Tunnetko ketään joka olisi ollut kotiäitinä yli 20 vuotta ja sen jälkeen vielä työllistynyt johonkin,
Kommentit (46)
En nyt ihan tähän haarukkaan osu, mutta vastaan silti.
Olin 17 vuotta kotona. Vuonna 2018 lähdin te-keskuksen avustuksella kokeilemaan ensin työntekoa 3 kk ja sitten sainkin vakipaikan. Nykyään olen samassa paikassa esimiehenä. Olen viihtynyt todella hyvin ja kiitollinen, että muhun uskottiin. Alkuun oli pientä kangistelua ja käynnistelyä, mutta näin se vaan vanha koira muisti ja on oppinut uusiakin temppuja.
Palkalla tulen toimeen aivan hyvin.
Ihan vaan tavallinen pakana Helsingistä, jolla kaksi aikuista opiskelevaa lasta. ;)
Miten työkaverit suhtautuu jos selviää että uusi työntekijä/keikkailija on ollut 20+ vuotta kotona? Pitävätkö laiskana lusmuna, vai suhtautuvatko ihan asiallisesti?
Uskon että melkein millä vaan taustalla työllistyy, jos intohimo alaan tulee selkeästi esille. Toinen on sitten tietty työvoimapula-alat.
En. Ovat tippuneet jo ajat sitten kelkasta.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen naisen jolla jäi opinnot (kauppakoulu) kesken kun alkoi saamaan lapsia.
Opiskeli sitten nelikymppisenä lähihoitajaksi ja on nyt vakityö vanhusten palvelutalossa.
Joten sote alalla ainakin onnistuu.
Sinnehän kelpaa kaikki. Myös Allahin pojat.
Tunnen kolme. Kukaan heistä ei uudelleenkouluttautunut lähihoitajaksi.
Käsittääkseni lähihoitajan työhön pääsee pitkänkin tauon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni lähihoitajan työhön pääsee pitkänkin tauon jälkeen.
Juu ja kaikille työttömille noin 50v naisille työkkäri ehdottaa tuota koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse mietin lähinnä, että miksi ei työllistyisi? Monet naisethan palaavat äitiyslomalta töihin, koska töissä pääsee helpommalla. Eikö se kotiäitiys ole sitten merkki siitä, että henkilö on ainakin ahkera.
Ollut ainakin ahkera haarojen levittelyssä.
Jos on viisi lasta niin viisi kertaa elämässään levitellyt? Huh huh, kyllä on löysä moraali :D Lol.
En nyt yli 20v, mutta 18.
Lapsia 6. Kun nuorimmainen täytti 3, menin työkkärin kirjoille. Olin tuolloin 42 . Sain työpaikan reilu puoli vuotta myöhemmin (ei työkkärin kautta). Olin vuoden töissä (5h/pvä) ja sain sitten lisää töitä, että tuli täysi työpäivä. Opiskelin aikuispuolella iltaopiskelijana laitoshuoltajaksi saman aikaisesti ja heti valmistumisen jälkeen sain vakkaripaikan yhdestä firmasta, jossa olen ollut nyt yli 7v (ja työkuvani ja nimikkeeni laajempi kuin siivoojaan).
Eli joo, kyllä sitä vaan pystyy työllistymään. Paljon on itsestä kiinni, kuinka aktiivinen on. Ja kun muutkin asiat osuu kohdalleen, niin kaiķki voi onnistua.
Oma äitini. Teki erinäisiä töitä, viimeisenä sitä mihin ennen lapsia kouluttautui.
Äiti kouluttautui hoitotöihin 60 -vuotiaana.
Lisääntyykö tässä maassa muut kuin lestaatiolaiset.
Ei ihan 20 vuotta mutta läheltä liippaa. Tuttu opiskeli nelikymppisenä uuden ammatin. Itse asiassa moni muukin on siinä iässä vaihtanut alaa.
Veljen vaimo pääsi ravintolan keittiöön oltuaan kotiäitinä 18 vuotta.
Oma äitini. Opiskeli koulunkäyntiavustajaksi ja oli osa- ja välillä kokoaikaisenakin alakoulussa monta vuotta, kunnes ko. koulu lakkautettiin.
Joo. Kosmetiikan verkostomarkkinointia 🙄.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse mietin lähinnä, että miksi ei työllistyisi? Monet naisethan palaavat äitiyslomalta töihin, koska töissä pääsee helpommalla. Eikö se kotiäitiys ole sitten merkki siitä, että henkilö on ainakin ahkera.
Ehkä, mutta jos omalle miehelleen levittelee, niin ei kuulu muille.
Kenenkään sänkyhommat ei kuulu kellekään muulle, ei edes "sisarille".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on viisi lasta niin viisi kertaa elämässään levitellyt? Huh huh, kyllä on löysä moraali :D Lol.
Ja varmaan tuon jälkeen myös löysä pimppara.
Äitini. Opiskeli itsensä sähköasentajaksi ja tekee nyt ihan kivasti tiliä asentamalla aurinkopaneeleja.