Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisinko tyttönimeni takaisin?

Vierailija
13.02.2023 |

Joskus rassaa tämä mieheltä saatu vähän harvinaisempi ja "hienompi" vaikka mieheni suku ihan taviksia.
Vähän väliä saa kollekulle selittää tunnenko sitä taikka tätä tai olenko sukua "hieno rikas rouva" sille. Ei, en ole, on useampia sukuja vaikka nimi ei kovin yleinen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon miettiny ihan samaa. Syy ihan se, että nyt keski-ikäisenä tuntuu tyhmältä, että tuli vaihdettua nimi. Minä synnyin ja kasvoin tietyn nimen kanssa, mutta naimisiin mennessäni luovuin siitä sen kummemmin miettimättä. Olisi pitänyt miettiä.

Nykyinen nimi lisäksi tosi tyhmä.

Vierailija
2/6 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ehdottomasti ja välittömästi tyttönimi takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos koet olevasi apina, onko se sitten "tyttö nimi"?

Vierailija
4/6 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisissa tilanteissa saat sitten ansiotonta ja etua arvonnousua sukunimesi vuoksi. Palvelu parempaa jne. Vähän voi jopa hivellä joissain tilanteissa.

Ei muuta ku edut ja haitat puntariin ja valitset painavamman.

Vierailija
5/6 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ottanut, vaikka edelleen saman miehen kanssa naimisissa. Kyllästyin juttelemaan jatkuvasti sukunimestä. Oma neutraali.

Vierailija
6/6 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kiusallista. Menin uuteen työpaikkaan toiselle paikkakunnalle pieneen kylään kauan sitten. Ensin tuli kutsuja naisten kerhoihin, pankinjohtajalle kylään ( työtoveri vaimonsa) ja semmosta. Joku viikko asuttiin, olen itse hidas hämäläinen syttymään, kutsut loppui kun selvittivät taustan. Tietysti saattoi vaikuttaa sekin kun en ottsnut kutsuja vastaan, lapsia viitsi vieraassa kylässä jättää keskenään. Mies duunarina paikkakunnan työllistäjällä, pankista vaivihkaa varallisuus tarkistettu, kirkonkirjoista tausta, ei ole Hienokylän kartanon perillisiä.