Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia tori.fi-huijauksista?

Vierailija
13.02.2023 |

Laitoin toriin ilmoituksen, jossa myyn huonekalun. Ilmoituksen vastasi aasialaistyylinen nimimerkki, tinki hintaa ja kun ilmoitin etten tingi, niin laittoi että "My husband will come on monday". Laitoin että sopiiko klo 17, hän vastasi että sopiiko klo 15. Vastaisin kyllä ja annoin osoitteen. No, ketään ei ilmestynyt. Olikohan tuossa kyse jostain suomessa asuvasta ihmisestä vai jostain botista ymv huijauksesta?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, kristallipallo on just huollossa niin nyt ei kyllä osaa sanoa yhtään mistä päin maailmaa yhteydenotto tuli.

Vierailija
2/61 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo jokin tunnettu kaava millä yritetään huijata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/61 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se sinua voi huijata ellet tuotetta ole kerran hälle antanut. Et nyt klikkaile mitään ostajan laittamia linkkejä tms, niin ei ole hätää. 

Ainut rikollisempi teko olisi voinut olla tietojen kalastelu. Jos olisit vastannut että et ole kotona ennen klo 17, niin teoriassa joku olisi voinut käydä asunnollasi päivällä. Muuta en keksi. 

Vierailija
5/61 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laittaisin vaan torin kautta viestiä, jossa kysyisin: Is your husband still coming? Or may I sell this forward? 

Vierailija
6/61 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi mankuu maksamattomia rahojaan takaisin kun ei hakenut tuotetta

Vierailija
7/61 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen hupivaraaja. Näitä on kaikki myyntikanavat täynnä.

Vierailija
8/61 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole joutunut , en saanut maksamaan tuotetta.Myyjä möi toisen identiteetillä .

Tein rikosilmoituksen ,muutamassa tunnissa virkavalta löysi petturin.

Vierailija
9/61 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

My husband just came.

Vierailija
10/61 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laittaisin vaan torin kautta viestiä, jossa kysyisin: Is your husband still coming? Or may I sell this forward? 

Minä laittaisin että

"Wow your hubby really knew how to Make me cum, thx!"

Vierailija
11/61 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen verran rasse, etten vastaa ulkomaan kielisille.

Enkä suomenkielisille, joilla tekstin tuottaminen on hyvin hankalaa. Enkä sellaisten joille ei voi soittaa eivät uskalla vastaanottaa puheluita.

Kokemukseni mukaan sellaisten kanssa asioimisesta ei tule mitään.

Vierailija
12/61 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sen verran rasse, etten vastaa ulkomaan kielisille.

Enkä suomenkielisille, joilla tekstin tuottaminen on hyvin hankalaa. Enkä sellaisten joille ei voi soittaa eivät uskalla vastaanottaa puheluita.

Kokemukseni mukaan sellaisten kanssa asioimisesta ei tule mitään.

Osin täysin totta.

Olen joutunut huijatuksi torissa (tori.Fi).

Olisinpa soittanut !!!!

Enkä uskonut vain viestittelyyn .

Tosin jos puhelin numero on varausmaksun takana, kuinka soitat.

OTIn opikseni.

Vierailija
13/61 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten myin torissa kalliita lastenvaunuja.

Ostajaehdokas otti yhteyttä tekstarilla ja sanoi, että mnun pitäisi ävat Paypal-tili ja lähettää joku maksu hänelle että sitten lähettäisin ne vaunut jonnekin Bulgariaan.

Viesti oli enkuksi.

Vastasin, että keskustelen vain suomeksi ja myyn vain käteisellä( kirjoitin suomeksi).

Oli niin selvää huijausta, ettei uskoisikaan.

Vaunut kyllä sitten myin ulkomaalaiselle, joka tuli hakemaan ja maksoi käteisellä🤓

Vierailija
14/61 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ävat =avata

Vierailija
15/61 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta huijaukselta, luultavasti perus mieltään muuttanut ostaja joka ei kehtaa ilmoittaa ettei haekaan, noita on tori täynnä. Huijarit yrittää saada rahaa jollain tavalla.

Vierailija
16/61 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kyllä vähän eri mieltä. Jos on aika sovittu, mutta tyyppiä ei näy, eikä mitään ilmoiteta, siirryn seuraavaan. Sua hyppyytetään vain jos sallit sen.

Vierailija
17/61 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin käsitöitä Torista. Viestit olivat ystävällisiä ja asiallisia, kunnes maksamisen jälkeen myyjän viestittely loppui kuin seinään. Myyjän käsityöt vain lisääntyivät Torissa ja siellä oli myynnissä edelleen minunkin ostamani tuotteet.

