessa uunissa n 7 minuuttia.

Kostuta vanilja-maidolla (maitoa + vaniljasokeria)

Täyte:

6 liivatelehteä

2 dl vispikermaa

2 dl ranskankermaa

200 g maustamatonta tuorejuustoa

1-2 dl sokeria (en muista kumman määrän laitoin, mutta se selviää maistamalla)

2 tl vaniljasokeria

5 dl mustikoita soseutettuna

Liota liivatelehtiä runsaassa vedessä 5-10 minuuttia.

Vatkaa kerma vaahdoksi.

Soseuta mustikat tai paseeraa ne (= painele siivilän läpi)

Sekoita keskenään ranskankerma, tuorejuusto, sokeri, vaniljasokeri ja soseutetut mustikat. Liuota vedestä puristetut liivatteet puoleen desiin kiehuvaa vettä, anna jäähtyä hetki. Kaada liivateseos edellä mainittuun seokseen ohuena nauhana, nostele joukkoon lopuksi kermavaahto.

Kaada seos kostutetun pohjalevyn päälle. Hyydytä kylmässä 4-5 tuntia, tai yön yli.

Sulata 200 g valkosuklaata mikrossa sulaksi n puolen minuutin jaksoissa. Lisää lopuksi joukkoon tilkka öljyä tai kermaa. Levitä seos hyytyneen moussen pinnalle, nosta hetkeksi kylmään. Irroita vuoan reunaosa, nosta kakku tarjoilualustalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ihmetellyt tuota kunei linnun sivut, eikä sekasopan toimi..Suoraan sanottuna olen aivan hukassa, kun ei ole sivuille päässyt!

Siis voi kääk, toivottavasti palvelin vielä " nousee ylös" ja päästäis taas nauttimaan niistäihanista ohjeista!

Vierailija
4/6 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Linnun sivujen fanina olen kopioinut oletettavasti tämän ohjeen sieltä, ohjeen lähde jäänyt jostakin syystä merkkaamatta.

Lintu, sinulla on kyllä todella upeat ja inspiroivat sivut!

VADELMAKAKKU

Pohja:

8 munaa

6dl sokeria

6dl vehnäjauhoja (osa jauhoista voi olla myös perunajauhoja, tai tummaa kaakaojauhetta, mikäli haluat kaakaopohjan)

4tl leivinjauhetta

vatkaa munat ja sokeri kuohkeaksi vaahdoksi, lisää keskenään sekoitetut kuivat aineet. Kaada taikina voideltuun ja jauhotettuun vuokaan ja paista 150-175 asteessa uunin alimmalla ritilätasolla.

väliin olen tehnyt hyydytetyn vadelmarahkan.

0,5kg maitorahkaa

0,5l vispi cremeä tai kermaa

vadelmahilloa tai vadelmia maun mukaan (saa olla reilusti, koska kakkuun ei tule muuta sokeria täytettä)

vaniljasokeria

7-8 liivatelehteä

Liota liivatteita kylmässä vedessä. Vatkaa kerma vaahdoksi, lisää marjat/hillo, sokeri ja vaniljasokeri. Kiehauta kattilassa tilkka vettä tai mehua, sulata vedestä puristetut liivatteet kuumaan nesteeseen, anna jäähtyä hetki. Kaada liivateseos ohuena nauhana rahkaseoksen joukkoon koko ajan sekoittaen.

Kokoa kakku vuokaan, jossa paistoit sen. Leikkaa kakku kolmeen osaan. Vuoraa vuoka kelmulla, nosta pohjalle päällimmäinen levy ylösalaisin, kostuta ja kaada puolet rahkaseoksesta. Nosta keskimmäinen levy täytteen päälle, kostuta ja kaada loput täytteestä. Nosta päällimmäiseksi pohjaosa, kostuta. Peitä kelmulla ja nosta vetäytymään jääkaappiin mielellään yön yli.

Kumoa kakku. Se irtoaa todella helposti, kun olet vuorannut vuoan kelmulla.

Päällys:

Laita päälle tuoreita tai pakastettuja marjoja. Keitä hyytelösokerista kiille pakkauksen ohjeen mukaan. Anna jäähtyä hetkinen, voitele marjat (varsinkin jos teet mansikoista) pullasudilla, nostele kauhalla tai lusikalla sokerilientä marjojen päälle.

Tämän kokoiseen kakkuun kuluu pelkkiin reunapursotuksiin 5-7,5dl kermaa/vispi cremeä vaahdotettuna, riippuen pursotintyllan koosta. Tähän kakkuun käytin mansikkakermavaahtoa, jota löytyy tavallisista kaupoista. Kerman voi toki värjätä myös karamellivärillä.

Vierailija
5/6 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivattavasti sivut alkaa pian toimimaan, tässähän alkaa tulla vierotusoireita!

Vierailija
6/6 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla näyttää jo toimivan, mutta omani on ihan jumissa.

Vadelmamousse: Valkosuklaamousse:

6 liivatelehteä 2 munaa

2 dl vispikermaa 0,5 dl sokeria

2 dl ranskankermaa 2,5 dl Flora vispiä

200 g maustamatonta tuorejuustoa 200 g valkosuklaata

1 1/2 dl sokeria 5 liivatelehteä

300-400 g vadelmia soseutettuna tilkka vettä

Kermaa pursotukseen 5 dl

Päällä noin 300 g pakastevadelmia ja päällä 2dl vedestä ja 1 dl

hyytelösokerista keitetty kiille.

Se kahdeksan munan kakku oli passeli - tuli tosiaan mahtavan kokoinen.

Kopion tähän erään lukijani viestin, jossa hän kiitteli kyseistä ohjetta ja lähetti pyynnöstäni takaisin ainesuhteet.

Tuo näyttää hieman sekavalta, mutta en jaksa ruveta sähläämään ja muuttelemaan tuota listaa.

Siinä näyttää olevan allekkain ainesuhteet, ei siis vierekkäin....katsopas siis tarkasti.