MIten pian raskaaksi hormoonikierukan poiston jälkeen?
Moikka!
Löytyisköhän täältä teistä odottavista ketään joka osaisi auttaa mieltäni painavassa asiassa...Perheeseemme toivottaisiin nyt ensimmäistä kertaa perheenlisäystä nimenomaan hormoonikierukan poiston jälkeen. Lähinnä mieltä nyt mietityttääkin kuinkahan nopeasti elimistö palautuu normaaliin tilaansa poiston jalkeen? Miten nopeasti te kanssasisaret olette kierukan poiston jälkeen tulleet raskaaksi?
Kaunis kiitos jo etukäteen ja onnellista odotusta teille kaikille!
Terkuin Kuu-Ukko ja muu pesue
Kommentit (7)
Kuopus sai alkunsa tokalla kierrolla poiston jälkeen. Kierukka mulla oli muistaakseni pari vuotta.
-m-
Ihan heti tärppäsi, yhtään menkkoja ei ehtinyt tulla, ultralla arvioitiin laskettu aika sitten :) Hormonikierukka oli minulla 5 vuotta, jonka aikana ei menkkoja lainkaan. Eli nopeasti elimistö pääsi balanssiin!
Kierukka laitettiin edellisen synnytyksen jälkitarkastuksessa ja ehti olla paikoillaan 1,5v.
Onnea yritykseen ja pikaista tärppiä!!
piipero rv38+2
Eli heti tärppäsi meilläkin hormonikierukan poiston jälkeen. Kuukautisia ei ehtinyt olla ollenkaan ja kävinkin alkuraskauden ultrassa, jotta selviäisi, millä viikolla olen. Ultran perusteella hedelmöittyminen on tapahtunut noin 5vrk:n kuluttua kierukan poistosta. Olin nopeasta raskautumisesta todella yllättynyt, koska olin varautunut siihen, että menee varmaan kauan, ennenkuin hormonitoiminta palautuu normaaliksi. Kuukautiset jäivät minulla nimittäin kokonaan pois kierukka-aikana. Kierukka ehti olla minulla 1,5 v. Onnea yrittämiseen! Toivottavasti tärppää pian!
...ehdin jo ajatella, että näinköhän tässä pitää ensin varautua ns. palautumisaikaan ennen kuin voi oikeasti alkaa jännittämään plussaamista...Toki jokaisen naisen keho toimii omalla tavallaan, mutta ihanaa oli kuulla, että te muut olette tulleet heti tai melkein heti poiston jälkeen raskaaksi. Pillereistä olen kuullut joidenkin gynekologien sanovat, että eka kierto pillereiden käytön jälkeen on extrahedelmällinen, liekö sama juttu kierukan kanssa...Hope so!Mikähän sille lienee peruste...
Kiitos tosi paljon kannustavista viesteistänne...Kuu-ukko
eli poistosta vähän vajaa 3 kk.
Olen jo " vanha käppänä" (silloin jo 34v) ja kierukka ehti olla melkein 5 vuotta, menkat olivat kokonaan poissa vajaat 4 vuotta (jesh!)
Nyt kun ei ollut kierukkaa, tämä toinen tärppäsi heti ensi laakista kun annettiin mahdollisuus... :)
(Ei voi muuta kuin olla erittäin tyytyväinen siitä, että " röörit ja varusteet" ovat kunnossa ja pelittävät vaikka aina iän mukana tulevalla hedelmällisyyden laskulla pelotellaan.)
Seela + rv33
Eli hyvinkin nopeasti voi tärpätä hormoonikierukan poiston jälkeen.
Onnea yritykseen ja toivottavasti tärppää pian.:)
Tuuli@ 10+3