Lähetin viestiä Torin ylläpitoon ja toisen yhteydenottoni jälkeen Tori katkaisi tämän huijarin kaupanteon. Sitten alkoi myyjän pommitus minulle tekstiviesteillä " Soita minulle, niin saamme hoidettua kaupat loppuun." . Lähetin myyjälle viestin, jossa kerroin kännykkänumeroni olleen käytössä hänelle vain paketin lähettämistä varten ja viestitteleväni hänen kanssaan ainoastaan Torin kautta, eli kehotin kirjoittamaan asiaa koskevat viestit Toriin. Myyjä selitti, että hänellä oli menneet sekaisin myynnit (rahat) ja oli vahingossa myynyt uudestaan minulle myymänsä yhden tuotteen jollekin toiselle. Ehdotti jopa maksamani mustan tuotteen tilalle vaaleanpunaista, mihin en tietenkään suostunut. Tämän tuotteen sitten teki minulle uudestaan. Selitysten kirjo oli runsas...

Aivan uskomattoman pitkä ja hankala soppa k.o. Tori-kaupoista seurasi minulle. Tuon jälkeen tuli hieman pelko siitä, että millaisen ihmisen tietoon oman kännykkänumeronsa joutuu antamaan paketin lähetystä varten. Ennen kyseisiä kauppoja kaikki tekemäni kaupat olivat sujuneet hyvin.

Vierailija
18/61 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin käsitöitä Torista. Viestit olivat ystävällisiä ja asiallisia, kunnes maksamisen jälkeen myyjän viestittely loppui kuin seinään. Myyjän käsityöt vain lisääntyivät Torissa ja siellä oli myynnissä edelleen minunkin ostamani tuotteet.

Lähetin viestiä Torin ylläpitoon ja toisen yhteydenottoni jälkeen Tori katkaisi tämän huijarin kaupanteon. Sitten alkoi myyjän pommitus minulle tekstiviesteillä " Soita minulle, niin saamme hoidettua kaupat loppuun." . Lähetin myyjälle viestin, jossa kerroin kännykkänumeroni olleen käytössä hänelle vain paketin lähettämistä varten ja viestitteleväni hänen kanssaan ainoastaan Torin kautta, eli kehotin kirjoittamaan asiaa koskevat viestit Toriin. Myyjä selitti, että hänellä oli menneet sekaisin myynnit (rahat) ja oli vahingossa myynyt uudestaan minulle myymänsä yhden tuotteen jollekin toiselle. Ehdotti jopa maksamani mustan tuotteen tilalle vaaleanpunaista, mihin en tietenkään suostunut. Tämän tuotteen sitten teki minulle uudestaan. Selitysten kirjo oli runsas...

Aivan uskomattoman pitkä ja hankala soppa k.o. Tori-kaupoista seurasi minulle. Tuon jälkeen tuli hieman pelko siitä, että millaisen ihmisen tietoon oman kännykkänumeronsa joutuu antamaan paketin lähetystä varten. Ennen kyseisiä kauppoja kaikki tekemäni kaupat olivat sujuneet hyvin.

Saman tapainen kokemus.

Olin ostamassa eläintä jonka luovutus oli tietty päivämäärä. Viestittelimme ja kysyn uudestaan mikä se olikaan luovutuspäivä ?

Kappas, oli eräpäivä kuin alkuperäinen.

Söpötti sitten , hän oli sekoittanut toiseen eläimeen.

Mutta kun muka oikaisi asiaa, sain kolmannen luovutus ajan.

Tässä välissä oli myös blokkaus.

Sitten kysyin suoraan kusetatko minua, sano suoraan, niin jätän asian tähän.

Koitti vielä selittää: eiku tyttären eläimiä on ollut myynnissä ja baabaabaa.

-

Näin jälkikäteen huijauksen merkit:

Kaksi pribei liittymää

Ei henkilökohtaista soittoa

Blokkaus

Vääristelty nimi

Samoja kuvia pyöritelty muuallakin.

Poliisille, epäilty petos. Tori.Fi kehoituksesta tein.

Vierailija
19/61 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyyksissäni tilasin vuosi sitten lapselle puhelimen torista. Sitä ei tullut koskaan.

Tein rikosilmoituksen tai mikä se on, selvisi, että "huijari" oli jo poliisille tuttu. Luovuin korvausvaateista, kun ei ollut suuresta summasta kyse.

Otin kokemuksesta opikseni.

Vierailija
20/61 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmyyksissäni tilasin vuosi sitten lapselle puhelimen torista. Sitä ei tullut koskaan.

Tein rikosilmoituksen tai mikä se on, selvisi, että "huijari" oli jo poliisille tuttu. Luovuin korvausvaateista, kun ei ollut suuresta summasta kyse.

Otin kokemuksesta opikseni.

Korjaan: vuosiA sitten.